خبرهای داغ:
‌امام جمعه قزوین با اشاره به حماسه 9 دی اذعان کرد: تضعیف جایگاه امامت و ولایت از جمله اهداف سران فتنه 88 بود.
کد خبر: ۸۶۱۴۴۷۴
|
۱۲ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از قزوین، عبدالکریم عابدینی خطیب جمعه استان قزوین در خطبه‌های نماز جمعه به حماسه 9 دی اشاره کرد و گفت: مراسم‌های مختلفی در استان قزوین با هدف تبیین این روز بزرگ برگزار شد تا مردم بدانند بصیرت و پشتیبانی آنها از مقام معظم رهبری توانست بساط فتنه 88 را جمع کند.

وی بیان کرد: اگر حماسه 9 دی خلق نمی‌شد معلوم نبود چه اتفاقی در کشور می‌افتاد زیرا جنگی که در عراق و سوریه وجود دارد اگر در ایران رخ‌ می‌داد وضعیت کشورمان بدتر از این کشورهای همسایه بود.

عابدینی ادامه داد: زیرا وقتی آمریکا، اسرائیل و سعودی‌های از یهود بدتر با کمک داعش به سوریه حمله کردند، سرداران و سربازان ایرانی با حمایت‌ها و توصیه‌های رهبری از این کشور حمایت کردند ولی اگر فتنه‌گران کشور را به آشوب می‌کشیدند، کشور قدرتمندی که بتواند از مردم ایران دفاع کند، ‌وجود نداشت.

‌امام جمعه قزوین افزود: به همین دلیل حماسه 9 دی در تاریخ انقلاب ماند تا مردم بدانند در چه لحظه سرنوشت‌سازی به فریاد انقلاب اسلامی رسیدند.

وی با اشاره به اینکه تضعیف جایگاه امامت و ولایت از جمله اهداف سران فتنه 88 بود، خاطرنشان کرد: امروز باید قشرهای مختلف مردم با افزایش اطلاعات پیرامون مسائل مختلف سیاسی هوشیار باشند تا بتوانند نقشه‌های شوم دشمنان و هر فرد فتنه‌گر را در جامعه خنثی کنند.

این مسئول با اشاره به اینکه امروز در برخی جاها تلاش دارند به بهانه‌های واهی با عنوان حمایت از زنان حجاب را از آنها بگیرند،‌ گفت: ‌برداشتن حجاب به معنی تحقیر و توهین به شخصیت زنان است.

امام جمعه قزوین با اشاره به انتخابات 7 اسفند و با بیان اینکه کاندیداها از دادن شعارهای بی‌اساس و واهی به شدت پرهیز کنند، گفت:‌ برخی از موضوعاتی که در شعارها توسط برخی از این کاندیداها در انتخابات پررنگ می‌شود حامی بودن آنان از زنان و آزادی دادن به آنها با کم رنگ کردن حجاب است.

وی بیان کرد: چرا چنین کاندیداهایی با بیان کردن این سخنان به شخصیت زنان توهین می‌کنند، این کاندیداها باید در مطرح کردن این حرف‌ها تجدید نظر کرده و از گفتن آنها پرهیز کنند.

عابدینی با اشاره به سالروز کشف حجاب توسط رضاخان بیان کرد: وقتی این شاه منفور ایران، حجاب را از زنان به بهانه آزادی دادن به آنها گرفت این موضوع برای برخی افراد بی‌بندوبار خوب بود ولی برای زنانی که با ایمان و باتقوا بودند، دادن این آزادی، جامعه را به زندان برای آنها تبدیل کرد.

‌امام جمعه قزوین افزود: زنان مومنه بصیرت دارند و دلسوز جامعه اسلامی و ادامه دهنده راه حضرت زهرا (س) و زینب‌کبری (س) هستند و هیچ گاه به بهانه حرف‌های واهی مانند بی‌حجابی آزادی می‌آورد، دست از اعتقادات دینی خود برنمی‌دارند.

وی به آغاز سال 2016 اشاره کرد و گفت: آغاز این سال همانطور که برای مسیحیان جشن است برای مردم ایران نیز مقدس است زیرا سالروز میلاد پیامبری به نام عیسی‌بن مریم (ع) است.

این مسئول با اشاره به اینکه قرآن‌کریم شخصیت این بزرگان را تفسیر و تبیین کرده است، ابراز کرد: اگر مسیحیان بدانند که این کتاب آسمانی چگونه شخصیت این پیامبر و مادرش را بیان کرده بیشتر با عظمت آنها آشنا می‌شوند.

‌امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: از مسیحیان دعوت می‌کنیم تا شرایطی فراهم کنند که آنها بیایند شخصیت و عظمت حضرت عیسی (ع) و مریم (س) را از قرآن کریم مطالعه کنند، زیرا هر چه تاکنون نسبت به شخصیت ‌آنها آگاهی کسب کردند، با مطالعه این کتاب آسمانی آگاهی‌هایشان دوچندان می‌شود.

عابدینی با اشاره به نامه امام خمینی (ره) به گورباچف مبنی بر اینکه «کمونیست را از این پس باید در موزه‌ها مطالعه کرد»، گفت: این رئیس‌جمهور سابق شوروی با آن همه هوشی که داشت متاسفانه به نامه امام راحل توجه نکرد و بعد از 10 سال با رخ دادن اتفاقاتی شوروی فروپاشید.

وی افزود: امام خمینی (ره) خوب فهمیده بود که آینده شوروی با روندی که در پیش گرفته سرنگون می‌شود به همین دلیل به عنوان رهبر دلسوز جهانی به گورباچف رهبر سابق شوروی نامه نوشت تا بتواند او را از انجام اشتباهاتش آگاه کند.

1001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها