خبرهای داغ:
آیت‌الله ایمانی تأکید کرد

شاهد رکود اقتصادی بیش از هر زمان دیگری هستیم

نماینده ولی‌فقیه در فارس با تأکید بر این‌که نماینده مجلس باید در تراز نظام جمهوری اسلامی باشد بر برگزیدن افراد اصلح و کیفیت انتخاب تأکید کرد.
کد خبر: ۸۶۱۴۳۷۰
|
۱۲ دی ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۰

آیت‌الله اسدالله ایمانی در خطبه‌های نماز جمعه شیراز اظهار داشت: نظام جمهوری اسلامی ایران تنها حاکمیتی است که متکی به آرای مردم، ارزش‌های دینی و اللهی و مردم‌سالاری دینی است.

وی افزود: نماد جمهوریت و اسلامیت نظام مردم‌سالار دینی در اسفندماه امسال رقم می‌خورد و آنچه در تمام انتخابات مهم بوده، حضور حداکثری مردم و انتخاب اصلح است.

امام‌جمعه شیراز اضافه کرد: افراد اصلح یعنی کسانی که در تراز نظام جمهوری اسلامی می‌اندیشند و برای آینده کشور دل می‌سوزانند.

نماینده ولی‌فقیه در فارس با اشاره به اینکه امسال شمار داوطلبان شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی 65 درصد و مجلس خبرگان رهبری 62 درصد افزایش نسبت به دور گذشته را نشان می‌دهد گفت: این موضوع از یک نظر مثبت و ارزشمند است اما باید به زوایای دیگر نیز توجه و دقت کرد.

ایمانی ادامه داد: شرع، قانون اساسی و عرف این نکته را تأکید دارد که هر مسئولیتی صلاحیت لازم خود را می‌طلبد و این ظلم به جامعه، فرد و آیندگان است که رسیدگی به شایستگی‌ها همان‌گونه که در تمام جوامع بشری راه‌کارهای رسیدگی به صلاحیت‌ها تعریف‌ شده، مورد دقت و توجه قرار نگیرد.

خطیب نماز جمعه شیراز تصریح کرد: همان‌گونه که هیئت‌های اجرایی و نظارت باید احراز صلاحیت افراد را بر‌ اساس مستندات قانونی دنبال کنند، داوطلبان نیز ملزم به تمکین در برابر قانون هستند و چنانچه اعتراض احتمالی نیز داشته باشند در چارچوب‌های قانونی انجام دهند.

ایمانی در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه امروز شیراز با اشاره به رفتارهای آمریکا پس از برجام خاطر نشان کرد: استکبار نقاب از چهره برداشته و روی زشت و کریه خود را نمایان کرده و در قالب مصوبه‌های مجلس و امضای رئیس‌جمهور با بلوکه کردن پول‌های امانتی بانک مرکزی ایران و ممنوعیت تردد به این کشور و از راه‌های گوناگون، سنگ‌اندازی و مانع‌تراشی می‌کند.

امام‌جمعه شیراز با اشاره به تذکرات مکرر رهبر معظم انقلاب مبنی بر اتکا به داخل و تأکیدهای بسیار بر دشمن بودن آمریکا بیان کرد: لبخند آمریکا زهرآگین است و همان‌گونه که رهبری فرزانه فرمودند دست چدنی خود را با دستکش مخملی پوشانده است.

وی اظهار داشت: بیش از دو سال چشم مردم و دولت ما به مذاکرات، برجام و فضای پسابرجام بود که در این مدت شاهد رکود اقتصادی بیش از هر زمان، بیکاری روزافزون، پایین آمدن میزان تولید، رشد قاچاق و واردات بی‌رویه هستیم که اقتصاد ما را فلج کرده است.

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: چه زمانی خیر آمریکا به ما رسیده که این دومین بار آن باشد بنابراین باید به ملت خود برگردیم چراکه تحریم یک جنگ است، همان‌گونه که در مقابل صدام دست روی دست نگذاشتیم و با مقاومت هشت‌ساله دشمن را از خانه خود بیرون انداختیم.

وی افزود: مشاهده می‌کنید که به بهانه اینکه فلان دزد آمریکایی در فلان جا کشته ‌شده، ایران باید تاوان آن را بدهد.

ایمانی تصریح کرد: باید از عمق جان اقتصاد مقاومتی را باور داشت و با برنامه به سرمایه‌های ملی و بازوی ایرانی اتکا کرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار