رئیس کمیته صنعت مجلس با بیان اینکه ادغام‌های گذشته وزارتخانه ها موجب چالاکی آنها و کوچک سازی دولت نشده است گفت: طرح اخیر سازمان مدیریت برای ادغام بخش‌های بازرگانی وزارتخانه‌ها در وزارت اقتصاد، بر اساس تجارب گذشته صحیح نیست.
کد خبر: ۸۶۱۴۴۰۷
|
۱۲ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۵

به گزارش بسیج، روح الله عباسپور در ارتباط با ادغام بخش بازرگانی وزارت صنعت در وزارت اقتصاد دربرنامه ششم توسعه اظهار کرد: تجربه گذشته نشان داده که ادغام وزارتخانه‌ها نتیجه مناسبی دربرنداشته است.

وی افزود: ادغام‌هایی نیز که در گذشته انجام شده است، درچهار چوب آیین نامه و قانون صورت نگرفته و در واقع تنها تجمیع شده اند.

نماینده مردم بوئین زهرا و آوج در مجلس ادامه داد: ادغام های صورت گرفته در وزارتخانه‌های مسکن و راه و شهر سازی به ویژه صنعت، معدن و تجارت موفقیت و نتایج مناسبی را در پی نداشت و بر مشکلات موجود افزود.

وی تصریح کرد : بخش بازرگانی، با ادغام دربخش‌های صنعت و معدن، این دو بخش را تحت تاثیر خود قرار داده و رکود و تورم را بر آنها حاکم کرده است.

عباسپور گفت:روسای سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان‌ها به جای توجه به بخش‌های تولیدی  به خرید و فروش، تجارت و تنظیم بازار می‌پردازند که با واگذاری بخشی از مسئولیت‌ها به وزارت جهاد کشاورزی، شرایط بهتر شد.

وی افزود: طرح اخیر سازمان مدیریت، برای ادغام بخش‌های بازرگانی وزارتخانه‌ها در وزارت اقتصاد، بر اساس تجارب موجود صحیح نیست و در صورت آمدن این لایحه به مجلس این بار باید به دقت بیشتری به آن نگاه شود.

عباسپوربا یادآوری ادغام‌های صورت گرفته در وزارتخانه‌های راه و صنعت  گفت:زمانی که برای ادغام وزارتخانه ها اقدام شد، قصد کوچک شدن دولت در اقتصاد و چالاکی آن و تجمیع بخش‌های تولید و تجارت برای تعادل بخشیدن میان  آنها وجود داشت، آما هیچ کدام از این موارد اتفاق نیفتاد.

وی در خصوص فعالیت کمیته احیای وزارت بازرگانی نیز گفت: این کمیته، کماکان درحال فعالیت بوده و بیشترین اعضای آن از  کمیسیون صنعت و معدن مجلس است.

ارسال نظرات