بیانیه سازمان بسیج جامعه پزشکی در پی شهادت آیت‌الله شیخ نمر

بسیج جامعه پزشکی کشور جنایت اخیر آل سعود در به شهادت رساندن آیت الله شیخ نمر رهبر شیعیان عربستان را به شدت محکوم کرد.
کد خبر: ۸۶۱۵۳۵۳
|
۱۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۹
به گزارش خبرگزاری بسیج، در بیانیه سازمان بسیج جامعه پزشکی نسبت به محکومیت جنایت اخیر آل سعود در به شهادت رساندن آیت الله شیخ نمر آمده است: اقدام جنایت کارانه رژیم آل سعود در به شهادت رساندن آیت الله شیخ نمر باقر النمر رهبر شیعیان عربستان در راستای حرکت تفرقه‌انگیز شیعه و سنی است، که با هوشیاری و وحدت مسلمانان علیه این رژیم به کار گرفته و تمامی اهداف آنان خنثی خواهد شد.

در ادامه این بیانیه با بیان اینکه نهادهای بین المللی مدعی حقوق بشر و آزادی بیان باید با پرهیز از رفتار دوگانه و متناقض، در قبال این جنایت موضعگیری کنند، آمده است: بی‌تردید رژیم غاصب آل سعود تاوان این اقدام وحشیانه را خواهد پرداخت.

به گزارش روابط عموی سازمان بسیج جامعه پزشکی، شیخ نمر باقر النمر متولد سال ۱۳۷۹ هجری قمری در عوامیه (در شرق عربستان) یک مجتهد شیعه و فعال حقوق بشر عربستانی است.

 او در پی اعتراضات شیعیان عربستان در سال ۲۰۱۲ بازداشت شد و در ۲۳ مهرماه ۱۳۹۳ دادگاه جنایی عربستان سعودی شیخ نمر را به اتهام اقدام علیه امنیت ملی و محاربه، به «اعدام با شمشیر و به صلیب کشیده شدن در انظار عمومی» محکوم کرد.

 در کمتر از سه ماه پیش وزارت کشور عربستان با امضای «محمد بن نایف» ولی‌عهد این کشور حکم اعدام شیخ «نمر باقر النمر» روحانی مبارز شیعه عربستانی را تأیید کرد، که این به معنای مجوز به وزارت کشور برای اعدام شیخ نمر تنها با امضای «سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه عربستان برای اجرای حکم اعدام بود.

ارسال نظرات