استاندار سمنان:

تکمیل پروژه ملی محور دامغان به جندق اتصال شریان حیاتی کشور است

استاندار سمنان گفت: تکمیل پروژه ملی باند دوم محور دامغان به جندق به عنوان بخش مهمی از کریدور شمال جنوب، در واقع اتصال شریان حیاتی کشور است.
کد خبر: ۸۶۱۴۲۶۶
|
۱۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از دامغان، محمد رضا خباز در مجمع مردم شهرستان دامغان در مسجد جامع این شهرستان، واقع شدن دامغان در مهمترین چهار‌راه ارتباطی کشور را از مهمترین توانمندی‌های این شهرستان برای توسعه بیش از پیش دانست و اظهار داشت: شاخص ترین محور ارتباطی شرق به غرب‌کشور و کریدور شمال جنوب ایران هر دو از دامغان می‌گذرد از این رو راه، حمل و نقل و گردشگری می‌تواند مؤلفه‌های بارز توسعه این شهرستان باشد.

وی با اشاره به سفر و بازدید وزیر راه و شهر‌سازی و معاونان وی از روند آغاز احداث باند دوم محور ملی دامغان جندق، خواستار توجه بیشتر و تخصیص اعتبارات لازم جهت تکمیل هرچه‌سریعتر این پروژه شد و افزود: این پروژه ملی در واقع بخش مهمی از محور ملی بندر‌عباس به بندر امیرآباد است که تکمیل باند دوم آن خدمتی شایان به اقتصاد و صنعت ترانزیت و حمل و نقل کشور است.

نماینده عالی دولت در استان سمنان رونق صنعت گردشگری را از کارآمد‌ترین راه‌حل‌های توسعه و رشد شهرستان کهن دامغان با قدمتی هفت‌هزار ساله عنوان کرد و افزود: متأسفانه در گذشته جاذبه‌های تاریخی، آثار باستانی منحصر به‌فرد و البته جاذبه‌های طبیعی این شهرستان به خوبی معرفی نشده و علی‌رغم عبور سالانه 20 میلیون مسافر و زائران امام رضا(ع) از این شهرستان، سهم دامغان از ایجاد اشتغال و درآمد در حوزه گردشگری ناچیز بوده است.

وجود نخستین مسجد ایران در دامغان جاذبه منحصربه‌فرد گردشگری است

خباز وجود "مسجد‌ تاریخانه" به‌عنوان بی‌نظیر‌ترین و قدیمی‌ترین مسجد ایران در دامغان و جاذبه‌های منحصربه‌فرد باستانی همچون مجموعه تاریخی "چشمه‌علی" و تپه حصار را تنها بخشی از پتانسیل این شهرستان در حوزه گردشگری برشمرد و گفت: شهرستان دامغان در بعد دارا بودن آثار ارزشمند تاریخی و تمدن کهن هفتمین‌شهر کشور و نخستین شهر استان سمنان است، این جاذبه‌ها و توانمندی‌ها باید بیش از پیش معرفی شود.

استاندار سمنان، پسته دامغان به‌عنوان مرغوب ترین و مغذی‌ترین محصول باغی در نوع خود با ارزش افزوده و درآمد‌زایی بالا را دیگر پتانسیل شاخص شهرستان دامغان در مسیر رشد و توسعه و رفع معضل اشتغال دانست و اضافه کرد: باید چرخه تولید، فرآوری بسته‌بندی و عرضه پسته دامغان به‌عنوان یک برند ملی و بین المللی به طور کامل در این شهرستان ایجاد شود.

اقتصاد دولتی نا‌کارآمد است

محمد رضا خباز با تشریح شرایط اقتصادی کشور باوجود کاهش شدید قیمت نفت و کاهش صادرات آن از دو میلیون و 200 هزار بشکه در سال‌های گذشته به یک میلیون بشکه در حال حاضر، اظهار داشت: با شرایط موجود امیدی به سرمایه‌گذاری دولت در پروژه‌ها نیست و البته قانون نیز ورود دولت به این عرصه را ممنوع کرده است.

وی با بیان اینکه دولت باید پروژه‌های نیمه‌کاره موجود را نیز به بخش خصوصی واگذار کند، بر اهمیت سرمایه‌گذاری این بخش در رونق اقتصاد و توسعه عمران و آبادانی کشور تأکید کرد و افزود: متأسفانه در پس ذهن همه تصمیم‌گیران و تصمیم‌سازان ما، اقتصاد دولتی جای گرفته در حالی‌که این سیاست اقتصادی ناکارآمدی خود را در بسیاری از کشورها نشان داده است.

استاندار سمنان با اشاره به آغاز روند اجرای برجام و تلاش‌های انجام شده برای تحقق این مهم، خاطر‌نشان کرد: با اجرای برجام سیل سرمایه‌گذاران خارجی روانه ایران شده‌اند و اگر ما طرح‌ها و پروژه‌های دارای توجیه اقتصادی خود را به زبان انگلیسی ترجمه و روند سرمایه‌گذاری را در استان و شهرستان‌ها تسهیل کنیم، جذب سرمایه‌گذاران خارجی انجام می‌شود.    
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار