استاندار کردستان گفت: ما وظیفه داریم از تاریخ و ارزش های انقلاب اسلامی حفاظت کنیم و برای حفاظت از این ارزش ها نیازمند شناخت از گذشته و ترویج آن به نسل های آینده هستیم.
کد خبر: ۸۶۱۵۲۰۴
|
۱۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، عبدالمحمد زاهدی شنبه شب در جلسه شورای حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان در محل سالن جلسات شهدای گمنام استانداری با بیان این مطلب اظهار داشت: با توجه به ابلاغ اساسنامه کشوری حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس از سوی مقام معظم رهبری به استان ها در این راستا همه باید با جدیت وارد عرصه شوند.

وی افزود: در حقیقت باید اذعان کرد که دوران دفاع مقدس یک برهه سرنوشت ساز در تاریخ مردم ایران و حتی جهان اسلام است و در جریان دفاع مقدس ارزش ها و باورهای اسلام نقش اساسی دارد.
زاهدی خاطر نشان کرد: در واقع هدف از جنگ تحمیلی دشمنان انقلاب علیه مردم ایران تصرف خاک یک کشور نبود بلکه جبهه استکبار با حمایت از صدام و رژیم بعث عراق برای زمین گیر کردن و جلوگیری از موج بیداری اسلامی ناشی از انقلاب اسلامی در جهان بود.
استاندارکردستان تصریح کرد: در دوران دفاع مقدس جبهه استکبار به این مهم پی برده بود انقلاب اسلامی که در ایران شکل گرفته و توانسته است با اندیشه و آرمان متعالی خویش یک نظام 2هزار و 500 ساله شاهنشاهی را سرنگون کند پس می تواند در هر نقطه از جهان بر افکار مردم اثرگذار باشد.
زاهدی در ادامه سخنان خود گفت: دوران 8 سال دفاع مقدس نیزبخشی از تاریخ درخشان انقلاب اسلامی ایران است و برای حفظ دستاوردهای دفاع مقدس و نشر ارزش های والای آن نیازمند استفاده از همه توانمندی ها و پرهیز از هرگونه موازی کاری هستیم.
وی اذعان داشت: پس از پیروزی انقلاب استان کردستان در دو جبهه مقابله با ضد انقلاب و مقابله با رژیم بعث عراق دفاعی مقدس داشته است و باید این استان نقش ویژه ای را نیز در تدوین برنامه ها، مستندسازی آثار و حفظ تاریخ دفاع مقدس داشته باشد.
استاندار کردستان همچنین بر ارتقای کیفی برنامه ها و فعالیت های مرتبط با نشر ارزش های دفاع مقدس در استان تاکید کرد و گفت: برای استانی که خط مقدم دوران دفاع مقدس بوده است شایسته نیست که باغ موزه ای در خصوص دفاع مقدس نداشته باشد.
وی در پایان گفت: ساخت موزه دفاع مقدس از اولویت های این حوزه در استان است و به عنوان یک کار ماندگار پیگیری خواهیم کرد.

ارسال نظرات