افتتاح شعبات شورای حل اختلاف در زندان‌ها پشتیبانی دستگاه قضایی از فرایند کاهش جمعیت کیفری بوده که انتظار می‌رود در این حوزه اقدامات قابل توجهی انجام شود.
کد خبر: ۸۶۱۴۱۲۰
|
۱۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، مراد فتحی، مدیرکل زندان‌های استان در افتتاح شعبه شورای حل اختلاف زندان مرکز استان اردبیل اظهار داشت:‌ اقدامات مسئولان شوراهای حل اختلاف استان اردبیل مبنی بر راه‌اندازی شعبه حل اختلاف در زندان اردبیل شایسته قدردانی است چرا که این امر می‌تواند نقش مهمی در کاهش جمعیت کیفری زندان ایفا کند.

وی با قدردانی از پشتیبانی دستگاه قضایی استان برای رفع مشکلات زندان و زندانیان گفت:‌ با راه‌اندازی شعبه شورای حل اختلاف زندان مرکز استان اردبیل امیدواریم در زمینه خروج زندانیان غیرعمد از زندان اقدامات شایسته‌ای انجام شود.

فتحی با اشاره به تفاهم نامه ریاست سازمان زندان‌ها با مرکز شورای حل اختلاف قوه قضائیه در رابطه با ایجاد شعبات شورای حل اختلاف در زندان‌ها تصریح کرد: این اتفاق مهم در راستای سیاست کاهش جمعیت کیفری قوه قضائیه و سازمان زندان‌ها بسیار مهم و تاثیرگذار است.

مدیرکل زندان‌های استان اردبیل با اشاره به تلاش‌های واحدهای مددکاری زندان‌ها بیان کرد: افتتاح شعبات شورای حل اختلاف در زندان‌ها پشتیبانی دستگاه قضایی از فرایند کاهش جمعیت کیفری بوده که انتظار می‌رود در این حوزه اقدامات قابل توجهی انجام شود.

وی افزود: در بخش زندانیان جرایم مالی و دعاوی خانوادگی با وجود شعبات شورای حل اختلاف در زندان‌ها که با درایت مسئولان اعضای آنها از میان کارکنان خبره و دلسوز زندان انتخاب شده‌اند، شاهد دریافت رضایت و مصالحه و در نتیجه آزادی زندانیان و کاهش آمار جمعیت کیفری زندان خواهیم بود.

ارسال نظرات