حاج یدالله بهتاش

هیئتی‌ها و حسینی‌ها فتنه را جمع کردند

بسیج مداحان: حاج یدالله بهتاش با اشاره به اینکه حسینی‌ها و هیئتی‌ها در فتنه 88 نمره قبولی گرفتند گفت: اگر بصیرت و حضور به موقع مردم نبود، دشمنان پیروز می‌شدند.
کد خبر: ۸۶۱۴۴۳۷
|
۱۲ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۲

حاج یدالله بهتاش در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار بسیج مداحان در ارتباط با حماسه 9 دی اظهار داشت: ما باید ابعاد 9 دی را خوب بشناسیم و سپس به مردم بشناسانیم. مردم باید بدانند که فتنه بزرگ به وجود آمده اتفاقی نبود و دشمنان از قبل برنامه ریزی‌ها کرده بودند.

عضو شورای عالی سازمان بسیج مداحان افزود: باید به همه بفهمانیم این مردم بودند که با بصیرت، حضور به موقع در صحنه و پیروی از ولایت باعث از بین رفتن فتنه شدند. اگر این فتنه را به مردم بشناسانیم و به آن‌ها آگاهی بدهیم، در اصل از پدید آمدن فتنه‌های احتمالی آینده جلوگیری کرده‌ایم. من عقیده دارم که تصمیم‌گیری به موقع رهبری و وفاداری مردم به ولایت از عوامل اصلی نابود شدن فتنه بود.

وی حضور به موقع مردم را رکنی مهم دانست و یادآور شد: حضور به موقع مردم در صحنه خیلی مهم بود. بعد از حوادث عاشورا، عده‌ای با عنوان «توابین» قیام کردند و شعار یا لثارات الحسین (ع) را سر دادند اما دیر بود. اگر روز عاشورا به میدان می‌آمدند و به حرف امام‌شان گوش می‌کردند، شاید اصلا عاشورایی رخ نمی‌داد.

بهتاش در ادامه با بیان اینکه برخی از خواص در ظاهری موجه و باطنی نادرست قصد عوام فریبی را داشتند عنوان کرد: عده‌ای که ظاهر الصلاح و شروع کننده فتنه بودند، قصد بر عوام فریبی داشتند و مردم هم گمان کردند که این‌ها از خودمان و اهل بیتی هستند و آسیبی به آبروی نظام نمی‌رسانند، اما مردم آگاهانه عمل کردند و فریب حیله و نیرنگ آن‌ها را نخوردند.

برخی از کسانی که روز عاشورا سیدالشهدا (ع) را تنها گذاشتند از خواص بودند

پیشکسوت عرصه ستایشگری مداحی اهل بیت (ع) اضافه کرد: خواص وقتی خاص می‌شوند که بصیرت بالایی داشته باشند و موقعیت‌ها را درک کنند. کسانی برای ما خواص محسوب می‌شوند که دارای بصیرت و بینش عمیقی باشند. برخی از کسانی هم که روز عاشورا امام حسین (ع) را تنها گذاشتند از خواص بودند.

وی با تأکید بر اینکه در بعضی از مواقع شاهد عقب ماندن خواص از عوام هستیم بیان داشت: در فتنه 88، هیئات مذهبی، حسینی‌ها و مردمی که با اهل بیت (ع) رابطه داشتند نمره قبولی گرفتند و ازاین آزمایش بزرگ به خوبی گذر و نقشه‌های شوم دشمنان را بر آب کردند.

اگر بصیرت مردم نبود، دشمنان پیروز می‌شدند

بهتاش نقش بصیرت مردم در جمع‌آوری فتنه گران را خطیر و حیاتی دانست و ابراز داشت: اگر بصیرت مردم نبود، دشمنان پیروز می‌شدند. دشمنان ریشه کشور را در نظر گرفته و خیلی به حکومت دل بسته بودند. در میدان نبرد نیز نتوانسته بودند صدام را بر جمهوری اسلامی ایران پیروز کنند و به همین دلیل فتنه گران فکر می‌کردند که کار کشور تمام شده است اما به لطف خداوند، مردم با حضور خود بار دیگر حماسه‌آفرینی کردند.

عضو شورای عالی سازمان بسیج مداحان با تأکید بر اینکه مردم هوشیاری بالایی دارند تصریح کرد: دشمنان ممکن است که خواص را فریب دهند و با وعده‌های دروغین خود، آن‌ها را به چالش بکشانند اما مردم ما فریب نمی‌خورند چرا که پشت سر رهبری حرکت می‌کنند و امر ایشان را معیار، ملاک و حجت می‌دانند. دشمنان هم فهمیدند که هنوز مردم به حرف رهبر گوش می‌دهند و بصیرت دارند.

وی در پایان خطاب به مردم انقلابی خاطرنشان کرد: از مردم عزیز کشورم می‌خواهم همان‌طور که تاکنون گوش به فرمان داده‌اند، در ادامه نیز مطیع محض ولایت فقیه باشند. آن چه که فتنه 88 به ما نشان داد این بود که رهبری بصیر، شجاع و دارای سعه صدر بالایی داریم چرا که ایشان با وجود فتنه‌های متعدد و خطرناک باز هم سعی بر جذب افراد داشتند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات