سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان گفت:در همایش عالم واقف حاج ملاعلی حکیم الهی سمنانی از وقفنامه موقوفات تکیه پهنه شهرستان سمنان رونمایی شد.
کد خبر: ۸۶۱۴۲۳۲
|
۱۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۳
به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از ستاد راهبردی اطلاع رسانی وقف در استان سمنان، حجت الاسلام و المسلمین روح الله سلیمانی فرد اظهار کرد: همایش نکوداشت عالم واقف حاج ملا علی حکیم الهی سمنانی با هدف معرفی ابعاد شخصیتی این عالم بزرگوار برگزار شد.

وی افزود: در پایان این همایش که با حضور ائمه جمعه، روحانیون، مسئولین، خانواده معظم شهدا و مردم ولایتمدار سمنان در شبستان اعظم حرم مطهر امامزاده یحیی بن موسی الکاظم(ع) سمنان برگزار شد، توسط دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان و فرماندار سمنان از وقفنامه موقوفات تکیه پهنه شهرستان سمنان رو نمایی شد.

سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان تصریح کرد: موقوفات تکیه پهنه شهرستان سمنان از جمله موقوفات منتسب به عالم واقف حاج ملا علی حکیم الهی سمنانی است که توسط فرزند ایشان حجت الاسلام و المسلمین حاج عبدالعلی الهی وقف شده است.

وی با اشاره به اینکه موقوفات در استان سمنان در مقاطع مختلف و بر اساس نیاز های روز ایجاد شده تصریح کرد: نیات موقوفات حجت الاسلام و المسلمین حاج عدالعلی الهی در جهت اقامه عزاداری سید الشهدا می باشد.

سلیمانی فرد یکی از اولویت های کاری اداره کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان را اجرای امینانه نیات واقفین عنوان کرد و افزود: درآمد حاصل از این موقوفات هر ساله با اجرای برنامه بصیرت عاشورایی در مکان و زمانی که واقف خیراندیش در وقفنامه ذکر کرده هزینه می شود.

حضور بر سر مزار عالم واقف حاج ملا علی حکیم الهی سمنانی با شاخه های گل و عطر افشانی مرقد این عالم فرزانه توسط مردم و مسئولین حاضر در همایش از دیگر برنامه های جانبی این نکوداشت بود که سلیمانی فرد به آن اشاره کرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها