مدیر تحصیلات تکمیلی معاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: اقتصاد مقاومتی در واقع نوعی واکسینه کردن اقتصاد و فرهنگ کشور است، در سایه تفکر اقتصاد مقاومتی فرهنگ مقاومت و اتکای به خود تقویت می‌شود و نیرو‌ها با امیدواری بیشتر راه روشن آینده را دنبال می‌کنند.
کد خبر: ۸۶۱۴۶۷۰
|
۱۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۲
به گزارش خبرگزاری بسیج، دکتر محمد رستم‌پور، درباره راهبرد اقتصاد مقاومتی در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی اظهار داشت: اقتصاد مقاومتی در واقع نوعی واکسینه کردن اقتصاد و فرهنگ کشور است، در سایه تفکر اقتصاد مقاومتی فرهنگ مقاومت و اتکای به خود تقویت می‌شود و نیرو‌ها با امیدواری بیشتر راه روشن آینده را دنبال می‌کنند.

وی در ادامه افزود: در زمینه تولید دارو و تجهیزات‌پزشکی توانمندی‌های شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه تحقیقات و نوآوری پزشکی رو به افزایش است و موفقیت‌هایی که در این زمینه بدست آورده‌اند به سطح جامعه و حتی بازارهای جهانی راه پیدا کرده است و توانسته‌اند که تا حدودی جایگاه خود را پیدا کنند؛ همچنین شرکت‌های دانش بنیان در ادامه مسیر باید جایگاه خود را تثبیت کنند و ارتقاء بخشند که لازمه آن حمایت‌ مسئولین امر است.

مدیر تحصیلات تکمیلی معاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی گیلان تصریح کرد: باید بدانیم که با تفکر و باور اقتصاد مقاومتی در ‌‌‌نهایت نظام جمهوری اسلامی تقویت می‌شود و درون‌زا بودن اقتصاد، توان تولیداتی کشور را افزایش می‌دهد.

وی در ارزیابی حضور و رسالت شرکت‌های دانش بنیان حوزه سلامت در راستای اقتصاد مقاومتی گفت: این شرکت‌ها پتانسیل‌های علمی و تولیدی کشور هستند که شروع خوبی را در طی مسیر پژوهشی و تولیدی داشته‌اند، اما برای ادامه بقاء و رسیدن به اهداف والای خود نیاز به حمایت همه‌ جانبه در تأمین منابع مالی و بازار فروش برای رقابت با واردات دارند.

رستم‌پور، درباره وضعیت کنونی صادرات و واردات دارو و تجهیزات پزشکی گفت: مهم‌ترین عامل در رشد و بقای شرکت‌های دانش‌بنیان حضور موفق در بازار ملی است، چنانچه واردات بدون نظارت و بی‌رویه انجام شود، بازار ملی را در انحصار خود گرفته و مانعی در موفقیت حضور تولیدات داخلی خواهند شد.

وی افزود: باید واردات تحت مدیریت و نظارت دقیق دستگاه‌های مسئول انجام شود، زیرا صنعت دانش‌بنیان در معرض آسیب‌های ناشی از واردات بی‌رویه لطمه سنگینی خواهد دید.

رستم‌پور، خاطرنشان کرد: ما می‌توانیم با مدیریت درست بخش دانش‌بنیان کشور را تقویت کنیم تا زمینه تولید و صادرات افزایش پیدا کند و در زمینه واردات با اعمال کنترل‌های درست این بخش را ساماندهی کنیم.

انتهای پیام/
ارسال نظرات