خبرهای داغ:
مسئول سازمان بسیج مداحان و هیئت‌های مذهبی قزوین خبر داد:
مسئول سازمان بسیج مداحان، هیئت‌های مذهبی و شعرای آیینی استان قزوین گفت: مجمع ذاکران مختص مداحان بسیجی با همکاری و مشارکت متولیان این عرصه به زودی تشکیل می‌شود.
کد خبر: ۸۶۱۵۰۶۸
|
۱۳ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۳

عقیل محمدی مسئول سازمان بسیج مداحان و هیئت‌های مذهبی قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از قزوین، ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌های سازمان بسیج مداحان، هیئت‌های مذهبی و شعرای آیینی استان قزوین در سال جاری اظهار کرد: مجمع ذاکران مختص مداحان بسیجی با همکاری و مشارکت متولیان این عرصه به زودی تشکیل می‌شود.

وی با اشاره به فعالیت‌های سازمان بسیج مداحان، هیئت‌های مذهبی و شعرای آیینی استان قزوین افزود: کلاس‌های آموزشی برای سنین مختلف از جمله نونهالان، نوجوانان و بزرگسالان با حضور اساتید مجرب در استان قزوین برگزاری می‌شود.

مسئول سازمان بسیج مداحان، هیئت‌های مذهبی و شعرای آیینی استان قزوین اضافه کرد: علاقمندان با ثبت‌نام در دفتر معراج الشهدا شهر قزوین، با حضور در این کلاس‌ها و طی کردن آموزش‌هایی که براساس کتاب‌ها و آموزه‌های اساتید این فن تنظیم شده است و گذراندن آزمون‌ها، گواهی گذراندن دوره مداحی را از این سازمان دریافت می‌کنند.

محمدی به مباحث و آموزش‌های مربوطه در کلاس‌های آموزشی مداحان اشاره کرد و گفت: در دوره‌های آموزشی که به سه سطح مقدماتی، متوسطه و عالی تقسیم می‌شود، آموزش‌های داوطلبان و علاقمندان در حوزه‌هایی از قبیل تمرینات آوازی و صداسازی، مباحث مقتل‌شناسی، تاریخ‌شناسی و مباحث اخلاقی و بصیرتی در این سه سطح صورت می‌گیرد.

این مسئول افزود: در دوره‌های آموزشی مداحان و نوحه‌خوانان علاقمند کتاب‌های مرجع از سوی اساتید مجرب در هر سطح تنظیم شده که مدت آموزش در هر سطح یک سال است و بعد از گذراندن هر دوره‌ها از مداحان امتحان و آزمون نهایی گرفته می‌شود.

مسئول سازمان بسیج مداحان، هیئت‌های مذهبی و شعرای آیینی استان قزوین تصریح کرد: برگزاری همایش‌های بصیرتی متولیان و مداحان هیئت‌های مذهبی و شعرای آیینی، مجمع بسیجیان مداح و برنامه‌های فرهنگی و توجیهی ویژه مداحان و شاعران آیینی در سال جاری از جمله برنامه‌های انجام گرفته از سوی این قشر از سازمان بسیج را می‌توان نام برد.

 1003/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها