به مناسبت فرا رسیدن سالروز حماسه نهم دیماه، جمعی از دانشجویان ولایی دانشگاه اردکان بیانیه ای منتشر کردند .
کد خبر: ۸۶۱۴۰۱۱
|
۱۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از اردکان ؛ متن این بیانیه بدین شرح است :

بسمه تعالی

مقام معظم رهبری : « حضور عظیم و خروشان مردمى در 9 دى 88، تجلّى بارزى از هویت و ماهیت انقلاب، یعنى روح دیانت حاکم بر دل‏هاى مردم بود .»

دانشجویان بصیر و آگاه دانشگاه اردکان

چنانچه به بررسی تاریخچه انقلاب های رنگی بپردازیم همواره مشاهده می نماییم همانند اتفاقات سال 1989 چکسلواکی ، 1997 و 2000 صربستان ، 2003 گرجستان ، 2004 اوکراین و 2005 قرقیزستان این دگرگونی های سیاسی همواره توسط جناح های یکسره طرفدار غرب و اغلب بازنده در انتخابات صورت گرفته است .

تمامی دگرگونی های سیاسی که از آنها با نام انقلاب های رنگین یاد می شود، واجد ویژگی های پیوسته و همگون در علل و شکل تحولات می باشند، که ذیلاً به آنها اشاره می شود:

1- تمامی آن ها (به جز قرقیزستان) بدون استفاده از ابزارهای خشونت آمیز و طی راهپیمایی خیابانی پیروز شدند.

2- تمامی این تحرکات با شعارهایی مبتنی بر دموکراسی خواهی و لیبرالیسم انجام گرفتند.

3- نقش دانشجویان و نهادهای غیردولتی(NGOs) در بروز آنها پررنگ بود.

4-دلیل اصلی وقوع انقلاب وجود خصوصیاتی چون اقتدارگرایی، فقدان چرخش نخبگان، ناکارآمدی در حل مشکلات عمومی و عدم مقبولیت عمومی حکومت وقت بود و جرقه انقلاب به دنبال بروز خطایی از سوی حکومت، یااتهام تقلب در انتخابات روشن شده بود.

5- تحرکات انقلابی به طور مستقیم یا غیر مستقیم مورد حمایت آمریکا و اروپای غربی بود.

برای نخستین بار تهدید به انقلاب مخملی در ایران از سوی یک جناح سیاسی و در آستانه انتخابات مجلس ششم مطرح شد. اقداماتی چون تحصن و استعفای دسته جمعی برخی نمایندگان و مدیران که با واکنش سریع رئیس مجلس وقت و رئیس جمهور سابق مواجه شد در همین راستا صورت پذیرفت. اما بی اعتنایی بدنه اجتماعی و ناآگاهی جناح افراطی از ظرفیت اجتماعی خود موجب شد اعتنایی از سوی جامعه به این اقدامات رخ ندهد. اجرایی کردن این پروژه برای انتخابات ریاست جمهوری نهم نیز در دستور کار قرار گرفت و در انتخابات سال 1388 نیز دشمن با استفاده از عناصر خود فروخته و بعضا فریب خورده نیز تلاش برای ضربه زدن به کشور نمود در این میان سکوت معنادار برخی از خواص و حرف های دوپهلو و تحریک آمیز آنان کار این خود فروختگان و فریب خوردگان تا بدانجا رسانید که نقاب از صورت خود برداشته و با رفتار های زننده مانند بی حرمتی به بنیان گذار انقلاب و آتش زدن مسجد لولاگرتهران و زیر پا گذاشتن حرمت عزای سید و سالار شهیدان امام حسین علیه السلام دشمنی خود با دیانت و اسلام را آشکار سازند . بی حرمتی به عاشورا، حادثه ای معمولی نبود که بتوان از کنار آن به سادگی گذشت. پیش از آن نیز به عکس امام راحل(ره) توهین شده بود و سراسر کشور از این جسارت به خروش آمده بود، اما حریم نگه‌نداشتن عاشورا آتشی بود بر باروتی که طی ۸ ماه در وجود مردم علاقه مند نظام و انقلاب متراکم شده بود.نتیجه این انفجار خیره کننده، حماسه ۹ دی بود؛ حماسه ای که فقط ۳ روز پس از جسارت به عاشورا و عزای اباعبدالله سراسر ایران را فرا گرفت و یک بار دیگر نشان داد که مردم ایران اسلامی فارغ از دسته بندی های سیاسی و مشکلات و کاستی ها، در پایبندی به اسلام، انقلاب و ولایت فقیه با هیچ کسی تعارف ندارند.و مردم سرافراز و آگاه ایران با حضور میلیونی خود طومار فتنه گران را در هم پیچیده و آنان را بسیار تضعیف و از صحنه خارج نمودند .

چنین بنظر می رسداین جریان ضعیف شده هم اکنون در حال نفوذ و برنامه ریزی برای انتخابات پیش رو می باشد و تلاش بسیاری برای ضربه زدن مجدد و فتنه ای بسیار عظیم تر از فتنه سال 1388 دارد لذا از شما دانشجویان فرهیخته تقاضا داریم تا با هوشیاری و بصیرت نقشه مجدد آنان را نقش بر آب نموده و از نفوذ و فتنه گری دوباره این افراد جلوگیری نمایید.

جمعی از دانشجویان ولایی دانشگاه اردکان

ارسال نظرات