نشست صمیمی طلاب و روحانیون شهرستان ابهر با آیه اله صدیقی در حوزه علمیه فاطمیه ابهر با حضور علماء و روحانیون و مسئولین و شهرستان ابهربرگزار شد.
کد خبر: ۸۶۱۳۹۵۷
|
۱۰ دی ۱۳۹۴ - ۰۰:۴۲
به گزارش خبرنکار خبرگزاری بسیح زنجان، امام جمعه موقت تهران در نشست علما و روحانیون شهرستان ابهر گفت: دشمنان می خواهند در انتخابات آینده مجلسی مانند مجلس ششم درست کنند.

حجت الاسلام کاظم صدیقی با بیان اینکه علما قبل از منبری شدن باید برای خود به منبر بروند و اهل فکر و مراقبه باشند، افزود: طلاب حوزه های علمیه شیطان ستیز هستند و برائت از دشمنان خدا در وجود آنها موج می زند.

وی یادآورشد: طلاب باید در ولایت مداری نیز خوب عمل کنند تا به امام زمان خود نشان دهند که برای ظهور آن حضرت بی قرار هستند.

حجت الاسلام صدیقی با تاکید بر لزوم پرهیز از تزویر و ریا، تصریح کرد: جوانان، طلاب و علما باید به خود بیایند و بیدار شوند تا جوانی خود را در دنیا خرج نکنند و آن را برای آخرت ذخیره نمایند.

وی با بیان اینکه برخی طلاب اقدام به پوشیدن لباس روحانیت نمی کنند، یادآور شد: روحانیون باید با الگو گرفتن از علما برای عمامه خود ارزش قائل باشند چرا که عمامه هر طلبه کفن اوست و عمامه به سر داشتن به معنی سر سپرده، جان بر کف و عاشق بی قرار بودن است.

امام جمعه موقت تهران قدم اول در خودسازی را بیداری دانست و بااشاره به انتخابات مجلس خبرگان بیان کرد: برخی از ما بهتران برای انتخابات مجلس خبرگان شرکت کرده اند که برای همه آنها آرزوی موفقیت دارم ولی در این میان برخی از دشمنان می خواهند مجلسی مانند مجلس ششم درست کنند.

حجت الاسلام کاظم صدیقی با بیان اینکه وجود نازنین پیغمبر اسلام الگوی علما است، تصریح کرد: علما نیز نماینده پیغمبر بوده و راویان حدیث و احیاگران سنت پیامبر هستند.

امام جمعه موقت تهران خاطرنشان کرد: طلاب و روحانیون باید مراقب باشند تا عمر و جوانی خود را در غفلت به هدر ندهند که سرمایه جوانی قابل تکرار نیست و تا می توانند باید از حضور اساتید و علما بهره ببرند.

وی با تاکید بر لزوم عمل کردن طلاب به سنت ها و مستحبات یادآور شد: مستحبات نگهدارنده واجبات است و طلبه ای که نماز شب می خواند برای نماز صبح هم بیدار خواهد شد و باید توجه داشت که ترک مکروهات ورود نکردن به محرمات را تاکید می کند.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه طلبه باید علم را عبادت و درس را یک واجب الهی مانند نماز و مستحبات را بر خود واجب بداند، اظهار کرد: دل خود را خلوت کنید و جز محبت اهل بیت اجازه ندهید بیگانه وارد قلبتان شود چرا که افکار وسوسه انگیز، دل را که خانه خداست نجس می کند.

ارسال نظرات