امام جمعه خرم آباد:

دولت برای تقویت قدرت دفاعی کشور تولید انواع موشک ها را با جدیت دنبال کند

امام جمعه خرم آباد گفت: خواست ملت ایران این است که دولت برای تقویت قدرت دفاعی کشور تولید انواع موشک ها را با جدیت دنبال کند.
کد خبر: ۸۶۱۴۲۶۳
|
۱۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از لرستان، حجت الاسلام سید احمد میرعمادی در خطبه های نماز جمعه خرم آباد در مصلای الغدیر این شهر با اشاره به تحریم های اخیر آمریکا علیه برخی اشخاص شرکت ها به بهانه فعالیت های موشکی کشورمان گفت: سوال ما این است که آیا ایران نباید قدر دفاعی خود را تقویت کند؟ علت این مداخله آمریکا چیست؟ در هر حال خواست ملت ایران این است که دولت برای تقویت قدرت دفاعی کشور تولید انواع موشک ها را با جدیت دنبال کند.

وی با بیان اینکه آمریکا دزد روز روشن و یک دزد آشکار است افزود: کجای دنیا این کار را که خزانه داری آمریکا انجام داده است انجام می دهد و پول بلوکه شده ایران را برداشت می کند؟ این یعنی رقت در روز روشن؛ آمریکا چنین عجوبه ای است.

امام جمعه خرم آباد گفت: آمریکا از سوی دیگر دروغ می گوید و مدعی می شوند که ایران به سمت ناو آنها موشک پرتاب کرده است.

میرعمادی با تاکید بر اینکه آمریکا نه تنها خیرخواه ملت ایران نیست بلکه به دنبال ضربه زدن به انقلاب الامی است اظهار کرد: تمام اقدامات این کشور علیه ایران خودسرانه و غیرقانونی و از روی عداوت هستند؛ از این رو نباید اعتنایی به این کشور داشته باشیم.

وی با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه نباید از دشمنی آمریکا غفلت شود تصریح کرد:

امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب آمریکا را به عنوان دشمن اصلی بشریت معرفی کرده اند.

امام جمعه خرم آباد علت اصلی دشمنی آمریکا با انقلاب اسلامی را گسترش بیداری اسلامی متاثر از این انقلاب دانست و گفت: انقلاب اسلامی ایران زمینه را برای اسلام گرایی و بیداری اسلامی در دنیا فراهم کرده است و این عامل اصلی دشمنی آمریکا با ماست.

میرعمادی با بیان اینکه آمریکا 12 سال با بهانه اینکه کشورمان به دنبال دستیابی به سلاح هسته ای است به ما تهمت زد و شدیدترین تحریم ها را علیه ما وضع کرد ادامه داد: نهایتا پس از گذشت 12 سال معلوم شد که آمریکا دروغ گفته و فعالیت هسته ای کشورمان صلح آمیز بوده است.

وی تصریح کرد: با وجود اینکه دروغگویی آمریکا در خصوص تلاش کشورمان برای دستیابی به سلاح هسته ای اثبات شده است؛ اما آنها باز هم دست بردار نیستند و با این حال باید در مقابل آنها با بصیرت عمل کنیم.

امام جمعه خرم آباد در ادامه به پیام تاریخی امام خمینی (ره) به گورباچف اشاره کرد و افزود: این پیام یک پیام توحیدی بوده است؛ چرا که امام خمینی (ره) در آن خاب به گرباچف فرموده بودند که مشکل اصلی شما عدم اعتماد به خدا است و به علت اینکه شما خدا را رها کرده اید اینگونه بدبخت شده اید.

میرعمادی تصریح کرد: امام در پیام تاریخی خود خاب به گورباچف فرموده بودند که به مت غرب و شرق نروید و به سمت خدا بیاید؛ چرا که گره گشای مشکلات شما تاسی به معنویت است.

وی خاطرنشان کرد: بعدها گورباچف با ابراز تاسف نسبت به عمل نکردن به پیام امام خمینی (ره) اعتراف کرد که اگر پیشگویی و رهنمودهای امام خمینی (ره) را جدی می گرفتند به آن وضعیت دچار نمی شئتد.

امام جمعه خرم آباد پیام های رهبر معظم انقلاب به جوانان اروپایی و آمریکایی را نیز از جنس پیام امام خمینی (ره) به گورباچف دانست و افزود: همچنان که نامه امام خمینی (ره) به گورباچف زمینه نابودی شرق را فراهم کرد پیام های رهبر معظم انقلاب به جوانان این کشورها نیز زمینه نابوی غرب را فراهم خواهد کرد و ان شاء الله بر بلندای غرب و شرق پرچم اسلام به اهتزار درخواهد آمد و انقلاب اسلامی نوید بخش این مهم خواهد شد.

میرعمادی همچنین به فرا رسیدن سالروز کشف حجاب توسط رضا خان قلدر به هعنوان یک واقعه تلخ تاریخی اشاره کرد و ادامه داد: سوغات رضا خان از غرب برای ملت ایران کشف حجاب بوده است.

وی از رواج بی بندوباری در جوامع به عنوان یکی از ابزارهای مهم غرب برای سلطه بر ملت ها نام برد و تصریح کرد: رواج بی بندوباری زمینه را برای حذف عفت عمومی در جامعه فراهم می کند؛ البته آمریکا و اتکبار جهانی به حاسیت اسلام نبت به این مسئله پی برده اند؛ از این رو یکی از اولویت های اصلی آنها گسترش رواج بی بندوباری در جوامع اسلامی است.

نماینده ولی فقیه در لرستان با تاکید بر اینکه باید مردم نسبت به جلوگیری از رواج بی بندوباری در جامعه حساس باشند و غیرت دینی داشته باشند بیان کرد: نباید اجازه دهیم که بی بندوباری در جامعه رواج یابد.

میرعمادی اضافه کرد: برخی ها غافل از اینکه اگر عفت عمومی در جامعه از بین برود دیگر چیزی باقی نمی ماند می گویند مگر دیگر مشکلات جامعه حل شده است که شما نسبت به حجاب و نوع پوشش سخت گیری می کنید.

وی با بیان اینکه در همین استان لرستان نیز برخی ها به دنبال رواج بی بندوباری در جامعه هستند و بر این کار اصرار دارند افزود: برخی ها در استان به اسم همایش به رقص، آواز خوانی و پایکوبی به صورت مختلط می پردازند و بعد اسم آن را نشاط و شادابی قرار می دهند و وقتی به آنها اعتراض می شود جالب است که می گویند چرا ما را در مقابل ارزشهای دینی و اجتماعی قرار می دهید؛ شما بهتر است که رفتار و عمل خود را درست کنید تا مردم عمل شما را ببینند.

امام جمعه خرم آباد گفت: متاسفانه هر کجا که بی بندوباری، جریان ضد ولایت، فساد وجریان های نفوذی حضور دارند اینها نیز حاضر هستند و حتی در جلسات خصوصی خود نیز به امام، ولایت و ارکان نظام اهانت می کنند.

میرعمادی با تاکید بر اینکه ما مخالف نشاط و شادابی در جامعه نیستیم اما با رواج بی بندوباری مخالف هستیم اظهار کرد: ما به دنبال جذب حداکثری هستیم؛ بنابراین شما خود را با مردم همراه کنید و به عنوان نمونه در مراسم 9 دی شرکت و از فتنه گران اعلام برائت کنید.

وی بر ضرورت حفظ هوشیاری تاکید کرد و ادامه داد: امروز مهمترین وظیفه این است که در مقابل توطئه ها با بصیرت و بیداری عمل کنیم.

امام جمعه خرم آباد در پایان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید علم الهدی و دانشجویان همرزمش در هویزه گفت: حماسه خونینی که دانشجویان به فرماندهی شهید علم الهدی در هویزه خلق کردند به الگوی مقاومت برای ملت ایران تبدیل شد و متاثر از این الگو منطقه از وجود عناصر بعثی پاکسازی شد.


ارسال نظرات