استاندار اردبیل:

بیله‌سوار،شهرستان گلخانه‌ای استان می شود

امیدواریم سرمایه‌گذاری بخش خصوصی نقطه آغازی باشد تا بتوانیم شهرستان بیله‌سوار را به عنوان شهرستان گلخانه‌ای استان معرفی کنیم.
کد خبر: ۸۶۱۴۶۳۵
|
۱۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از بیله سوار،مجید خدابخش،استاندار اردبیل درسفر یک روزه خود از شهرستان بیله سوار از روند احداث شهرک گلخانه ای روستای "اسماعیل خان مال داشی" واقع در بخش جعفرآبادمغان اظهار داشت: امیدواریم سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در این بخش نقطه آغازی در معرفی شهرستان بیله‌سوار به عنوان شهرستان گلخانه‌ای استان باشد.

وی گفت: گلخانه خصوصی ئاقع در بخش جعفراباد با اعتبار 20میلیارد تومان در حال احداث است که 12میلیارد تومان آن از محل وام صندوق توسعه ملی وزارت جهاد کشاورزی خواهدبود و فاز اول این مجموعه به مساحت 2هکتار در دهه فجر امسال به بهره برداری خواهد رسید.

وی اظهار امیدواری کرد: با تمام ساخت و تجهیز این گلخانه محصولات این گلخانه در خرداد ماه سال 95 روانه بازارهای داخلی و خارجی شود.

خدابخش با اشاره به نقش تولیدات گلخانه‌ای این شهرستان در توسعه اقتصادی شهرستان و استان تصریح کرد: امیدواریم این سرمایه‌گذاری بخش خصوصی نقطه آغازی باشد تا بتوانیم شهرستان بیله‌سوار را به عنوان شهرستان گلخانه‌ای استان معرفی کنیم.

استاندار اردبیل گفت: شهرستان بیله سوار با پتانسیل بالای کشاورزی و همچنین مرزی بودن و دارا بودن گمرک بین المللی می تواند یکی از قطبهای کشور در صادرات محصولات گلخانه ای وکشاورزی به کشورهای هدف از جمله روسیه باشد.

به گزارش مغان امروز،استاندار اردبیل در سفر یک روزه خود به شهرستان بیله سوار از چندین طرح عمرانی و اقتصادی در حال اجرای شهرستان بیله سوار بازدید کرد و از نزدیک در جریان موانع و مشکلات احتمالی و میزان پیشرفت فیزیکی این پروژه ها قرار گرفت.

رئیس شورای برنامه‌ریزی استان اردبیل همچنین در بازدید از پروژه آبرسانی 170روستای خروسلو اظهار کرد: 170 روستا با بهره‌برداری از این پروژه از آب آشامیدنی پایدار و سالم برخوردار می‌شوند که با توجه به اینکه توسعه و عمران مناطق روستایی از مهمترین اولویت‌های دولت بوده در این زمینه اهتمام جدی باید داشته باشیم.

اولین پروژه بازدیدی دکتر خدابخش، بازدید از مراحل اجرای لکه گیری و روکش آسفالت جاده بیله سوار به شهرستان گرمی بود که این جاده با اعتبار 40میلیارد ریال توسط اداره راه و شهرسازی در حال پیگیری و آسفالت ریزی است.

دکتر خدابخش در این بازدید لزوم توجه جدی به راههای مواصلاتی شهرستان به مرکز استان را عنوان کرد و خواستار تسریع عملیات اجرای لکه گیری و روکش آسفالت جاده های اصلی شهرستان و روستای انجیرلو شد.

استاندار اردبیل همچنین از طرح چند منظوره تولید سوسیس و کالباس شهرستان که از سال 80 متوقف و راکد مانده بازدید نمود.

مجید خدابخش جذب سرمایه گذار و همچنین تعیین تکلیف بدهی های این طرح را از راه قانونی خواستار شد و بر روان سازی بخش تولیدی این مجموعه تاکید نمود.

خدابخش گفت:با رفع مشکلات و موانع این طرح می توان به تعدادی از جوانان جویای کار درآمدزایی کرد که انتظار می‌رود در این زمینه مسئولان مربوطه هماهنگی لازم را داشته باشند.

وی همچنین در بازدید از جاده کمربندی شهرستان گفت: یکی از پروژه های فرسایشی شهرستان که از سال 84 شروع شده است و خوشبختانه در یکسال اخیر با پیشرفت خوبی ادامه دارد کمربندی بیله سوار است که لاین رفت جاده در حال اتمام و تکمیل 300متر پایانی است و به محض مساعدت هوا ،نواقصات این طرح برطرف خواهد شد.

استاندار اردبیل در ادامه سفر یک روزه به شهرستان بیله سوار از محوطه فاز 2پایانه مرزی نیز بازدید کرد،خدابخش در این بازدید گفت: توسعه پایانه مرزی شهرستان به رونق اقتصادی و همچنین افزایش تردد و رضایتمندی اتباع آذری می انجامد و پایانه مرزی شهرستان جزو فعالترین و موفق ترین پایانه های مرزی کشور است و بحث منطقه آزاد تجاری و صادرات کشاورزی به کشورهای روسیه و جمهوری آذربایجان، ویژگی این منطقه از استان اردبیل را پر رنگ تر خواهد کرد.

دکتر خدابخش گفت: محوطه فاز دوم پایانه مرزی با اعتبار 12میلیارد تومان برای مدت 22ماه با پیمانکار اجرایی پروژه قرارداد بسته شده است و با توجه به پیشرفت فیزیکی 40%مجموعه، پیش بینی می شود این محوطه تا شهریور ماه 95 تکمیل و افتتاح شود.

استاندار اردبیل همچنین از روال ساماندهی مسافرین آذری بازدید نمود و با رضایت و تشکر از رانندگان و فعالان این مجموعه گفت: شهرستان بیله سوار روزانه شاهد تردد 2000نفر از اتباع آذری است و قطعا قانونمندی، نظم و برنامه ریزی برای ارائه خدمات مطلوب بخصوص در بحث حمل و نقل مسافرین آذری، باعث افزایش وجهه منطقه و رضایتمندی و رونق اقتصادی را در پی خواهد داشت.

دکتر خدابخش افزود: به منظور ساماندهی این مجموعه برای شروع 50دستگاه تاکسی جدید به این طرح اضافه شده است و با توجه به درخواستها ی رانندگان برای عضویت در طرح ، شاهد افزایش تعداد خودروهای پلاک عمومی خواهیم بود.

خدابخش در ادامه از تصفیه خانه شهر بیله سوار بازدید نمود،احداث این پروژه از سال 82 شروع شده و برای این مجموعه 12میلیارد تومان اختصاص یافته است.

استاندار اردبیل ضمن مساعدت و امیدواری برای جذب اعتبار برای این مجموعه خواستار تسریع در اتمام پروژه تصفیه خانه شد.

ارسال نظرات