امام جمعه حومه شرقی یزد با تذکر به دست اندر کاران دانشگاه و مسئولان اجرایی استان یزد گفت: علیرغم روشنگری‌های انجام شده در زمینه فتنه 88 هنوز عده‌ای به استان دعوت می‌شوند که در جریان فتنه نه تنها حاضر به برائت از آن نشدند، بلکه به نوعی همراهی هم داشته‌اند.
کد خبر: ۸۶۱۴۳۴۹
|
۱۲ دی ۱۳۹۴ - ۰۷:۱۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد: حجت الاسلام و المسلمین سید محمد کاظم مدرسی در خطبه های نماز جمعه این هفته حومه شرقی یزد با تذکر به دست اندر کاران دانشگاه و مسئولان اجرایی استان یزد و یادآوری اهمیت حفظ آرامش جامعه خاطر نشان کرد: علیرغم روشنگری‌های انجام شده در زمینه فتنه 88 هنوز عده‌ای به استان دعوت می‌شوند که در جریان فتنه نه تنها حاضر به برائت از آن نشدند، بلکه به نوعی همراهی هم داشته اند.نباید اینگونه افراد به استان بیایند؛ چرا که آنان در دانشگاه ها به سخنرانی پرداخته و با خطاب قرار دادن اندیشه جوانان علیه نظام و مقدسات صحبت می کنند.

وی با بیان اینکه فتنه 88 ریشه در تلاش دشمن برای شکستن اتحاد و انسجام جامعه داشت، تصریح کرد: فتنه 88 خط قرمز نظام اسلامی است.

مدرسی با اشاره به نامه 201 نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی به رییس جمهور درباره وضعیت نامناسب اقتصادی اذعان کرد: دولتمردان بیش از پیش کمر همت را بسته و در صدد حل مشکلات اقتصادی مردم برآیند.

وی با تاکید بر اینکه نباید از نجابت مردم سوء استفاده شود، خاطر نشان کرد: رشد گرانی به صورت چراغ خاموش، افزایش نامعقول جریمه و دیرکردهای بانکی، جریمه‌های دور از انصاف نیروی انتظامی راهنمایی و رانندگی و ...مردم را متاسف کرده و لازم است رسیدگی لازم در این زمینه انجام گیرد.

امام جمعه حومه شرقی یزد آغاز سال نو میلادی را یادآور شد و خاطر نشان کرد: جشن‌های سال نو میلادی در حالی برگزار می‌شود که انسان‌های زیادی بویژه مسلمانان از خانه و کاشانه خود آواره شده‌اند و این زیبنده انسانیت نیست.

مدرسی با اشاره به فرموده های رهبری در جمع میهمانان بیست و نهمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی و تاکید ایشان بر اتحاد و یک‌پارچگی مسلمانان تصریح کرد: متاسفانه امروز در پی سیاست‌های استکباری و استعماری آمریکا و انگلیس وحدت مسلمانان مورد خدشه قرار گرفته است؛ امروز هدف دشمن ایجاد جنگ داخلی بین مسلمانان می باشد که تا حدودی موفق هم شده‌اند.

وی ادامه داد: سر سپردگی برخی دول کشورهای اسلامی به استکبار، بی‌بصیرتی و عامل دست شدن برخی از مسلمانان از جمله عوامل موفقیت دشمن در ایجاد تفرقه بین مسلمانان است.

مدرسی با بیان اینکه دشمن زمانی شعار«تفرقه بیانداز و حکومت کن» و امروز شعار «تفرقه بیانداز و ویران کن» را سرلوحه کار خود قرار داده است، تصریح کرد: افرادی بی‌بصیرت با استفاده از امکانات فراهم شده توسط آمریکا علیه جامعه شیعه فعالیت می‌کنند و در آن روی سکه برخی دست‌نشاندگان انگلیس با امکانات و رسانه‌های آنان تحت عنوان «شیعه انگلیسی» به مقدسات اهل سنت توهین می کنند.

امام جمعه حومه شرقی یزد با تاکید بر ضرورت حفظ وحدت در کشور اسلامی ایران خاطر نشان کرد: امروز به برکت تدابیر مقام معظم رهبری وحدت بین اقوام، مذاهب و سیاسیون ایران اسلامی موج می‌زند، اما همگان باید هوشیاری لازم را داشته باشند، چرا که دشمن در صدد شکستن این اتحاد و وحدت کلمه است.

مدرسی با اشاره به 17دی ماه سالروز توطئه شوم کشف حجاب به دست رضا خان گفت: حجاب و پوشش از ضروریات دین اسلام است وهمه فرق اسلامی در چارچوب دین نسبت به حجاب حساسیت دارند.

وی با بیان اینکه رعایت احکام حجاب موجب آرامش و آسایش روانی جامعه است، تصریح کرد: حجاب صیانت از شخصیت بانوان بوده و هدف اسلام آزادی و حریت زن در پرتو حجاب است.

امام جمعه حومه شرقی یزد تهاجم فرهنگی را بدترین نوع تهاجم دشمن عنوان کرد و افزود: با دیگر تهاجم‌ها می‌توان مبارزه کرد اما با تهاجم فرهنگی دشمن که به صورت نرم بر جامعه عارض می‌شود، نمی‌توان براحتی مقابله کرد.

مدرسی درباره راه مقابله با تهاجم فرهنگی اذعان کرد: عده‌ای می‌گویند با فعالیت‌هایی از قبیل گوشزد کردن خطرات تهاجم فرهنگی و بیان ارزش‌ها می‌توان در مقابل تهاجم فرهنگی ایستاد و عده‌ای دیگر معتقدند با استفاده از اهرم‌های زور و فشار مانع  تهاجم فرهنگی باشیم؛ اما بنا به فرموده امام صادق(ع) باید با استفاده از هر دو روش به میارزه علیه توطئه‌های فرهنگی دشمن برخیزیم.

 

ارسال نظرات