دانشجویان بسیجی دانشگاه های زنجان به مناسبت گرامیداشت 9 دی در بیعتی دوباره با آرمان های امام وانقلاب به دیدار امام جمعه و نماینده ولی فقیه در استان زنجان رفتند.
کد خبر: ۸۶۱۴۴۵۵
|
۱۲ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۸
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، در این دیدار فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) زنجان، مسئولین نهادهای مقام معظم رهبری در دانشگاه ها، روسا و مسئولان دانشگاهی، مسئولین بسیج دانشجوئی دانشگاه های زنجان، خواهران و برادران بسیجی زنجان حضور داشتند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان گفت: دیدار با طلاب، دانشجویان و اساتید از بهترین جلسات من است.

حجت الاسلام علی خاتمی افزود: برای اولین بار بود که تشکل دفتر تحکیم وحدت دانشگاه زنجان نامه ای سرگشاده نوشت، که هم سرتاپا ادب بود و هم درخواست های منطقی که معنی آن این است که قبلا چیزهای دیگر بوده است .

وی با تاکید بر این نکته که طبق ارزیابی های ملی شده، زنجان در چند مسئله جزو استان های سفید کشور است، اضافه نمود: زنجان، اولین استان آرام کشور است و ما شعار همدلی و همزبانی را از سال پیش شروع کردیم و خیلی خوشحال هستیم که از سربازان پیشتاز ولایت بودیم .

علی خاتمی گفت: روز "9 دی " روز بصیرت و از قله های افتخار تاریخ ما به حساب می آید و هنوز زود است که که ریز ابعاد این قضیه را کامل احاطه داشته باشیم و علل وعواملی بود که روز عاشوراخود رانشان داد و ما باید بدانیم که معلول ها قارچ نیستند که سبز شوند و در واقع حادثه عاشورا ریشه اش را از 50 سال قبل گذاشته بودند که سال 61 خود را نشان داد و مسئله "9 دی " دقیقا چنین چیزی بود.

امام جمعه زنجان ، بابیان اینکه به جوانان توصیه می کنم که ما بیش از آن که فقط به مسائل عاشورای آن سال فکر کنیم، مسئله را عمیق تر آن ببینیم، افزود ": مردم در روز "9 دی " برای بیعت مجدد با امامت، اثبات ولایت مداری به صحنه آمدند و وقتی دیدند که مقدسات آن ها موردتهاجم قرار گرفت در صحنه حاضر شدند.

امام جمعه زنجان ادامه داد: این روز نشان از بصیرت مردم بود و بصیرت در کلام رهبری یعنی شناخت زمان (کی ، کجا ، چگونه و چه مقدار )، شناخت نیاز و شناخت اولویت می باشد و این شنخت ها به معنای بصیرت است.

وی با تاکید بر این نکته که هیچ شخصی به اندازه امیرمومنان (ع) مسئله فتنه را باز نکرده است، افزود: دلیل این امر آن است که ایشان در مدت 25 سالی که خانه نشین بودند و حدود4 سال و 9 ماه حکومت خود، با انواع اقسام فتنه های رنگارنگ مواجه شده است و امام علی (ع) عامل اصلی شروع فتنه ها را هوای نفس، بدعتها، شخصیت پرستی و مخالفت با قرآن می داند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان گفت: فتنه به معنای قاطی کردن حق و باطل است و دشمنان دین وقتی حقیقت روشن شود لال می شوند و وقتی اوضاع ابهام آمیز باشد زبانشان دراز می شود و در واقع در فتنه یک مقدار از حق و یک مقدار از باطل را گرفته و با هم قاطی کرده و به عنوان خواسته خود به جامعه می دهند .

همچنین در ادامه این دیدار مسئول ناحیه بسیج دانشجوئی استان زنجان با اشاره به اینکه ، "9 دی" نشات گرفته از نگاه بلند امام و رهبری بود که سه عنصر باور مردم به خدا، اعتماد الهی و الهام ار قیام عاشورا و امام حسین (ع) در آن موج می زند.

بیات افزود: زنده نگه داشتن 9 دی به قدری مهم است که عبرت ها و آزمون های این روز مدام باید برای مردم یاد آوری شود.

مسئول ناحیه بسیج دانشجوئی استان زنجان، خاطر نشان کرد: مردم آتش زدن مسجد لولاگر، ساختار شکنی و هزینه های سیاسی و اقتصادی و صحبت های امام خامنه ای با امام زمان (عج) را در سال 88 فراموش نخواهند کرد و همه این ها باید یاد آوری شود تا فتنه دیگری رخ ندهد.

ارسال نظرات