امروزه با گسترش رسانه ها و راه های متنوع ارتباطی در عرصه فضای مجازی، استفاده دشمن از چنین ابزارهایی برای اقدامات ایران هراسی افزایش یافته لذا درمقابل لازم است با بهره گیری صحیح از این فضای به وجود آمده، چهره واقعی و اصیل ...
کد خبر: ۸۶۱۵۰۳۰
|
۱۳ دی ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۵
به گزارش خبرگزاری بسیج در کرمان  ایران هراسی سیاستی است که در سال های متمادی برای اهداف مختلف به کار گرفته شده است و این رویکرد به منظور معرفی ایران به عنوان کشوری بی فرهنگ، حامی تروریست و خشونت، نقض کننده قوانین حقوق بشری و تهدیدی برای سایر کشورها صورت گرفته و پیگیری شده است.
رسانه هایی مانند سینما، فضای مجازی و شبکه های اجتماعی از ابزارهای نوین برای سیاه نمایی چهره ایران به شمار می رود چرا که در سطح گسترده، بیشترین تاثیر را بر مخاطب خود می گذارد، ساخت فیلم و نشان دادن تصاویر کاذب از خشونت از اقداماتی است که در این راستا صورت می گیرد.
تلاش کشورهای سلطه و غرب برای نمایش ایران به عنوان کشوری خشن و متحجر
سید هادی سید افقهی، کارشناس مسائل سیاسی – فرهنگی در گفتگو با ناب نیوز، دلیل تلاش های غرب و برخی کشورهای سلطه را در راستای ایران هراسی، پیشینه تاریخی و فرهنگی ایران دانست و گفت: ایران به عنوان کشوری غنی از لحاظ تاریخ و فرهنگ قطعاً مورد حسادت بسیاری از کشورهای سلطه و برخی از گروه هایی که از این تاریخ محروم هستند مانند ایالات متحده آمریکا به ویژه وهابیون و داعشیان که ضد تاریخ هستند، قرار می گیرد لذا تلاش می کنند تا ایران را کشوری خشن و متحجر نشان دهند.
وی با تاکید براینکه آنان از فرهنگ انسان ساز برخوردار نیستند، ابراز کرد: اگر به رفتار اجتماعی و فرهنگی آمریکا و نحوه شکل گیری این کشور همچنین آل سعود، تکفیری ها و داعشی ها دقت کنیم، متوجه می شویم که با مدیریت توحش، سلطه و نفوذ خود را تثبیت کرده و گسترش دادند و در حال حاضر نیز جاری و ساری است.
این استاد دانشگاه به تبلیغات متعدد علیه ایران اشاره و اظهار کرد: ما در ایران تجربه ۳۷ ساله اسلام حکومتی و سیاسی را تجربه می کنیم اما دشمنان کشور گوش فلک را کر کرده اند که اسلام در مدیریت کشور و حکومت و موفق نیست و هرکجا که سلطه پیدا کند موجب ویرانی کشور و بافت اجتماعی آن می گردد.
وجود فاصله ای کاذب بین ایران واقعی و آنچه در فضای مجازی نشان داده می شود
وی افزود: هم اکنون فاصله ای دروغ و کاذب بین آنچه در ایران می گذرد و آنچه از طریق فضای مجازی و رسانه های خود به خورد مردم می دهند،وجود دارد اما قطعاً اگر توریست ها در ایران پیشرفت و توسعه را ببینند تحت تاثیر قرار می گیرند و بارها در اظهارات توریست های متفاوت که ایران را آزادانه دیده اند، شنیده ایم که باور نمی کردند چنین کشوری باشد.
سید افقهی بیان کرد: توریست ها و گردشگران وقتی وارد ایران می شوند با فرهنگ بالا و متمدنانه مردم ایران روبه رو می شوند و این امر در تمام نقاط ایران دیده می شود.
این کارشناس مسائل فرهنگی – سیاسی با اشاره به اینکه ایران مجموعه ای از قومیت ها،گویش ها، فرهنگ ها و تمدن های مختلف است عنوان کرد: وقتی توریست ها آن را از نزدیک می بینند به شدت تحت تاثیر این اصالت و همچنین مهمانداری و رفتارشناسی ایرانیان قرار می گیرند.
وی تصریح کرد: از نظر اقتصادی نیز، پیشرفت و بالندگی ایران در عرصه های تولید علم ،فناوری ، توسعه و تطور با وجود ۳۶ سال تحریم برای گردشگران خارجی بسیار جالب است.
توریست هایی که ایران را از نزدیک دیده اند، بهترین مبلغ آن برای کشورهای خود هستند
سید افقهی توریست هایی که از ایران بازدید کرده و جاذبه های آن را از نزدیک دیده اند، بهترین مبلغ برای ایران در کشورهای خود دانسته و با تاکید بر تقویت صنعت توریسم در کشور بیان کرد: راهکارهایی در این زمینه برای جذب توریست وجود دارد که اگر عملی شود، می تواند موجب گشایش و تحول در صنعت گردشگری و نگاه توریست های جهان به ایران ایجاد کند.
این استاد دانشگاه مدیریت قوی، امکانات مناسب و مطلوب شامل هتل، وسایل نقلیه و کارشناسان آگاه و مسلط به آثار تاریخی ایران را ضروری دانسته و در خصوص اهمیت تبلیغات برای جذب توریست خاطرنشان کرد:  این بسیار اهمیت دارد که چگونه با روش های موثر و وجذاب تبلیغات کنیم اما در این زمینه ضعیف عمل میکنیم، بسیاری از مردم جهان ایران و جذابیت های آن را از نزدیک نمی شناسند درحالیکه ما در کشور تنوع در توریسم شامل توریسم صحرایی، جنگلی، پزشکی و دینی داریم که باید تفکیک شود.
نمایش چهره ای سیاه از جمهوری اسلامی از اهداف پروژه ایران هراسی غرب است
از اهداف پروژه ایران هراسی توسط غرب و ایادی آن و اخیراً گروهک های تکفیری مانند داعش، نمایش چهره ای سیاه از ایران و جمهوری اسلامی و نشان دادن مردم ایران به عنوان افرادی خشن است که یکی از آثار نامطلوب این امر می تواند تحت تاثیرقرار دادن صنعت گردشگری در کشور باشد.
از آنجا که اقدامات ایران هراسی می تواند بزرگترین دشمن توریسم در کشور باشد، مهم ترین گام برای مقابله با این سیاست دشمنان، نشان دادن چهره واقعی ایران به مردم دنیاست که این امر نیازمند تلاشی همه جانبه و تبلیغاتی مثبت و جذاب دارد.
شبکه های اجتماعی و رسانه ها، ابزاری برای نمایش ایران واقعی و جذابیت های کشور
از آنجا که رسانه و شبکه های اجتماعی به عنوان تیغی دولبه شناخته شده ، همانگونه که ابزاری برای دشمنان در راستای به نمایش گذاشتن چهره دروغین از ایران استفاده می شود می تواند ابزاری مناسب برای نمایش ایران واقعی و جذابیت های کشور باشد که باید موردتوجه قرار گیرد به ویژه که حضور گروهک های تکفیری در این فضا به طور چشمگیری افزایش داشته است.
اولین گام در استفاده ازفضای مجازی برای مقابله با توطئه های دشمن، آشنایی با این فضا و ابزارهای آن همچنین درک صحیح از جنگ نرم راه اندازی شده توسط دشمنان می باشد. شناخت مسیرهای حمله دشمن به اذهان عمومی در شبکه های اجتماعی اهمیت زیادی دارد چرا که نفوذ نرم و تاثیرگذاری تدریجی در باورهای دیگران از راه های متداول در این زمینه است.
نشان دادن اصالت ایرانی، جاذبه های گردشگری کشوربراساس فرهنگ توریست ها از مناطق مختلف دنیا و به نمایش گذاشتن چهره حقیقی و مهمان نواز ملت ایران توسط کاربران فضاهای مجازی و شبکه های اجتماعی، بهترین شیوه برای خنثی کردن تلاش های دشمن برای ایران هراسی است.
انتهای پیام/

ارسال نظرات