نامه سرگشاده بسیج دانشجویی دانشگاه های علوم پزشکی شهر تهران به رییس جمهور

فرهنگی می تواند مردم را به سعادت برساند که تابع حقیقت دین باشد

فرهنگی می تواند مردم را به سعادت برساند که تابع حقیقت دین باشد فرهنگی که ابن سینا ها و علامه حلی ها از دل آن بیرون آمده اند نه آن فرهنگی که ماحصل آن امروز جز جنگ و غارت و برهنگی چیز دیگری نیست
کد خبر: ۸۶۱۴۵۰۸
|
۱۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۶
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج دانشجویی ؛  بسیج دانشجویی دانشگاه های علوم پزشکی شهر تهران خطاب به رئیس جمهور،دکتر روحانی نامه ای سرگشاده نوشت

متن این نامه به شرح ذیل است


بسمه تعالی
جناب آقای دکتر روحانی، ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران
 بار دیگر فرارسیدن آذر ماه و گذر از شانزدهمین روز آن ما را بر آن داشت تا پس از آن که هیاهوی اولیه این روز خاص گذشت، در فضای آرام و به دور از جنجال و غوغا چند کلمه ای از زبان خود،که میدانیم سخن دل جمع بسیاری از دانشجویان دغدغه مند است با شما صحبت کنیم. اگر چه که برخی که متوهمانه خود را نماینده ی همه دانشجویان می دانند ، غوغا سالارانه از کنار این صحبت ها بگذرند، اما یقین داریم که سخن صحیح، فارغ از پس زمینه ها در دل انسان های سالم اثر خواهد گذاشت.

ما معتقدیم، آنچه که برای عموم دانشجویان مهم بوده و هست، پیروی و تبعیت از قانون و شرع مبین اسلام بوده است، دانشجو نه برای خود و نه برای هیچ کس دیگری گذر از قانون را جایز نمیداند و بر این عقیده خود استوار است تا آنجا که اگر کسی از قانون تخطی کرد با افتخار در جلوی او می ایستید و برای او مایه ی سربلندی خواهد بود که با کمک او قانون اجرا شود.

بر این باوریم آن فرهنگی که می تواند نیرومحرکه ی پیمایش راه سعادت و پیشرفت باشد فرهنگی است که تابع حقیقت دین باشد. فرهنگی که در طول تاریخ ابن سینا ها، خواجه نصیر ها و علامه حلی ها از دل آن بیرون آمده اند، نه آن فرهنگی که ماحصل آن امروز جز جنگ و غارت و برهنگی چیز دیگری نیست.  

در مقابل به نظر می رسد برخی در فضای دانشگاه به جای آنکه بخواهند فضای گرم دانشجویی در چارچوب قوانین و آیین ها را دنبال کنند، به دنبال جنجال آفرینی در این فضا هستند، و به جای پیگیری فرهنگ واقعی و انسان ساز، بدنبال فرهنگی هستند که ارتباطات خارج از قاعده و بی بند و باری را نماد آن می دانند. حال این جنجال آفرینی روزی با انتقاد به مسئولانی رقم میخورد که اهداف خارج از قانون این افراد را تبعیت نمیکنند و روزی دیگر با هنجار شکنی هایی مثل برگزار کردن کنسرت ها و اردوهای مختلط.

آری ما معتقدیم فرهنگ صحیح همان فرهنگیست که در کنار پویایی، علم آموزی و تحرک، تقوا و پایبندی به اصول را دستمایه خود قرار می دهد. فرهنگی که جوانان تحصیلکرده ی شهید روزهای دفاع مقدس و مدافعان امروز حرم حضرت زینب (س) نمونه هایی آشکاری از پایداری در آن هستند.

 الحمدلله به خلاف آنچه که عده ای آن را فضای سرد و نیازمند احیاء می خوانند فضای دانشگاه آکنده از تلاش و حرکت در مسیر علمی و رشد و پیشرفت کشور عزیز است و عموم دانشجویان مستقل از تفاوت نگاه ها، با حضور گرم و مستمر خود نوید بخش آینده ای روشن اند. دلیل این مدعی هم همین است که عموم دانشجویان بی تفاوت به این گونه جنجال آفرینی ها مشغول فعالیت علمی و پژوهشی و فرهنگی خود هستند و هیزمی برای آتش عده ای قلیل در دانشگاه فراهم نمی کنند، تا آن جا که این گروه در فضای گرم دانشگاه احساس سردی و رخوت می کنند.

برای عموم دانشجویان نه این دولت و نه دولت گذشته به خودی خود مهم نیستند بلکه مهم برای آن ها مسئولان و مدیرانی هستند که ضمن پایبندی به اصول، به دغدغه های واقعی جامعه به خصوص جامعه دانشگاهی بپردازند؛ اگرچه در این میان هستند عده ای قلیل که مسئول خوب را، مسئول تابع هواهای نفسانیشان می دانند.

همه باید بدانیم که پایبندی به اصول که ریشه پیشرفت است نه تنها تحجر نیست بلکه، اصل و حقیقت روش صحیح است چرا که همواره و درهمه جا موفقیت ریشه در پایبندی به قوانین و اصول داشته است. به خلاف آن، تحجر حقیقی و عقب ماندگی، در صحیح پنداشتن خود و بی سواد و متحجر خواندن دیگران نهفته است.

خواسته عموم دانشجویان از همه بخش ها بخصوص از دولت محترم آن است که اولا به جای باور یک طرفه ی برخی صحبت ها که خود را نماینده دانشجویان میدانند, توجه خود را به سمت دغدغه های واقعی طیف دانشجویی ببرند؛ طیفی که مهم ترین خواسته آنها رشد توامان علمی و معنوی است.

و ثانیا این که ساحت دانشگاه را از سیاست زدگی و سیاست بازی پاک نمایند چرا که دانشجوی فهیم و همیشه حاضر در صحنه از سیاست زدگی فراری و دلگیر است.

 و ثالثا این که در انتخاب مسئولان دغدغه مندی خدمتگزاری صادقانه را ملاک انتخاب قرار دهند. تا محیط دانشگاه با یاری خدا بهترین فضا برای رشد علمی و اجتماعی سرمایه های آینده کشور باشد.

ان شاء الله که به فضل الهی دانشگاه و دانشجویان، پرشور و پرتلاش و بدون توجه به سیاه نماییها و غوغا سالاری ها کار و تلاش و جهاد همه جانبه را سرلوحه کار خود قرار خواهند داد؛

که تا افق های روشن فاصله ای نیست...

والسلام علی من اتبع الهدی
 
بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی ایران
بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله(عج)
بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی
بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی تهران
ارسال نظرات
آخرین اخبار