خبرهای داغ:
مسئول نمایندگی ولی فقیه در ناحیه بسیج بجنورد با بیان تسلیت شهادت امام حسن عسکری (ع) جلسه را اغاز نمود.
کد خبر: ۸۶۱۵۲۲۸
|
۱۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۳
به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت الاسلام محمدی مسئول نمایندگی ولی فقیه در ناحیه بسیج بجنورد گفت: مسجد از صدر اسلام تا به امروز از اهمیت بالای برخوردار بوده و کمتر جایی جایگاه و ارزش مساجد را دارد .مسجد همیشه محل تربیت انسان از خردسال تا بزرگسال بوده . به فرمایش امام راحل مسجد سنگر است .

وی در ادامه با بیان اینکه نظام و انقلاب ما از مساجد شروع شد بیان کرد:جدایی انداختن بین بسیج و مسجد هدف دشمنان ماست.هدف دشمن این است که مسجد را خلوت کند . متولیان مسجد باید از روش های مختلف افراد را در مسجد جذب کنند. صدور انقلاب و گسترش ان به کشور های دیگر با بی رونقی مسجد امکان پذیر نیست .

حجت الاسلام یعقوبی امام جمعه شهرستان بجنورد نیز با بیان تسلیت به مناسبت شهادت امام حسن عسکری (ع) و همچنین تبریک اغاز امامت امام زمان (عج) بیان داشت: امامان جماعات کانون های فرهنگی مساجد پایگاه های بسیج و هیئات امنای مساجد 4 رکن اساسی یک مسجد هستند.

وی با بیان اینکه امام جماعت به مانند شمع مسجد است افزود: امام جماعت باید قدرت جذب داشته باشد. هنر پیوند زدن دل ها و فکر ها را داشته باشد. جوانان بسیجی در پایگاه های بسیج می توانند زینت مساجد باشند و رونق و شکوه به مسجد ببخشند . پایگاه بسیج از ظرفیت بالایی برای رونق بخشیدن به مسجد برخوردار است .

کانون های فرهنگی نقش تغذیه فکری مساجد را بر عهده دارند. کانون فرهنگی قلب مسجد است .

هیئت امنا به عنوان معتمد میتوانند زمینه ای ایجاد کنند تا کانون های فرهنگی پایگاه های بسیج و امام جماعت فعالیت های مسجد را پیش ببرند .رفتار هیئت امنا می تواند باعث پیشرفت فرهنگی و مذهبی مسجد بشود .با نزدیکی این 4 رکن است که مسجد از تمام جنبه ها پیشرفت می کند و باعث پرورش جوانان و جامعه انقلابی و اسلامی می گردد.

****
جلسه هماهنگی همایش بسیج پیشکسوتان ناحیه بسیج بجنورد برگزارشد

در این جلسه مقرر شد همایش بسیج پیشکسوتان ناحیه بسیج بجنورد در تالار بصیرت برگزار شد.

****

کارگاه آموزشی شورای پایگاه ها خواهران بسیج بجنورد در دبیرستان تلاش بجنورد برگزار شد.

کارگاه آموزشی شورای پایگاه ها خواهران بسیج بجنورد در دبیرستان تلاش بجنورد برگزار شد.

سرهنگ عباس نیکبخت فرمانده ناحیه بسیج شهرستان بجنورد با حضور در این کارگاه ضمن عرض خیر مقدم به بسیجیان وهمچنین به مناسبت میلاد پیامبر اکرم (ص) هفته وحدت را به تمامی مسلمانان جهان تبریک گفت.

وی در این رابطه با اشاره به ایات قران ))از خداوند و از رسول او پیروی کنید)) بیان کرد: بسیج واژه ی مقدسی است و مقام معظم رهبری فرموده اند : بسیج آحاد مردمی با هدف والای الهی و خستگی ناپذیری است و همچنین نکته مهم رهبری: حرکت بسیجی احساس نیست بلکه در عقبه فکری بسیج تفکر است . پایه های تفکر بسیج 1 – احساس مسئولیت در مقابل خودش و همه جامعه انسانی 2 – بصیرت کلید طلایی حل مشکلات بسیج است .

سرهنگ نیکبخت خاطر نشان کرد: با اشاره به اینکه هدف اصلی انقلاب تشکیل حکومت جهانی است که شامل انقلاب اسلامی، تشکیل نظام اسلامی،دولت اسلامی، جامعه اسلامی و حکومت جهانی اسلامی است .

وی به این نکته کلیدی نیز اشاره کرد که بسیج نماد انضباط و نظم یافته است .

وی در مورد انتخابات نیز بر حضور گسترده مردم و بسیجیان تاکید داشت واینکه 9 دی سالروز حماسه مردم ایران در برابر فتنه 88 است و اما بهانه‌ای شد که اصل نظام نشانه‌گیری شود.در این رابطه راجع به اتفاقاتی که در انتخابات 88 رخ داد یک اتفاقی بزرگ بود که85درصد مردم شرکت داشتند و بازخوانی واقعه 9دی سال88 برای همه یک ضرورت است . وظیفه ما شناساندن حماسه 9 دی که یک حرکت عظیم مردمی و نقطه پایان برای فتنه 88 و فتنه‌گران بود و تمام تلاش ما این باشد که حماسه 9 دی را زنده نگه داریم و به نسل جدید معرفی کنیم.

****
اولین یادواره سردار شهید داود گریوانی و165 شهید دهستان آلاداغ شهرستان بجنورد منطقه گریوان در حسینیه بزرگ 5تن این روستا برگزار شد.

در این برنامه سرهنگ خسروی با اشاره به یاد و خاطر شهدای 8 سال دفاع مقدس بویژه سردار شهید گریوانی و 165 شهید دهستان الاداغ برنامه را آغاز نمودند

وی بیان داشت: شهدا شاگردان مکتب رسول خدایند و این جلسه با نام آنهامنعقد شده است . ایشان با اشاره به سخنان امام خمینی(ره) در زمانی که قانون کاپیتولاسیون تصویب شد فرمودند : شاه عزت ما را از بین برد

امروزه هم این بحث ها وجود دارد . به همین دلیل است که رهبر انقلاب بر اقتصاد مقاومتی تاکید می فرمایند تا به توافق برجام

خسروی گفت :که این شهدا پشتوانه ما بودند و هیچکس بدون پشتوانه به جایی نمی رسد .ایشان با اشاره به شجاعت و درایت شهید داودگریوانی راجع به ان شهید بزرگوار از  زبان فرمانده لشکر گفتند که با شهادت ایشان کمر لشکر شکست

باید زندگی نامه شهدا را مکتوب کنیم . بگذاریم تا جوانان ما شهدا را که سرمایه های کشورشان هستند را بشناسند .اگر امام خمینی( ره )انقلاب را پیروز کردند پشتوانه اش شهدا بودند.

وی در مورد حوادث اخیر نیجریه بیان کردند که سالهای قبل هیچ شیعه ای در نیجریه وجود نداشت ولی اکنون به برکت انقلاب جهانی جمهوری اسلامی ایران ده میلیون شیعه در نیجریه زندگی میکنند و این جز به برکت خون شهیدان میسر نبود.

خسروی بیان نمود که اکنون ما دو وظیفه داریم . یکی وظیفه شخصی که بصیرتمان را افزایش دهیم  و یک وظفه عمومی که رابطه بین شیعه و سنی را حفظ کنیم .

وی با اشاره به 8سال دفاع مقدس بیان نمدند که دشمن حتی نتوانست یک وجب از خاک کشورمان را بگیرد ولی امروزه از طریق اینترنت و شبکه های اجتماعی به خانه های ما نفوذ کرده و سعی دارد جوان هایمان را از ما بگیرد و فرهنگ غربی و ضد اسلامی را در بین ما رایج کند .

وی همچنین ادامه گفت که ما یک وظیفه ی سیاسی اجتماعی داریم که برای انقلاب کم نگذاریم یعنی در تمام صحنه های انقلاب مثل راهپیمایی ها و انتخابات ها شرکت حداکثری داشته باشیم و مساجد را نیز خالی نکنیم .

****
مراسم اختتامیه مسابقات ورزشی ناحیه مقاومت بسیج بجنورد در سالن فجر برگزارشد و به تیم های برتر جوایز اهدا گردید.

****

کارگاه مهارت‌آموزی سبک زندگی فردی و سازمانی در ناحیه بسیج بجنورد برگزار شد

در راستای ارتقاء کیفیت سطح زندگی فردی و سازمانی کارکنان ،کارگاه مهارت آموزی سبک زندگی فردی و سازمانی ویژه پاسداران برگزار شد.

در این کارگاه "حجه الاسلام والمسلمین یوسف محمدی " مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه بجنورد ، مهمترین اصل در زندگی فردی و اجتماعی انسان را وجود تقوی دانست و افزود: تقوی نقش کلیدی و مهمی را در پایبندی انسان به مسائل معنوی ایفا می کند.

وی اظهار داشت: کامل‌‌‌ترین راه رسیدن به هدف متعالی و حیات طیبه، سبک زندگی اسلامی و قرآنی است که دنیا تشنه حقایق آن است واینکه اسلام آخرين دين الهي و پوياترين برنامه زندگي براي همه بشريت مي باشد و ما انسانها با این دین احساس رضایت و خوشبختی می کنیم.
محمدی تأکید کرد:اسلام کاملترین ،پیشرفته ترین  و برتر از همه ،دین شادی ها است نه غم و غصه که انسان با ورود به آن می تواند بیشترین رضایتمندی را از زندگی بدست آورد.

وی در پایان از نکات مهم در بحث سازمانی رعایت بیت المال است و تلاش کنیم خدای نکرده بیت المال حیف و میل نشود و ضرری به آن نرسد و در حفظ اموال و امکانات مراقبت داشته باشیم و سعی کنیم در انجام ماموریتهای خود خالصانه و با تمام وجود تلاش کنیم تا انشاا... در بارگاه خداوند همیشه رو سفید باشیم.

****
جلسه قرار گاه امام حسین(ع) و امام هادی (ع) شهرستان بجنورد برگزار شد.

****

بصیرت افزایی و تبعیت از ولایت فقیه مهمترین پیام 9 دی بود

حجت الاسلام دکتر حمید روحانی زیارتی، نویسنده، محقق و پژوهشگر و از یاران امام خمینی (ره ) درمراسم بزرگداشت یوالله 9 دی که باحضور پرشور مردم در محل مسجد انقلاب بجنورد برگزارشد، ضمن گرامیداشت یوم الله 9 دی اظهار داشت: فتنه 88 توطئه بسیار عمیقی بود که با نقشه حساب شده دشمنان که حداقل 20 سال روی آن کار شده بود به میدان آمده بود.

وی افزود: دراین میان بین کسانی که عامل و برنامه ریز فتنه بوده و فریب خوردگانی که همانند عروسک کوکی، آلت دست فتنه گران بودند تفاوت وجود دارد چراکه عوامل فتنه کسانی بودن که از 17 سفارت دستور گرفته و بیش از 100 ماهواره این جریان را پوشش می داد و نیز بودجه کلان آمریکا برای اجرای این توطئه مصرف می شد.                                                    

حجت الاسلام روحانی مهمترین هدف این اقدام را تضعیف جایگاه رهبری و کنار زدن آن و بازگرداندن آمریکا به ایران دانست تا مردم آرمان های امام (ره)را فراموش کرده وراه امام را بی رهرو سازند و ملت را از صحنه بیرون برده و به تاریکی دوران سیاه ستم شاهی برگردانده و اسلام آمریکایی را جایگزین اسلام ناب محمدی کنند.

وی خاطرنشان کرد: دراین میان حضور مردم در صحنه و اصل ولایت فقیه نقش مهمی را در نابودی فتنه گران ایفا کرده و تمامی نیرنگ ها و توطئه های 20 ساله استکبار را یک روزه خنثی کرد.

این یار امام خمینی(ره) بزرگترین پیام این حماسه حضور جدی ملت ایران و پیروان راستین راه امام در صحنه دانست و گفت: حضور ملت در صحنه بزرگترین نقش را درجهت مایوس کردن دشمنان به دنبال داشت.

وی از بصیرت افزایی به عنوان دیگر پیام این حماسه یاد کرد و گفت: ملتی که بصیرت و آگاهی داشته باشد هرگز فریب نمی خورد و آلت دست دشمن قرار نمی گیرد.

این محقق و پژوهشگرآشتی ناپذیری را از دیگر پیام ها برشمرد و گفت: هرگز میان آزادی خواهان و پیروان راستین اسلام با استکبار آشتی وجود ندارد و نمی توانند باهم سر یک میز بنشینند چراکه جنگ حق و باطل هرگز به صلح و صفا نمی انجامد.

وی افزود: درهمین راستا مسئولین باید به درستی توجیه شده و نیروهای انقلابی و جوانان جان برکف را یاری دهند و از آنها جدا نشوند.

وی با تاکید براین که باید از متخصصان متعهد برای نظام استفاده شود، تصریح کرد: البته این امر نباید به قیمت کنار گذاشتن صاحبان اصلی انقلاب باشد بلکه باید چشم ها را باز کرد تا دشمنان از سادگی ما استفاده نکنند و مراکز حساس را کم کم به دست نگرفته وانقلاب را به سوی غرب نغلتانند.

حجت الاسلام روحانی با بیان که تاکید شرعی است نگذاریم این مسئله همانند مسئله مشروطیت شود، اظهار داشت: باید از آن عبرت گرفته چراکه اگر این گونه نباشد افراد مخالف جمهوری اسلامی وارد صحنه می شوند.

وی مسئله انتخابات را مورد اشاره قرار داد وگفت: باید به مردم آگاهی داد تا منتخبین آنها کسانی باشند که متعهد به اسلام بوده و بازیگر نباشد.

وی تصریح کرد: امروز وظیفه فرد به فرد افراد استفاده از کلام و رهنمود امام در مورد کسانی که می خواهند کاندیدا شوند و بازگو کردن شرایط برای برگزیدن اصلح است.

ناسازگاران با شورای نگهبان مفسد فی االارض هستند

وی افرادی که با شورای نگهبان سر ناسازگاری دارند و نق می زنند را مفسد فی الارض دانست وگفت: این افراد با اسلام مخالف هستند و دادگاه ها باید با آنها همانند مفسد فی الارض برخورد کند.

حجت الاسلام روحانی یادآور شد: همان گونه که رهبری فرمودند برخی مسئولان از واقعیت های جامعه و اتفاقاتی که در روستاها و شهرهای دور افتاده به خانواده های محروم می گذرد اطلاعی ندارند درحالی که فردی که به عنوان منتخب مردم برگزیده می شود باید مشکلات مردم را با همه وجود احساس کرده و از انقلاب دفاع کند.

حجت الاسلام یعقوبی ، امام جمعه بجنورد، نیز دراین مراسم از حضور پرشور مردم دراین روز بزرگ قدردانی کرد وگفت: چیزی نمی تواند مانع عزم راسخ مردم برای حضور در صحنه های مهم انقلاب شود.

قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی 9 دی را نشانه حق بودن ملت ایران دانست واظهار داشت: 9 دی یوم الله بزرگی است و تمام شدنی نیست.

وی متذکر شد: همان گونه که باطل و حق همیشه وجود دارد ملت ایران نیز همیشه در کنار رهبری خواهد بود و به هیچ وجه در کنار استکبار قرار نمی گیرد.

****
آیت الله مهمان نواز نماینده مردم خراسان شمالی در مجلس خبرگان رهبری در دیداربا مدیران دستگاه های اجرایی شهرستان بجنورد ضمن تاکید بر گرامیداشت یوم الله نهم دی گفت : 9 دی نماد ولایت مداری و بصیرت ملت ایران است .

در آستانه حماسه بزرگ نهم دی آیت الله مهمان نواز نماینده مردم خراسان شمالی در مجلس خبرگان رهبری در دیدار با مدیران دستگاه های اجرایی شهرستان بجنورد ضمن تاکید بر گرامیداشت یوم الله نهم دی گفت: 9 دی نماد ولایت مداری و بصیرت ملت ایران است .

 آیت الله مهمان نواز در این دیدار گفت: حماسه نهم دی ماه نمایشگر ولایت مداری ملت ایران و ناکامی دشمنان در دست یابی به هدف شوم جدایی ملت از نظام است. 

وی با بیان این که حماسه بزرگ نهم دی ماه سال 88 در واقع بصیرت دینی و انقلابی مردم در مقابله با توطئه های دشمنان را نشان داد، افزود: مردم همیشه در صحنه ایران اسلامی در این روز با لبیک به ندای رهبری به میدان آمده و توطئه مشترک دشمنان داخلی و خارجی را خنثی کردند.

عضو سه دوره مجلس خبرگان رهبری با دعوت از همه مردم برای حضور پرشور و شعور در مراسم گرامیداشت یوم الله نهم دی ماه، گفت: مردم ما در پنجمین سالگرد این حماسه بزرگ با حضور معنادار خود در میدان بار دیگر با آرمان های امام و انقلاب تجدید پیمان کرده و به دشمنان گوشزد می کنند که خواب خوش آنها برای دست یابی به اهداف شوم خود در ایران اسلامی، هیچ گاه تعبیر نخواهد شد.

آیت الله مهمان نواز در ادامه با تأکید بر لزوم بصیرت افزایی و آگاهی رسانی دائمی به مردم برای مقاومت و مقابله در برابر نقشه های دشمنان، خاطرنشان کرد: باید مبانی اسلامی و انقلابی با توجه به نیازهای روز و شرایط جهان فعلی برای مردم به ویژه نسل های جوان تبیین شود تا آنها هم از ارزش ها و آرمان های انقلاب و نظام و هم از نقشه های دشمنان آگاه باشند.

وی تصریح کرد: شناخت درست توطئه های دشمنان به منظور مقابله با افکار و القائات انحرافی و شبهه افکنانه آنها نقش محوری در تضعیف جبهه استکبار و اضمحلال نیروی باطل دارد از این‌رو می بایست این مهم از سوی مسؤولان و متولیان و نیز خانواده ها مورد توجه ویژه قرار گیرد.

آیت الله مهمان نواز با اشاره به این که دشمنان می خواهند از طریق شبهه افکنی و شهوت گستری نسل جوان ایران اسلامی را از آرمان ها و ارزش های دین و انقلاب دور کنند، افزود: باید همواره در برابر دشمنی که لحظه ای از عداوت با ما دست برنداشته هوشیار باشیم چرا که غفلت در این زمینه نتایج جبران ناپذیری خواهد داشت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به جنایات گروه های تروریستی تکفیری در کشورهای مختلف اسلامی اشاره و گفت: گروه های تکفیری تروریستی از جمله داعش و القاعده بنا به اعتراف خود کشورهای غربی دست پرونده آنها و استکبار جهانی بوده و عامل نقشه های نظام سلطه در کشورهای اسلامی هستند.

آیت الله مهمان نواز با بیان این که تنها چاره کشورها و ملت های مسلمان در برابر این گروه های تروریستی اتحاد و تقویت بینش سیاسی صحیح است، تصریح کرد: اگر جوامع اسلامی با نگاه درست اسلامی و سیاسی در برابر نظام سلطه و استکبار جهانی و گروه های تروریستی که در واقع دست نشانده استکبار جهانی هستند، مقاومت کنند بدون شک این گروه ها و حامیان آنها نمی توانند این چنین در سرزمین های اسلامی دست به جنایت و کشتار بزنند.

****

همایش بزرگ بصیرتی سیاسی به مناسبت 9 دی به همت کانون بسیج فرهنگیان ناحیه بجنورد

همایش بزرگ بصیرتی سیاسی به مناسبت 9 دی به همت کانون بسیج فرهنگیان ناحیه بجنورد در محل کانون شهید باهنر شهرستان بجنورد برگزار شد.

همایش بزرگ بصیرتی سیاسی به مناسبت 9 دی به همت کانون بسیج فرهنگیان ناحیه بجنورد در محل کانون شهید باهنر شهرستان بجنورد برگزار شد با سخنران کشوری جناب آقای دکتر حسین عبدالهی فر باحضور 250 نفر از فرهنگیان بسیجی این کانون برگزار شد.

****
سعودبسیجیان بجنورد به قله یمان داغی به مناسبت هفته وحدت وگرامیداشت حماسه 9 دی ماه وهمچنین یاد وخاطره 3000شهید استان خراسان شمالی

بسیجیان ناحیه مقاومت بسیج شهرستان بجنورد به قله یمان داغی به مناسبت هفته وحدت وگرامیداشت حماسه 9دی ماه سعود کردند.

بسیجیان ناحیه مقاومت بسیج شهرستان بجنورد به قله یمان داغی به مناسبت هفته وحدت وگرامیداشت حماسه 9دی ماه وهمچنین یاد وخاطره 3000شهید استان خراسان شمالی سعود کردند.

****
همایش بسیجیان پیشکسوت عرصه جهاد وشهادت ناحیه مقاومت بسیج بجنورد با سخنرانی آقای دکتر عبدالهی فر برگزار شد.

در این همایش ابتداءسرهنگ نیکبخت فرمانده ناحیه بسیج بجنورد به اهمیت بسیج پیشکسوتان پرداخته و افزود امروز این برادران بازنشسته از افتخارات دوران دفاع مقدس هستند و باید قدر این عزیزان را بدانیم و حضور پیشکسوتان جهاد و شهادت در عرصه های مختلف از نمونه های بارز خدمتگزاری به اسلام و ارزشهای انقلاب اسلامی می باشد.

وی درادامه افزود مانیروهای جوان سپاه به حضور و رهنمودهای شما پیشکسوتان نیازمندیم وشما پیشکسوتان با رهنمودهای خودتان جوانان بسیجی را راهنمائی و جهت دهی درست وجامع بدهید وتجربه هایتان را انتقال بدهیدواینکه انتظار ما از شما بسیجیان پیشکسوت این است که بیشتر از آن ها به ماکمک کنید

وی درپایان خاطرنشان کرد: دست برادران جوان تان را بگیرید تا بتوانند تکلیفی که به گردن دارند با کمک شما پیشکسوتان به خوبی انجام دهند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها