اداره خارجی دولت پاکستان گفت: ایران و پاکستان توافق کردند ۲ گذرگاه مرزی جدید به نام های مند-پیشین و گادب-ریمدان ایجاد کنند.
کد خبر: ۸۶۱۴۸۶۹
|
۱۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۲

به گزارش خبرگزاری بسیج،  به نقل از پایگاه خبری تریبیون، بر اساس اسناد رسمی، ایران می تواند به یک تامین کننده مهم انرژی پاکستان تبدیل شود و تا 3000 مگاوات برق به همسایه شرقی خود صادر کند.
بر اساس آمارهای دفتر خارجی دولت پاکستان، این کشور در حال حاضر 74 مگاوات برق از ایران به منطقه ساحلی مکران خود وارد می کند. این واردات در ماه جاری به 100 مگاوات افزایش خواهد یافت. دو کشور در حال بررسی 2 پروژه دیگر هستند که شامل صادرات 1000 مگاوات و 100 مگاوات برق است.
اما بر اساس گزارش دفتر خارجی دولت پاکستان، ایران پتانسیل افزایش صادرات برق خود به پاکستان تا رقم 3 هزار مگاوات را داراست.
بر اساس گزارش این نهاد پاکستانی، دو کشور در حال نهایی کردن موافقتنامه ساخت فاز یک خط لوله انتقال گاز ایران به پاکستان هستند. در فاز نخست، این خط لوله از گوادر در بلوچستان به نوابشاه در سند کشیده خواهد شد.
در فاز دوم، پاکستان روی بخش 80 کیلومتری این خط لوله د مرز خود با ایران کار خواهد کرد. فاز دوم بستگی به لغو تحریم ها علیه ایران دارد.
اداره خارجی دولت پاکستان همچنین گفته دو کشور توافق کرده اند 2 گذرگاه مرزی بیشتر به نام های مند-پیشین و گادب-ریمدان  ایجاد کنند. گذرگاه  مرزی در منطقه گادب-ریمدان، فاصله بین بندر در دست احداث گوادر با بندر چابهار ایران را کاهش خواهد داد.
ارسال نظرات