خبرهای داغ:

حمایت مفتی دربار آل سعود از اعدام شیخ نمر

مفتی آل سعود در واکنش به اعدام شیخ نمر باقر النمر مدعی شد که اعدام شیخ نمر باقر النمر هیچ ابهام شرعی نداشت و اجرای آن رحمتی برای بندگان خداوند است.
کد خبر: ۸۶۱۴۸۴۸
|
۱۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۸

به گزارش خبرگزاری بسیج، شیوخ وهابیت و در راس آنها شیخ عبدالعزیز آل الشیخ در تلاش برای توجیه جنایت ضد بشری آل سعود در به شهادت رساندن شیخ نمر باقر النمر و سه شخصیت شیعی دیگر که تنها جرم آنها مطالبه حقوق غصب شده و تضییع شده مردم منطقه شرق عربستان بود، مدعی شد احکام  اعدام آنها هیچ ابهام شرعی نداشت و اجرای آن رحمتی برای بندگان خداوند است.

مفتی آل سعود در اظهاراتی که خبرگزاری رسمی عربستان منتشر کرد، مدعی شد اجرای احکام شرعی درباره جنایتکاران، مبتنی بر کتاب خداوند و سنت پیامبرش و همچنین تمایل و اهتمام به مسائل امت و ثبات و دفاع از امنیت و اموال و نوامیس و عقول آنها بوده است.

مفتی دربار آل سعود ادعا کرد این احکام شرعی بوده و هیچ شک و ابهامی درباره آن وجود ندارد، این‌ها حدود خداوند است که درباره همه اجرا می‌شود و هیچ تبعیضی قائل نمی‌شود، این احکام مبتنی بر عدالت و انصاف و رفع ظلم و تحقق امن و در راستای منافع بندگان و رحمتی برای آنها و نیز دفع شرور از آنها و جلوگیری از بروز هرج و مرج است.

شیخ عبدالعزیز آل الشیخ مفتی آل سعود مدعی شد کسانی که اعدام شدند جنایات خطرناک مرتکب شده اند و به کیفر حتمی خود رسیدند.

وزارت کشور رژیم عربستان امروز از اعدام 47 نفر از جمله شیخ نمرباقر النمر خبر داد، این بیانیه شیخ النمر را جزء آنچه آل سعود، فرقه ضاله و گمراه می‌خواند و در کنار افرادی که آنها را اعضای شبکه تروریستی القاعده خوانده-همان شبکه‌ تروریستی که ‌‌آل سعود برای اجرای سیاست‌های توسعه طلبانه و ویرانگر خود ایجاد کرده، قرار داده است. یک تبعه چاد و یک تبعه مصر هم در میان اعدام شدگان بودند.

شورای علمای به اصطلاح ارشد آل سعود هم در بیانیه‌ای با حمایت از جنایت این رژیم در اعدام شیخ نمر باقر النمر در کنار افرادی که تروریست‌های دست پروده رژیم بودند، مدعی شد این احکام قضایی تمام مراحل قانونی را به دقت طی کرده و حقوق و  عدالت را رعایت کرده و اجرای شریعت و تحقق مقاصد عظیمی است که برای حفظ نظم امت و دفع فتنه‌‌ها و تجاوزگری آورده شده است.

شیوخ وهابی ادعا کرده است اجرای احکام اعدام در حق این افراد(از جمله شیخ نمر باقر  النمر) در راستای کسب رضای خداوند در اجرای شریعت و حفظ و حمایت از امنیت سرزمین حرمین شریفین و ثبات آن و حفظ دستاوردهای ملت آن صورت گرفته است.

این در حالی است که شبکه المسیره به نقل از منابعی در عربستان گزارش داد تمام مراکز پلیس در استان قطیف در پی جنایت اعدام شیخ نمر باقر النمر تخلیه شده است.

شیخ نمر باقر النمر یک شخصیت دینی سیاسی مطرح شیعی در عربستان بود که در طول عمر خود جنبش مسالمت آمیز دفاع از حقوق مستضعفان را در برابر استبداد آل سعود به راه انداخته بود و به مسائل امت اسلام به ویژه مسئله فلسطین اهتمام نشان می‌داد.

وزارت دادگستری آل سعود هم ادعا کرد ما  احکام شریعت را در حق کسانی که جنایت مرتکب می‌شوند، اجرا کرده‌ایم که این افراد در ضربه زدن به اقتصاد عربستان از طریق انفجار تاسیسات نفتی و دستبرد به بانک‌ها و مراکز تجاری دست داشتند.

این ادعا در حالی است که شیخ نمر باقر النمر هرگز دست به فعالیت‌های خشونت آمیز نزد و تنها با بیان راسخ و مواضع شجاعانه خود به پیگیری مطالبات بر حق مردم شرق عربستان و دفاع از حقوق غصب شده آنها می‌‌پرداخت، با این حال آل سعود برای توجیه جنایت خود و گمرا کردن افکارعمومی جهان و فرار از انتقادهای مجامع حقوق بشری، شیخ النمر را در کنار افراد دیگری که در حقیقت تروریست‌های دست پروده خود بودند،‌اعدام کرده است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها