فرمانده سپاه کاشمر بیان داشت: دشمن در نفوذ جریانی، ابتدا دانشگاه‌ها و سپس رسانه‌ها را هدف قرار داده است.
کد خبر: ۸۶۱۴۴۸۲
|
۱۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۶
سرهنگ سازگار در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در خراسان رضوی، درباره عوامل بوجود آورنده فتنه ۸۸ گفت: بصورت قطع و یقین عوامل بوجود آورنده فتنه ۸۸ ، دشمنان انقلاب اسلامی و در راس آنها آمریکای جنایتکار  و انگلیس خبیث و اسرائیل غاصب  بودند و این افرادی هم که بعنوان سران فتنه شناخته می شوند در حقیقت آلت دست آنها بودند که در زمین دشمن بازی کردند.

وی درباره چگونگی بوجود آمدن حماسه نهم دی گفت: ۹ دی وقتی  شکل گرفت که مردم دیدند ولی فقیه مظلوم واقع شده است و فتنه گران علاوه بر ولایت فقیه به دین و اعتقادات مذهبی آنها هم توهین می کنند ، در حقیقت تا زمان ۹ دی عده ا ی که به موسوی و کروبی رای داده بودند هنوز دقیقا مرزهای فتنه دشمنان برای آنها روشن  نشده  بود ولی بعد از مواجه با روشهای ضد دین و مذهب در روز عاشورا  و اعلامیه هایی که توسط سران فتنه منتشر شد حادثه ۹ دی را بوجود آوردند .

فرمانده سپاه ناحیه کاشمر درباره پیام ۹ دی گفت:به نظر من مهمترین پیام ۹ دی تبعیت از ولی فقیه زمان و وفاداری مردم  به دین و مذهب و توجه به قانون و شرع، جریانی شناسی و دشمن شناسی است که همه اینها خلاصه در بصیرت مردم  است.

سرهنگ سازگار در پاسخ به سوال که آیا نفوذ در سال ۸۸ اتفاق افتاده بود و نقش  ۹دی در مهار نفوذ چه بود گفت:بصورت یقین می توان گفت نفوذ از سال های قبل از ۸۸ در کشور شکل گرفته بود، این نفوذ بیشتر در مدیران و بخصوص روزنامه ها و در دانشگاه ها مشهود بود و در حقیقت، فتنه ۸۸ یک شبه شکل نگرفت و ۹ دی خط بطلانی  بر این نفوذ تا آن زمان بود ، البته با توجه به شاخصه های رفتارشناسی دشمنان، تقریبا نفوذ همیشه هست ولی ما باید بصیرت داشته باشیم.

وی در پاسخ به سوال نقش بسیج و سپاه در برابر فتنه ۸۸ چه بود گفت: با توجه به اینکه سپاه و بسیج استوانه اصلی انقلاب اسلامی  است لذا این نقش در غالب روشنگری های مذهبی و سیاسی هم برای مسئولین و هم مردم شکل گرفت که در نهایت باعث روشن شدن حقیقت برای افراد بی غرض شد.

سرهنگ سازگار درباره  تبعات فتنه ۸۸ برای ایران در داخل و خارج کشور گفت: از انجا که فتنه تبعات زیادی هم از نظر سیاسی و هم از اقتصادی برای کشور  داشت، می توان گفت که بدترین هزینه آن بردن نظام جمهوری اسلامی به لب پرتگاه به فرمایش امام خامنه ای بود. البته این مهم را می دانید اگر در کشوری  هرج و مرج باشد قطعا سرمایه گذاری اقتصادی  نمی شود و حتی اقتصاد داخل کشور هم دچار  ضربه می شود و به وضعیت رکود میرسد.

وی در خصوص نقش مردم نسبت به ممناعت از نفوذ دشمن در این برهه از زمان که به شدت بحث آن در ابعاد مختلف مد نظر رهبر معظم انقلاب است اظهار داشت: نقش مردم، تبعیت محض از ولایت فقیه است و باید توجه داشته باشیم که ایشان چه می گویند، وگرنه دولت ها چه در ایران و چه در خارج از کشور دائما در حال تغییر و تحول هستند، انچه که باعث اقتدار این ملت در منطقه شده و باعث حفظ آن خواهد شد ولایت پذیری و دشمن شناسی و وحدت است.

فرمانده سپاه کاشمر درباره شکل گیری نفوذ جریانی اظهار داشت: نفوذ جریانی از نفوذ در دانشگاه ها و مدیران و رسانه ها و… بوجود می آید که باعث می شود توسط بمباران تبلیغاتی و فریب دشمن یک عده به مرور تغییر رفتار و روش داشته باشند و اصول و آموزه های دینی برای آنها جذابیت نداشته و فریب مظاهر تمدن غرب می شوند.

وی در پایان گفت: ما باید از این امنیت و آرامشی که داریم نهایت استفاده را بکنیم و با تبعیت از ولایت و بصیرت و کار و تلاش در همه عرصه ها پیشرفت کنیم و فقط به خودمان متکی باشیم و چشم به غرب نداشته باشیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها