خبرهای داغ:

یادواره شهید هاشمی و ۴۰۰ شهید کوی ابوذر اهواز برگزار می‌شود

یادواره سردار سرلشکر شهید علی هاشمی و ۴۰۰ شهید کوی ابوذر اهواز برگزار می‌شود.
کد خبر: ۸۶۱۴۳۹۸
|
۱۲ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۹

به گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان ،آیت‌الله صدیقی امام جمعه موقت تهران به عنوان سخنران و سردار امیر پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش راوی خاطرات 8 سال دفاع مقدس در این مراسم هستند.

همچنین یادگار 8 سال دفاع مقدس صادق آهنگران نیز در این یادواره یاد و خاطره شهدا را با نوای انقلابی خود زنده خواهد کرد.

یادواره سردار سرلشکر شهید علی هاشمی و 400 شهید کوی ابوذر امروز جمعه 11 دی ماه بعد از نماز مغرب و عشاء در اهواز، مسجد شهدا، خیابان اصلی حصیرآباد، نبش خیابان 8 آسیاآباد برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان ، سردار سرلشکر شهید علی هاشمی در سال 1340 هجری شمسی در محله حصیرآباد اهواز دیده به جهان گشود و با پیروزی انقلاب اسلامی در سال 1357 به عضویت کمیته انقلاب اسلامی درآمد.

سردار علی هاشمی، بعد از عملیات بیت‌المقدس با حکم فرماندهی وقت کل سپاه، مأمور به تشکیل قرارگاه سری نصرت به‌ منظور شناسایی منطقه عمومی هورالهویزه (جزایر مجنون) شد که این شناسایی‌ها منجر به عملیات‌های خیبر و بدر شد و در سال 65 با توجه به لیاقت و شایستگی شهید بزرگوار، به فرماندهی سپاه ششم امام صادق(ع) درآمد.

در چهارم تیرماه سال 67 پس از حمله دشمن به جزایر مجنون شهید علی هاشمی تا ‌آخرین لحظات در کنار سایر رزمندگان اسلام در مقابل متجاوزان بعثی، جانانه از کشور دفاع می‌کند و سرانجام به همراه چند تن به شهادت می‌رسند.

منطقه حصیرآباد اهواز بیش از 400 شهید در دوران دفاع مقدس تقدیم کرده که نامدار‌ترین آن‌ها سردار علی هاشمی، فرمانده قرارگاه نصرت است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار