خبرهای داغ:
مسول بسیج سازندگی گفت: مردم و مسولان باید با تغییر باورها به دنبال توسعه استان باشند و به سمت پتانسیل های مغفول مانده استان مانند معادن و ذخایر زیرزمینی، مرز، گردشگری ومحصولات کشاورزی استراتژیک مثل زرشک و زعفران حرکت کنند.
کد خبر: ۸۶۱۴۵۹۹
|
۱۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۴

به گزارش خبرگزاری بسیج خراسان جنوبی، محمد زهرایی در همایش اقتصاد مقاومتی در جمع شرکت کنندگان در این همایش اظهار داشت: اینکه بپذیریم و باور کنیم که می توانیم در بحث اقتصاد مقاومتی موفق باشیم و روی پای خودمان بایستیم ، یکی از ماموریت های اصلی بسیج است.

مسول بسیج سازندگی استان با تاکید بر استفاده از برنامه و استراتژی مشخص، خاطرنشان کرد: تا استراتژی و برنامه های راهبردی مشخصی در زمینه اقتصاد مقاومتی نداشته باشیم نمی توانیم انتظار داشته باشیم که برنامه اقتصاد مقاومتی به درستی محقق شود.

وی تصریح کرد: در استان محروم، مرزی و دور افتاده اما با پتانسیل بالای خراسان جنوبی تا وقتی آمایش سرزمینی درستی نداشته باشیم و تا وقتی برنامه ریزی های ما برای توسعه اقتصادی استان تعریف درستی نداشته باشد، برنامه های اجرایی و توزیع اعتبارات ما نیز در این راستا نخواهد بود و در حد تقسیم و تسهیم اعتبارات بین دستگاههای اجرایی باقی خواهیم ماند.

زهرایی ادامه داد: نگاه جهادی به اقتصاد مقاومتی یعنی گذر از این مرحله و پذیرش این باور در دستگاهها و مدیران اجرایی که فارغ از برنامه های مرسوم عمل کنیم و نیاز به بیرون را کاهش دهیم.

مسول بسیج سازندگی استان با بیان اینکه در بحث اقتصاد مقاومتی یک روی سکه، مردم هستند تاکید کرد: اگر دولت با تمام توان و پتانسیل وارد صحنه شود ولی مردم پای کار نباشند، حماسه ای اتفاق نخواهد افتاد.

وی با اشاره به تغییر باورهای مردم بیان داشت: مردم جامعه ما مردم قدیم نیستند که با عرق جبین کار کنند بلکه نگاه مردم از فرهنگ کار و تلاش به سمت مصرف گرایی سوق پیدا کرده و اکثر مردم به دنبال شغل های کاذب هستند.

زهرایی با بیان اینکه دربحث اقتصاد مقاومتی باید مانند 8 سال دفاع مقدس عمل کرد،گفت:چطور مردمی که در 8 سال دفاع مقدس خون داده اند الان حاضر نمی شوند برای اقتصاد مقاومتی کاری انجام دهند ؟

مسول بسیج سازندگی استان افزود: در شرایط حاضر مطالبه بسیج از بسیجیان این است که به عنوان یک الگو،‌سرمشق بقیه افراد باشند و با عمل خود تبیین کننده راه درست برای مردم جامعه باشند.

وی با بیان اینکه کلید اقتصاد مقاومتی در دست مردم است، خاطرنشان کرد: اقتصاد مقاومتی موضوعی بیرونی نیست، بلکه حرکات و رفتار روز مره من و شماست و اگر هر کدام از ما یک گام کوچک در راه اقتصاد مقاومتی برداریم همه مسائل حل خواهد شد.

زهرایی استان خراسان جنوبی را استانی دارای پتانسیل بالا دانست و اظهارداشت: علیرغم این پتانسیل بالا، دور افتادگی، بیابانی بودن، خشکسالی های متمادی، ‌مردم قانع و عدم مطالبه گری درست مردم و اعتبارات ناکافی برای استفاده از ظرفیت های استان دست به دست هم داده است تا استان موفقی نداشته باشیم.

مسول بسیج سازندگی استان افزود: اولین گام در راه توسعه استان تغییر باورهای مردم است بنابراین مردم و مسولان باید با تغییر باورها به دنبال توسعه استان باشند و به سمت پتانسیل های مغفول مانده استان مانند معادن و ذخایر زیرزمینی، مرز، گردشگری ومحصولات کشاورزی استراتژیک مثل زرشک و زعفران حرکت کنند.

وی استفاده از پتانسیل های استان توسط آمایش سرزمینی و کارگاههای زودبازده اقتصادی را از دیگر راه های توسعه استان دانست و گفت:مردم با کارگاههای زود بازده اقتصادی در سطح روستاها توانمند می شوند و وجود این کارگاه ها مسکنی زودگذر و کوتاه مدت است تا مردم بتوانند تا زمان اجرای برنامه بلند مدت روی پای خود بایستند.

برای مشاهده عکس ها بر روی آنها کلیک کنید.


ارسال نظرات
پر بیننده ها