استاندار اردبیل:

بزرگترین پروژه راه سازی استان در راه است

4 بانده شدن راه مشگین‌شهر به اردبیل، بزرگترین پروژه‌ راهسازی استان به شمار می‌رود که عملیات اجرایی آن در حال انجام بوده و دولت توجه ویژه‌ای برای بهره‌برداری هر چه سریع‌تر در راستای تسهیل در روند عبور و مرور از این مسیر را دارد.
کد خبر: ۸۶۱۴۱۱۱
|
۱۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، مجید خدابخش، استاندار اردبیل در بازدید از پروژه‌های عمرانی، تولیدی و گردشگری شهرستان مشگین‌شهر اظهار داشت: در حال حاضر در سطح شهرستان مشگین‌شهر پروژه‌های مختلف عمرانی، تولیدی، گردشگری و در سایر بخش‌ها در حال اجرا بوده که تلاش و جدیت بر این است تا بتوانیم با هماهنگی‌های لازم زمینه بهره‌برداری و راه‌اندازی این پروژه‌ها را شاهد باشیم.

وی افزود: با راه‌اندازی این پروژه‌ها جهش اقتصادی بزرگی در شهرستان مشگین‌شهر به وجود آمده و بسیاری از مشکلات و نارسایی‌های این شهرستان برطرف می‌شود که انتظار می ‌رود در راستای رسیدن به این هدف مسئولان مربوطه با تعامل و مشارکت‌های لازم زمینه تسریع در اجرای پروژه‌های مهم و اساسی شهرستان را فراهم آورند.

رئیس شورای برنامه‌ریزی استان اردبیل در بازدید از پروژه سد احمدبیگلوی شهرستان مشگین‌شهر بیان کرد: این پروژه که در مساحت 160 هکتار اجرا می‌شود، یکی از طرح‌های مهم در سطح استان و حتی کشور بوده که بهره‌برداری از آن تحول بسیار مهم و اساسی را در حوزه آبرسانی شرب و کشاورزی ایجاد می‌کند.

خدابخش با بیان اینکه دولت توجه ویژه‌ای به تکمیل سدهای نیمه‌تمام دارد، گفت: این سد ذخیره آب 27.5 میلیون مترمکعبی داشته که ظرفیتی عظیم در ذخیره‌سازی آب محسوب می‌شود که براساس برنامه‌ریزی‌ها و هماهنگی‌های انجام شده این سد در سال آینده به بهره‌برداری رسیده و سرآغاز تحولی اساسی در حوزه کشاورزی و آبرسانی شهرستان می‌شود.

وی در مورد پروژه 4 بانده شدن راه مشگین‌شهر به اردبیل تصریح کرد:‌ این پروژه که بزرگترین پروژه‌ راهسازی در استان اردبیل به شمار می‌رود عملیات اجرایی آن در حال انجام بوده و دولت توجه و اهتمام ویژه‌ای برای بهره‌برداری هر چه سریع‌تر در راستای تسهیل در روند عبور و مرور ترددکنندگان از این مسیر دارد.

استاندار اردبیل با تاکید بر اتمام عملیات اجرایی این پروژه عظیم راهسازی استان در موعد مقرر اظهار کرد:‌ ایجاد امنیت جاده‌ای، کاهش ترافیک و تصادفات، تسهیل روند عبور و مرور وسایل نقلیه و تسهیل در صادرات محصولات کشاورزی به شهرها و استان‌های دیگر و در نتیجه توسعه اقتصادی منطقه از جمله مزایا و ثمرات بهره برداری از این پروژه است.

وی در بازدید از 3 پروژه آبدرمانی در شهرستان مشگین‌شهر گفت: این پروژه‌های گردشگری که در دامنه کوه سبلان در حال اجرا است نقش بسزایی در توسعه صنعت گردشگری منطقه ایجاد کرده و بهره‌برداری از این پروژه‌ها می‌تواند خیل مسافرانی را که این شهرستان را به عنوان هدف گردشگری خود انتخاب می‌کنند، افزایش دهد.

رئیس شورای اداری استان اردبیل افزود: در دو سال اخیر تحولات اساسی در حوزه گردشگری شهرستان مشگین‌شهر به وجود آمده به طوری که اجرا و بهره‌برداری از پروژه‌های گردشگری نظیر پل معلق مشگین‌شهر زمینه‌ساز حضور گردشگران و سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی به این شهرستان شده که امیدواریم با بهره‌برداری از پروژه‌های در دست اجرا در این حوزه زمینه توسعه هر چه بیشتر صنعت گردشگری مشگین‌شهر مهیا شود.

خدابخش در بازدید از پروژه‌های سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در حوزه مرغداری در روستای کنگرلوی مشگین‌شهر نیز بیان کرد: این پروژه‌ها نقش مهمی در ایجاد اشتغال در مناطق روستایی و توسعه تولیدات در این مناطق ایفا می‌کنند که به منظور تداوم این فعالیت‌ها سرمایه‌گذاران در حوزه تولیدات روستایی حمایت می‌شوند.

ارسال نظرات