امام جمعه اردکان با اشاره به آمار داوطلبان انتخابات و حضور برخی از افراد مسأله دار گفت : برخی از ثبت نام ها با هدف تخریب و تضعیف شورای نگهبان انجام شده است .
کد خبر: ۸۶۱۴۳۴۰
|
۱۱ دی ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از اردکان، حجت الاسلام والمسلمین سید اسماعیل شاکر در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به نزدیک شدن به ایام انتخابات به همه توصیه کرد که مواظب دین و آخرت خود باشند و بدانند هر پیامی که در فضای مجازی می نویسند در نامه اعمالشان ثبت می شود .

وی افزود : انتخابات تمام می شود و عده ای به مجلس راه خواهند یافت اما بدا به حال کسی که دین خود را رایگان بفروشد و بخاطر دیگران حرف خدا را زیر پا بگذارد و با تعصب از کسی دفاع کند .

امام جمعه اردکان اظهار داشت : همان اندازه که ما به فکر پیروزی چپ و راست هستیم باید به فکر نامه اعمال خود هم باشیم چرا که تقوای الهی یعنی مراعات حد و مرز شرعی در همه امور فردی ، اجتماعی ، سیاسی ، اقتصادی و خانوادگی .

وی گفت : بنا بر آمار رسمی که توسط وزیر کشور اعلام شده است در این دوره از انتخابات ثبت نام داوطلبان مجلس شورای اسلامی دو برابر و داوطلبان مجلس خبرگان هم شصت درصد افزایش داشته است .

حجت الاسلام والمسلمین سید اسماعیل شاکر با بیان اینکه کسانی برای ثبت نام آمده اند که رد صلاحیت آنها بنا بر نظر برخی از مسئولین دولت قطعی است اظهار داشت : کسی که دوازده مرتبه محکومیت قضایی دارد برای چه آمده و ثبت نام کرده است ؟ و یا کسی که مدرک معتبر برای شرکت در انتخابات خبرگان ندارد به چه دلیل ثبت نام کرده است ؟

وی افزود : همه تحلیلگران بر این موضوع اتفاق دارند که یک هدف پشت پرده این کار ، فشار آوردن بر شورای نگهبان و بد نام کردن آن در اذهان عمومی و مردم است زیرا اگر شورای نگهبان به وظیفه قانونی خود هم عمل کند بسیاری از این افراد به طور طبیعی رد صلاحیت خواهند شد .

خطیب جمعه اردکان گفت : لازم است هوشیار و بیدار باشیم و بدانیم که بسیاری از این کارها برای هجمه به شورای نگهبان طراحی شده است .

وی تصریح کرد : اساسا برخی از این ثبت نام ها با هدف تخریب و تضعیف شورای نگهبان انجام شده است و باید مواظب باشم به بهانه رد صلاحیت شدن ، شورای نگهبان و در مرتبه بعد انتخابات را زیر سؤال نبرند .

حجت الاسلام والمسلمین سید اسماعیل شاکر افزود : وظیفه ما این است که هرچه می توانیم از شورای نگهبان دفاع کنیم .

وی گفت : باید کاری کنیم که مردم با امید و شور و نشاط در دفاع از نظام در صحنه حضور داشته باشند تا شاهد حضور حداکثری مردم در انتخابات باشیم .

امام جمعه اردکان در بخش دیگری از سخنان خود به دیدار اخیر مقام معظم رهبری با مردم و مسئولان اشاره کرد و اظهار داشت : رهبر معظم انقلاب در این دیدار تأکید کردند که آمریکایی ها با اصل اسلام مخالف هستند و ما نباید فریب آنها را در حمایت از برخی از فرقه ها بخوریم .

وی افزود : اصل اسلام باید برای ما مهم باشد و باید از جناح و گروه و کسانی حمایت کنیم که به تقویت اسلام در این کشور کمک می کنند نه اینکه احکام شرعی را زیر سؤال ببرند .

حجت الاسلام والمسلمین سید اسماعیل شاکر با اشاره به سالروز ارسال پیام تاریخی امام خمینی (ره) به گورباچف گفت : امام راحل در این پیام بر این نکته تأکید کردند که استکبار چشم طمع به اصل اسلام دوخته است و مشکل اصلی مردم جهان عدم اعتقاد واقعی به خداست و گره گشای مشکلات بشر ، مکتب اسلام است .

وی افزود : ایستادگی در برابر استکبار و دشمنان اسلام اولین ثمره آشنایی مردم با معارف اسلام ناب خواهد بود .

امام جمعه اردکان در ادامه به آغاز رسمی فعالیت انجمن نیکوکاری حامی بیماران سرطانی در هفته گذشته اشاره و اظهار امیدواری کرد که این انجمن با استواری پا بگیرد و بتواند به بیماران سرطانی از نظر مادی ، معنوی ، مشاوره و ایجاد روحیه به آنها موفق باشد .

وی از مردم خواست که با همت خود ضمن عضویت در این انجمن از آن حمایت کنند تا گامی بلند برای تأسیس پژوهشگاه و بیمارستان تخصص سرطان بردارند تا هم جلو پیشرفت این بیماری سخت و پر هزینه گرفته شود و هم به مبتلایان و خانواده های آنان کمک بشود .

خطیب جمعه اردکان در خطبه اول ضمن توصیه به رعایت تقوا و پرهیز از گناه با بیان روایتی از امام جعفر صادق (ع) از ادای امانت ، وفای به عهد و نیکی به پدر و مادر به عنوان سه چیزی که در روز قیامت هیچ عذری در قبال عدم عمل به آن پذیرفته نمی شود یاد کرد و گفت : امیدواریم که بتوانیم با عمل به این دستورات برای اهل بیت (ع) زینت باشیم .

ارسال نظرات