اعضای شرکت کشاورزی شهیدچمران به همراه مدیر جهادکشاورزی و رئیس شورای اسلامی بهاباد ضمن دیدار با فرماندار بهاباد با اهداء لوح تقدیر از توجه ویژه ایشان نسبت به توسعه کشاورزی نوین تقدیر و تشکر نمودند.
کد خبر: ۸۶۱۴۶۵۱
|
۱۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از بهاباد؛ اعضای شرکت کشاورزی شهید چمران به همراه مدیر جهادکشاورزی و رئیس شورای اسلامی شهر بهاباد ضمن دیدار با فرماندار بهاباد با اهداء لوح تقدیر از توجه ویژه ایشان نسبت به توسعه کشاورزی نوین تقدیر و تشکر نمودند.

فرماندار بهاباد: طرح ھای نوین آبیاری باید جایگزین شیوه ھای قدیمی شود

فرماندار بهاباد در این دیدار با تقدیر و تشکر از زحمات و خدمات کشاورزان زحمتکش مخصوصاً کشاورزان شهرستان گفت: کشاورزی یکی از بخش های مهم اقتصاد مقاومتی است و در توسعه کشور نقش مهمی ایفا می کند.

عباس اقبال با اظهار تأسف از اینکه یکی از عیب هایی که داریم بحث اسراف در سرمایه های ملی به ویژه منابع آب است به اهمیت آب در کویر اشاره نمود و گفت: ما یک کشور گرم و خشک هستیم و آب در بهاباد چون در دل کویر واقع شده است از اهمیت بیشتری برخورد است؛ لذا یکی از روش های بالابردن بهره وری و جلوگیری از هدر رفت آب، بحث آبیاری زیرسطحی، تحت فشار و کم فشار می باشد که باید توجه شود.

وی با تشکر از پیگیری کشاورزان شرکت کشاورزی شهید چمران در لوله کشی مزارع کشاورزی و با تأکید بر اینکه طرح ھای نوین آبیاری باید جایگزین شیوه ھای قدیمی شود گفت: تمامی کشاورزان به ویژه مسئولان باید بکوشند تا شیوه ھای نوین آبیاری در مزارع و چاه های کشاورزی و دیگر مسائل مربوط به آب در منطقه را سازماندھی کنند تا در مصرف آن صرفه جویی شود.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان بهاباد هم در این دیدار از اجرای طرحی جدید از آبیاری زیرسطحی در آینده نزدیک در شهرستان خبر داد و گفت: با اجرای این طرح 95 درصد راندمان آبیاری بالا می رود.

علی اکبر رحمتیان با بیان اینکه تاکنون در هیچ کجای کشور این طرح اجرا نشده است و برای اولین بار است که در این شهرستان به زودی اجرا خواهد شد، گفت: در این طرح، دستگاه به طور لحظه ای شوری آب و خاک و دمای آن را نشان می دهد و نیاز سرمایی سالانه درختان را محاسبه می کند.

گفتنی است در پایان این دیدار اعضای شرکت کشاورزی شهید چمران با اهداء لوح تقدیر از فرماندار بهاباد در حمایت از توسعه کشاورزی و استفاده از روش های نوین آبیاری تقدیر و تشکر نمودند.

 

 

ارسال نظرات