عضو مجلس خبرگان رهبری، عمل نکردن به رهنمودهای رهبری در جریان ناموسی و سرنوشت ساز هسته ای را حرکتی ضد ولایت فقیه دانست.
کد خبر: ۸۶۱۴۷۲۰
|
۱۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد، صبح امروز آیت الله سیداحمد علم الهدی در یادواره شهدای علم و فن آوری که به مناسبت سالروز سفر مقام معظم رهبری به یزد برگزار شد، برگزاری یادواره شهدایی همچون احمدی روشن را تابلویی شفاف و روشن از راهبردهای حرکت فعلی کشور دانست.

عضو مجلس خبرگان رهبری مولفه ی شهدای عرصه ی فناوری را کلام قرآن و ثبات آنان در عهد و پیمان الهی عنوان کرد و گفت: شهید احمدی روشن تخصص و توانمندیش را پای عبودیت خدا گذاشت و با مجاهدت ها و شهادت خود هم موجب افتخار برای مردم و هم موجب کمک و پیشرفت نظام اسلامی شد.

وی با اشاره به افتخار آفرینی های دانشمندانی همچون احمدی روشن ادامه داد: امروز دانشمندان زیادی از ایران در پایگاه های علمی امریکا و غرب فعالند و استعداد خود را به پای اهداف دشمنان خدا می ریزند و در راستای سود و تامین زندگانی مادی خود در پناه دشمن جا گرفته اند و نظام اسلامی را رها کرده اند و این گونه دانشمندان هیچ گاه مایه ی افتخار ما نیستند.

امام جمعه مشهد زمزمه و ناامیدی برخی در مورد هدررفت خون شهدای هسته ای با اجرای برجام را از اهداف دشمن خواند و افزود: محصول مجاهدت های شهدای هسته ای ما، بومی سازی این فناوری و اشتیاق صدها جوان دانشجو در تحصیل این رشته بود که این سد را شکستند و مسیر فناوری را باز کردند.

وی اظهار داشت: شاید دشمن توانست سانتریفیوژها را متوقف و اورانیوم را از کشور خارج کند ولی هرگز نخواهد توانست مغزهای فناور و اندیشه های علمی که به برکت خون این شهدا پرورش یافت را از ما بگیرد.

امام جمعه مشهد در مورد توانمندی هسته ای کشور گقت: امروز از نظر غنای فناوری غنی سازی در حدی هستیم که هر زمان اراده کنیم می توانیم اورانیوم را ظرف شش ماه به غنای 90درصد برسانیم.

وی در ادامه عمل نکردن به رهنمودهای رهبری در جریان ناموسی و سرنوشت ساز هسته ای را حرکتی ضد ولایت فقیه دانست و با اشاره به عدم اعتماد به دشمن به عنوان یکی دیگر از واقعیت های مشخص شده پس از شهادت شهدای هسته ای گفت: رهبری بارها فرمودند که امریکا ، اروپا و صهیونیست به هیچ وجه قابل اعتماد نیستند و دیدیم که از روز شروع مذاکرات و تصویب برجام، عداوت های امریکا در رفتار و گفتار و تصمیمات خود علیه ایران در طول 37سال انقلاب بی نظیر بود.

آیت الله علم الهدی به نقض بند 29برجام در مصوبه اخیر کنگره امریکا در ابطال روادید ورود به این کشور در صورت مسافرت به ایران اشاره کرد و یادآور شد: وزیران و مسئولین در هر رده ای باید همچون رزمنده ای، پیگیر رهنمودهای رهبری باشند و هر لبخند مسئولین ما به امریکا، ده ها جنایت و ده ها تحقیر غیر انسانی در پی داشته و خواهد داشت.

عضو خبرگان رهبری در بیان دیگر واقعیت آشکار شده در ترور دانشمندان هسته ای گفت: هدف دشمن عمق خودکفایی و فناوری علمی ماست و باید جوانان آگاه باشند دشمن با کمک جریانات سیاسی داخلی وابسته به غرب، بدنیال اردوکشی سیاسی و ترویج ابتذال و بی بندباری در دانشگاه هاست.

وی ادامه داد: آنان می خواهند با مشغول کردن جوانان و دانشجویان به کنسرت ها و اردوهای مختلط به اسم هنر ، آنان را از علم و فناوری به سمت ابتذال و لذایذ جنسی بکشانند.

امام جمعه مشهد جریاناتی را که بدنبال اردوکشی سیاسی در آستانه انتخابات در دانشگاه هستند را دست نشانده های دشمن خواند و گفت: آنچه موجب دغدغه ماست اینکه در عملیاتی کردن برجام، رهنمودهای رهبری زیر پا گذاشته می شود و هنوز در حالی که هیچ اتفاقی نیفتاده، سانتریفیوژها جمع می شود و چنان شتابزده عمل می کنند که رادیوی ملی امریکا می گوید ایران در زمینه برچیدن برنامه ی هسته ای خود سریع تر از آنچه فکر می کردیم عمل کرده است؛ این بزرگترین دغدغه ی ماست.

وی با اشاره به فتنه ی 88 نیز گفت: دشمن در فتنه ی 88 با استخدام افراد زاویه دار با رهبری، سد شکنی کرد و باز هم در فتنه ی جدید که فتنه ی نفوذ است،با استخدام افراد زاویه دار در آستانه ی انتخابات در تلاش برای نفوذ در نظام است و بدانید هر کس با هر موقعیت با رهبری زاویه پیدا کرد، امریکا این زاویه را پر می کند و آگاه باشیم که این فتنه نیز مانند فتنه ی 88 با بصیرت خنثی می شود.

یادواره شهید هسته ای مصطفی احمدی روشن و شهیدان موشکی تهرانی مقدم و میرحسینی در سالروز ورود مقام معظم رهبری به استان یزد با حضور خانواده ی این شهدا و مسئولین و مردم دارالعباده یزد در مسجد روضه ی محمدیه برگزار شد.

ارسال نظرات