عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه بعد از هدفمندی یارانه ها هزینه های مردم چند برابر شد تصریح کرد: قبض گاز قبل از هدفمندی یارانه تا الان 10 برابر شد از آن طرف هزینه ها 10 برابر شد عده ای زندگی شان وابسته با 45هزار تومان یارانه است و عقلانی است که به این افراد بیشتر پرداخت شود.
کد خبر: ۸۶۱۵۴۳۴
|
۱۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۸

سید ناصر موسوی لارگانی نماینده مردم فلاورجان و عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج با اشاره به سخنان معاون اول رئیس جمهور در خصوص غیرعقلانی خواندن یارانه نقدی اظهار داشت: کسانی که در ابتدا هدفمندی یارانه ها را در مجلس توجیه می کردند دلیل شان این بود که دولت  100 هزار میلیارد تومان یارانه به مردم می دهد.

وی با بیان اینکه قرار بود در 5 مرحله و با شیب ملایم قیمت ها آزاد شود افزود: دولت قرار بود پول آزاد شدن قیمت ها را به مردم بدهد تا برای پولشان تصمیم بگیرند و بحث دیگر این بود یارانه ها که از افزایش حامل های انرژی بدست می آید تصویب کردند 50درصد به اقشاری که در این جریان آسیب می بینند بدهند و 20 در صد برای جبران هزینه ها در اختیار دولت باشد.

نماینده مردم فلاورجان اضافه کرد: جدای از جبران هزینه های زیر ساختی یکی از اهداف مهم در بحث هدفمندی یارانه ها این بود که با آزاد سازی قیمت بنزین مردم کمتر از خودروهای شخصی استفاده و از وسایل نقلیه عمومی استفاده  کنند این زیر ساخت ها را باید دولت فراهم می کرد تا مترو، اتوبوس و زیر ساخت های دیگر را فراهم کند.

موسوی لارگانی خاطرنشان کرد: بحث این است اگر این یارانه نقدی در اختیار دولت قرار بگیرد ولی هیچ کدام از زیرساختها برای ایجاد اشتغال پایدار و کارهای دیگر انجام نشود و مردم در تنگنا باشند قدرت خرید مردم پایین می آید الان عده ای زیادی هستند که با این یارانه های نقدی زندگی می کنند افرادی حتی برای خرید نان پول ندارند و این یارانه برای عده ای علاوه بر اینکه عقلانی است حتما باید مقدار یارانه شان افزایش یابد تا زندگی حداقلی داشته باشند.

وی با بیان اینکه بعد از هدفمندی یارانه ها هزینه های مردم چند برابر شد تصریح کرد: قبض گاز قبل از هدفمندی یارانه با الان 10 برابر شد از آن طرف هزینه ها 10 برابر شد عده ای زندگی شان وابسته با 45هزار تومان یارانه است و عقلانی است که به این افراد بیشتر پرداخت شود.

وی گفت: انتقادم این است امکاناتی که در اختیار بیت المال این کشور بوده و این امکانات را برای بنزین و گاز و خوراکیهای سوپسیتی برای دولت می دادند گفتند یارانه برای سوپسیت دادن در کشورهای دیگرمنسوخ شد قیمت ها را آزاد کردند تا فقط افراد خاصی که قدرت خرید بالا دارند توانایی خرید داشته باشند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به اینکه عده ای را با افزایش قیمت از زندگی کردن ساقط کردیم خاطرنشان کرد: درست است عده ای از افراد جامعه در توجیه طرح هدفمندی یارانه ها در مجلس هشتم توجیه می کردند باید از افراد پردرآمد به اقشار ضعیف بدهیم متاسفانه به افراد با درامد بالا هم پول دادند اما عده ای با این افزایش قیمتها به سختی روزگار می گذرانند اگر عقلانی نیست فکری برای افراد قشر پایین جامعه کنند عده ای حتی تحت پوش سازمانهای بهزیستی و کمیته امداد نیستند و به نان شب محتاجند اگر یارانه را قطع کنند چگونه زندگی کنند.

ارسال نظرات