فرمانده سپاه نمین:

نفوذ همچون خاکستر زیر آتش است و آشکارا اتفاق نمی افتد

تنها راه نجات و سنگر مستحکم و خاکریز دفاع در برابر نفوذ دشمنان، عمل کردن به فرامین مقام معظم رهبری امام خامنه ای (مدظله العالی) است.
کد خبر: ۸۶۱۴۵۶۳
|
۱۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۴

حماسه 9دی، خروش عظیم ملت ایران علیه منادیان براندازی نظام جمهوری اسلامی بود. فتنه 88 که با تمام توان آمده بود تا انقلاب را یک شبه ویران کند با حضور حماسی ملت ایران در 9 دی به سرانجام نرسید. ملتی که با بصیرت و آگاهی خویش چشم فتنه زمان را کور کرد و بار دیگر ولایتمداری و پایبندی خود به ارزش ها و اصول انقلاب را به نمایش گذاشتند.

به گزارش خبرگزاری بسیج از نمین، به مناسبت حضور پرشور مردم در صحنه سرنوشت ساز کشور و اهمیت روز 9 دی ماه گفتگویی با سرهنگ حسین ایرانی، فرمانده سپاه ناحیه نمین تدارک دیده ایم که با مخاطبان گرامی مرور می کنیم.

*وقتی اصطلاح و عنوان " نهم دی یا 9 دی" را می شنوید چه حسی به شما دست می دهد؟

وقتی 9دی را می شنویم به خودی خود بصیرت ملت در ذهن تجلی پیدا می کند. یعنی بصیرت توام با ولایت مداری، در یک جلمه می توانیم بگوییم که دفاع از حریم ولایت و تجدید میثاق با امام، شهدا و رهبری که در 9 دی خود را بروز داد به لطف خدا 9 دی تجلی بخش وحدت بین ملت، ولایت و شهدا بود.

*عوامل به وجود آورنده فتنه 88 چه بود و چه کسانی مسبب آن شدند؟

انسان اگر بخواهد تفکر کند و کمی تامل کند متوجه خواهد شد که عواملی خارجی که فتنه را ایجاد کردند در راس آنها استکبار جهانی، آمریکا و کشورهای اروپایی و دیگر کشورهایی که از زمان روی کار نظام جمهوری اسلامی با آن دشمنی کرده اند، هستند.

در بعد داخلی نیز افرادی که سرسپرده و اعیادی استکبار بودند و از روی نادانی و ناآگاهی دست به دست هم دادند تا فتنه 88 اتفاق افتاد. آنها بر این اعتقاد بودند که تشدید فشارها و تحریم‌ها و هم سویی با استکبار جهانی می توانند نظام جمهوری اسلامی را ساقط کنند. که در واقع آنها واقعاً ملت وحدت بین آنها و ولایت و نیز خانواده معظم شهدا و بسیجیان را نشناخته بودند. در راس همه اینها رهبر و فرمانده کل قوار را نشناخته بودند که به لطف خداوند و با هوشیاری ملت و تدبیر حکیمانه رهبر انقلاب این توطئه دشمن نیز همچون دیگر توطئه ها نقش بر آب شد.

9دی چگونه به وجود آمد؟

نمی توان گفت 9 دی در یک روز به وجود آمد و در یک روز تمام شد، در 21 خرداد این تیر توسط عیادی سرسپرده داخلی و معادندین نظانم شلیک شد و بعد از گذشت نزدیک به هشت ماه از آن 9 دی محقق شد.

می توان گفت که شلیک توسط استکبار و منافقین بود و تیر خلاص آن توسط مردم و بسیجی ها بر پیکره استکبار و سیلی محکمی بر دهان استکبار بود. این نظام به سهولت بدست نیامده و نزدیک به 230 هزار شهید در راه نظام و ولایت تقدیم کرده ایم.

9 دی واقعاً به ثمر نشستن خون شهدا بود و توقعی که خانواده های معظم شهدا داشتند، بسیج و مردم به تنهایی وارد صحنه شد و فتنه را جمع و جور کرد.

*به نظر شما پیام های 9 دی چیست؟

مردم در 9 دی نشان دادند که دلبستگی عمیقی به نظام دارند و سیلی محکمی به منحرفان و کسانی که می خواستند مردم را از مسیر اصلی انقلاب دور کنند زدند.

9 دی تجلی اداره محکم ملت ایران بود و وفای ملت به ولایت رهبری بود. ملت با صدای رسا گفتند که اگر دشمن بخواهد در مقابل دین ما قرار بگیرد ما با تمام قوا در مقابل دنیای آنها قرار خواهیم گرفت.

*آیا پدیده نفوذ در سال 88 اتفاق افتاده بود؟ 9 دی در مهار نفوذ دشمن چه نقشی داشت؟

اگر به سابقه نفوذ یا فتنه نفوذ نگاهی داشته باشیم بعد از انقلاب دشمن بارها از فتنه نفوذ استفاده کرده ، که در دهه 50 حزب خلق مسلمان، در دهه 60 منتظری و ملی گرایان به بدنه نظام نفوذ کرده بودند، مصداق سوم فتنه نفوذ، در سالهای 58 تا 61 بنی صدر، سال 70 افراطی گرایان، در دهه 80 نیز فتنه 88 نمونه بارز نفوذ بود، بعد از انقلاب دشمن با تمام قوا در صدد نفوذ به کشور است.

دشمن الان نیز در صدد نفوذ است اما سد ای بنام بسیج و در راس آنها ولایت فقیه باعث شده دشمن از رسیدن به هدف خود ناکام باشد.

دشمن درصدد آن است که به نفوذ خود ادامه بدهد، در بحث نفوذ دشمن با ما تعارفی ندارد.

*نقش بسیج و سپاه در برابر فتنه نفوذ سال 88 چه بود؟

نزدیک به هشت ماه نظام تحمل و صبر کرد و حوصله به خرج داد، اما آن به معنی آن نیست که دلسوزان نظام نسبت به این امر بی تفاوت بودند و هیچ عکس العملی نشان ندادند. آنان با رصد های اطلاعاتی و دیگر فعالیت ها منتظر دستور فرماندهی کل قوا، ولی امر مسلمین بودند و خودسرانه اقدامی نکردند. در 9 دی ملت با بصیر ایران دست در دست هم داده و بدون اینکه کوچکترین آسیبی برسانند یا آسیبی بزنند صحنه را کنترل و مدیریت کردند.

نباید هیچگاه دشمن را ضعیف حساب کنیم و فکر کنیم که دیگر فتنه 88 روی نمی دهد بلکه باید بیشتر از پیش از آمادگی برخوردار باشیم.

اگر فتنه 88 که در ایران رخ داد در هر کشور دیگری اتفاق می افتاد حکومت آن کشور متلاشی شده و سقوط می کرد. اما به لطف خدا، همدلی سپاه و بسیج که سد محکمی در برابر دشمنان است و با حمایت مردم فتنه 88 در هم پیچیده شد. مردم به این باور و اعتقاد رسیدند که فتنه گران زیاده خواهی می کنند و در نهایت آنها وارد صحنه شدند.

بسیج آنگونه که در هشت سال دفاع مقدس،در بازسازی پس از جنگ و حوادث غیر مترقبه و دیگر موارد نقش اول را داشته و بدون اینکه پلیس، ارتش همچون کشورهای اروپایی که در هنگام به وجود آمدن وضعیت بحرانی نیروهای نظامی و تانک ها وارد صحنه می شوند، بسیج در 9 دی وارد میدان شد و به غائله پایان داد.

*تبعات فتنه 88 برای ایران در داخل و خارج چه بود؟

در بعد خارجی با به وجود آمدن فتنه 88 رفتار و ادبیات آمریکا نسبت به کشور ایران جری تر شده و تحریم ها را افزایش دادند. از 9 دی به بعد زیاده خواهی های غرب افزایش پیدا کرده و در پرونده هسته ای باج خواهی کردند.کشورهای همسایه خلیج فارس که وسعت آنها حتی کمتر از استان اردبیل است و در واقع با توجه به ضرب المثل " اگر شهر شلوغ شود، قورباغه هفت تیر کش می شود" در برابر ایران موضوع گیری کردند.

در بعد داخلی نیز حرمت شکنی و هجمه به ارزش ها انجام شد. در ماه محرم پرچم آقا ابا عبدالله الحسین (ع) را به آتش کشیدند، برخی زنان کشف حجاب کرده و علائم عزاداری ها را به آتش کشیدند. هنجار شکنی آنها به اندازه ای بود که شعار علیه ولایت فقیه دادند و نمازجمعه های مختلط برگزار کردند. در فتنه 88 با توجه به اینکه برخی نیروهایی ارزشی از بصیرت لازم برخوردار نبودند ریزش کردند.

با به آتش کشیدن بانک ها، بیمارستان، ورزشگاه ها و اماکن عمومی هزینه های گزاف اقتصادی را به کشور تحمیل کردند.

در فتنه 88 نهادهای ارزشی همچون شورای نگهبان و سپاه پاسداران را زیر سوال بردند درصدد ایجاد شکاف بین ملت و امت بودند. جمله ای نقل شده که " امام بدون امت ابهتی نخواهد داشت، امت بدون امام نیز ترسی نخواهد داشت اما امام با امت شکست ندارد."

*نقش مردم در این برهه از تاریخ انقلاب در مهار نفوذها چیست؟

دشمن در تمامی جنبه ها برای نفوذ به کشور تمرکز کرده است. باید آگاه باشیم که دشمن می خواهد از کدام حوزه نفوذ کند تا در مقابل تک دشمن پاتک بزنیم. مردم با همدلی و همزبانی خود تمامی توطئه های و دسیسه های دشمنان در جهت نفوذ به کشور را نقش بر آب خواهند کرد.

نفوذ زمانی اتفاق خواهد افتاد که روزنه و شکافی وجود داشته باشد. اگر در فرد، نهاد یا کشور اراده و ایمان قوی نباشد زمینه ای برابر نفوذ دشمن فراهم خواهد شد.

دشمن سخنان خود را بزک شده بیان می کند و در دوران پسابرجام شاهد اعمال تحریم های جدید علیه ایران و چپاول پول های بلوکه شده هستیم. اگر شخصی مصمم بوده و ایمان به ولایت فقیه داشته باشد و پاسدار واقعی خون شهدا باشد نفوذ در وی اثر نخواهد کرد. مردم ایران در برابر نفوذ دشمن ایستادگی و مقابله خواهد کرد.

نفوذ هیچگاه آشکارا اتفاق نمی افتد و همچون خاکستر زیر آتش است. دشمن سالانه میلیون ها دلار هزینه می کند تا توطئه های خود عملی سازد. تنها راه نجات و سنگر مستحکم و خاکریزی دفاع در برابر نفوذ عمل کردن به فرامین مقام معظم رهبری است.

ارسال نظرات