ارادت و همبستگی ویژ شیعیان یمن به سرزمین علویان موجب شد تا پایان دی امسال چهار شهید یمنی در بقعه ناصرالحق آمل تشییع و خاک‌سپاری شوند.
کد خبر: ۸۶۱۴۴۳۸
|
۱۲ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۹

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران،امام جمعه آمل از تشییع و خاک‌سپاری چهار شهید یمنی و یک شهید گمنام در بقعه ناصرالحق این شهرستان خبر داد.

حجت‌الاسلام محمدعلی رحمانی‌آملی گفت: تقوا از مهم‌ترین لباس‌هایی است که انسان می‌تواند با آن به عزت دنیا و آخرت دست پیدا کند.

وی افزود: باید از خداوند بخواهیم تا در مسیر کسب تقوا ما را ثابت قدم کند تا در زندگی خود به سعادت دست پیدا کنیم.

امام جمعه آمل با اشاره به اینکه انسان را در مقابل خطرات دنیا و آخرت محفوظ نگه می‌دارد، تصریح کرد: باید با احتیاط کامل در اعمال، کردار و رفتار خود برای خلق خداوند مفید بوده و رضایت خدا را در پیش داشته باشیم.

این مسئول با اعلام اینکه انسان‌های ظالم، مغرور، متکبر و ظالم جایگاهی در پیش خدا ندارند، بیان کرد: باید انسان در زندگی شخصی خود هم با تقوا حرکت کرده و برای لحظه به لحظه زندگی برنامه داشته باشد.

رحمانی‌آملی با اعلام اینکه بی‌تقوایی گمراهی را در پیش دارد، اظهار کرد: شیطان از دشمنان قسم‌خورده‌ای است که همیشه در کمین بوده و انسان را به گمراهی می‌کشاند.

وی با اعلام اطاعت از ولایت‌فقیه و نقش والای ولایت در جامعه، خاطرنشان کرد: ولایت نعمت بزرگ الهی است که همه باید در حفظ و حراست از آن بکوشیم.

رحمانی‌آملی با تأکید بر اینکه دشمنان استکباری با هزینه‌های هنگفت تلاش در از بین بردن انقلاب اسلامی و نابودی اهداف اسلام دارند، ادامه داد: امروزه تلاش دشمنان از طریق جنگ نرم و فضای مجازی است تا مردم را از انقلاب دلسرد کرده و با به چالش کشیدن عملکردها ناامیدی را رقم بزنند.

امام جمعه آمل با اشاره به اینکه چهار شهید یمنی در بقعه ناصرالحق آمل دفن می‌شوند، بیان کرد: در این بین یک شهید گمنام هم تشییع و خاک‌سپاری می‌شود.

این مسئول با اعلام اینکه زمان تشییع و خاک‌سپاری شهدا در مقبره ناصرالحق تا پایان دی امسال اعلام شده است که در آن نماینده مقام معظم رهبری در سازمان اوقاف، نماینده ولی‌فقیه در مازندران و نماینده تقریب مذاهب شهدا حضور دارند، ادامه داد: مردم یمن علاقه و ارادت خاصی به این بقعه متبرکه دارند هر چند با ساخت مجدد و مرمت، بقعه ناصرالحق امروزه به مکان بسیار مناسبی برای برگزاری مناسبت‌های دینی، مذهبی، ملی و فرهنگی تبدیل شده است.

رحمانی‌آملی با اشاره به در پیش بودن دو انتخابات بزرگ کشور در اسفند امسال، گفت: مردم در انتخاب نامزدهای اصلح با بیانات و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی رجوع کنند.

وی با تأکید بر اینکه مواردی همانند از جنس مردم بودن، آگاه بودن به مسائل سیاسی و اساسی جامعه، دارا بودن دانش و تخصص بالا، دارا بودن سلامت نفس، دین‌محوری، داشتن روحیه انقلابی و داشتن نگاه آرمان‌گرایانه به همراه داشتن مرزبندی شفاف با دشمنان و فتنه‌گران از موارد مورد تأکید رهبر انقلاب در انتخاب اصلح است، اظهار کرد: داشتن بصیرت نافذ و قدرت تشخیص دشمن، عدم وابستگی به باندهای قدرت و ثروت هم از دیگر ویژگی‌ها است.

رحمانی‌آملی با اشاره به دیگر مناسبت‌های هفته جاری، گفت: باید مردم و مسئولان در برگزاری مناسبت‌های دینی، اعتقادی و ملی تلاش داشته باشند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها