استاندار اردبیل:

اهمیت صادرات محصولات گلخانه ای بیله سوار

با توجه به مرزی بودن شهرستان بیله‌سوار بازار منطقه برای صادرات محصولات این گلخانه از اهمیت بسزایی برخوردار بوده و به ویژه باید تلاش کنیم تا برای صادرات این محصولات به کشور روسیه که یکی از کشورهای هدف است، اقدامات اساسی انجام شود.
کد خبر: ۸۶۱۴۷۵۶
|
۱۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، مجید خدابخش در بازدید از روند احداث شهرک گلخانه‌ای 19 هکتاری بیله‌سوار اظهار داشت:‌ یکی از مهمترین و اساسی‌ترین پروژه‌های استان که در سال گذشته توسط سرمایه‌گذار بخش خصوصی کلنگ‌زنی شد طرح 19 هکتاری کشت گلخانه‌ای در شهرستان بیله‌سوار است.

رئیس شورای برنامه‌ریزی استان اردبیل با اشاره به وعده سرمایه‌گذار این طرح مبنی بر بهره‌برداری از محصولات این گلخانه در خردادماه بیان کرد: بر این اساس نخستین محصول تولیدی این گلخانه در خردادماه سال آینده تولید و وارد بازار می‌شود.

وی افزود: با توجه به مرزی بودن شهرستان بیله‌سوار بازار منطقه برای صادرات محصولات این گلخانه از اهمیت بسزایی برخوردار بوده و به ویژه باید تلاش کنیم تا برای صادرات این محصولات به کشور روسیه که یکی از کشورهای هدف است، اقدامات اساسی انجام شود.

خدابخش با اشاره به نقش تولیدات گلخانه‌ای این شهرستان در توسعه اقتصادی شهرستان و استان تصریح کرد: امیدواریم این سرمایه‌گذاری بخش خصوصی نقطه آغازی باشد تا بتوانیم شهرستان بیله‌سوار را به عنوان شهرستان گلخانه‌ای استان معرفی کنیم.

استاندار اردبیل در بازدید از کارخانه کالباس و سوسیس بیله‌سوار گفت: این کارخانه که از سال 84 بلاتکلیف مانده، می‌توان با اقدامات تولیدی و رفع مشکلات و موانع در مسیر آن برای تعدادی از جوانان جویای کار درآمدزایی کرد که انتظار می‌رود در این زمینه مسئولان مربوطه هماهنگی لازم را داشته باشند.

وی در مورد مجتمع آبرسانی روستای خروسلو شهرستان بیله‌سوار اظهار کرد: 170 روستا با بهره‌برداری از این پروژه از آب آشامیدنی پایدار و سالم برخوردار می‌شوند که با توجه به اینکه توسعه و عمران مناطق روستایی از مهمترین اولویت‌های دولت بوده در این زمینه اهتمام جدی باید داشته باشیم.

خدابخش در بازدید از تصفیه‌خانه شهر بیله‌سوار نیز از نزدیک در جریان موانع و مشکلات و میزان پیشرفت فیزیکی آن قرار گرفته و گفت: این پروژه که از سال 82 بلاتکلیف مانده باید در زمینه ادامه عملیات اجرایی آن تمهیدات لازم به کار بسته شود.

ارسال نظرات