"دوربین سلاح هنرمند در مقابله با جنگ نرم است"

نام شهید "نظام" با سرود "روح منی خمینی" جاودانه شد

مستندساز بسیجی از راه‌یابی مستند شهید "نظام" در بخش مسابقه جشنواره عمار خبر داد و گفت: در این مستند خواننده سرود یادماندنی و پر خاطره "روح منی خمینی" به جامعه معرفی شد.
کد خبر: ۸۶۱۵۵۷۳
|
۱۴ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۲

کامبیز منصوری در گفت‌وگو با خبرگزاری بسیج با اشاره به راه‌یابی مستند "شهید حمیدرضا نظام" در جشنواره عمار اظهار داشت: از میان 2 هزار آثار ارسالی به این جشنواره مستند "شهید نظام" توانست به بخش مسابقه جشنواره راه پیدا کند و از توفیقاتی که حاصل شد اکران این مستند امروز در سینمای فلسطین تهران بود.

وی افزود: شهید نظام از شهدای شاخص هنرمند سال 94 کشور بود که تصمیم گرفتم این شهید را به جامعه معرفی کنم برای این منظور با گروه کوچکم که متشکل از دخترم ساجده به عنوان بازیگر، فضل الله باباخانی به عنوان مصاحبه کننده، تدوین گر این مستند وحید رجبی و فیلمبرداری و دیگر فعالیت‌ها را نیز خودم بر عهده داشتم.

مسئول گروه فیلم کانون بسیج هنرمندان ناحیه مقاومت تفرش تصریح کرد: بیشترین فعالیت‌های هنری خود را در زمینه معرفی شهداء به منصه ظهور می‌رسانم که نخستین کار حرفه‌ای خود را تحت عنوان "نماهنگ کبوترهای خدا" که سال گذشته در جشنواره عمار ارائه دادم و توانست این اثر هنری نیز به بخش مسابقه راه پیدا کند.

منصوری با اشاره به کارهای خود را با شهداء شروع کردم ولی شهید نظام با توجه به فعالیت‌های بسیار در عرصه هنر و فرهنگ و حتی در بحث استراتژیکی جنگ ناگفته مانده و معرفی نشده است، شهید نظام معاون گردان حضرت زینب(س) بود و از خبرنگاران فعال صدا و سیما از دیگر شاخصه‌های شهید والامقام آثار هنری است که در کارنامه خود ثبت کرده‌اند از جمله سرود به یادماندنی " روح منی خمینی بت شکنی خمینی" که بسیاری از افراد اطلاع ندارند که این سروده شهید نظام است.

وی افزود: شهید نظام سرودهای از جمله "اتحاد" و "مادر من کو تفنگم" و سروده "بسیج، مسجد، هجرت را در کارنامه هنری انقلابی خود ثبت کرده و خوانده است وی جزو شهدایی بود که تا زمانی که در قید حیات بودند تمایلی نداشتند که مطرح شوند.

مسئول گروه فیلم کانون بسیج هنرمندان ناحیه مقاومت تفرش تصریح کرد: این شهید والامقام بسیار محجوب بود و حتی بسیاری از مردم تفرش نیز نمی‌دانند که سرود پر خاطره "روح منی خمینی" از سروده شهید شاخص تفرش است.

منصوری هدف خود را معرفی شهید نظام به نسل جدید مطرح کرد و گفت: بزرگترین هدفم از ساخت مستند معرفی این شهید بود که توانستم به این هدف خود دست پیدا کنم و اگر جایزه‌ای نیز دریافت نکنم برایم بزرگترین تقدیر این است که شخصیت این شهید بزرگوار معرفی شد و من گام کوچکی در این عرصه برداشتم.

وی افزود: کارهای زیادی را انجام داده‌ام از جمله نماهنگ کبوترهای یک و دو ولی از نظر حرفه‌ای مستند شهید نظام دومین کار هنری من بود، فعالیت های خود را در حوزه عکاسی، مستندسازی و مسئول گروه فیلم کانون بسیج هنرمندان تفرش ادامه می‌دهم.

مسئول گروه فیلم کانون بسیج هنرمندان ناحیه مقاومت تفرش تصریح کرد: از سال 61 بود که به عضویت بسیج درآمدم و کسی که در این راه مشوقم بود برادرم شهیدم بود.

منصوری با اشاره به نقش بسیج در روشنگری آحاد جامعه برای سد کردن نفوذ دشمن گفت: در حوزه فرهنگ شاهد تهاجم فرهنگی دشمن هستیم و در چنین شرایطی فعالیت در حوزه هنر بسیار حائز اهمیت است، فعالیت من گوشه‌ای کوچک از فعالیتی است که دیگر بسیجیان انجام می‌دهند و بی‌شک با چنین اقدامات هنری و فرهنگی می‌توان گامی مثبت برداشت.

وی افزود: سلاح فیلم سازان و کسانی که در حوزه هنر فعالیت دارند دوربین است که باید به مقابله با ناتوی فرهنگی دشمن بپردازند آنچه که از زاویه دوربین با شکار در لحظه حاصل می‌شود می‌تواند در تاریخ ثبت شود و آنچه که هنرمندان در گذشته ثبت کرده‌اند در حال حاضر سندی است برای آشنایی جوانان و نسل جدید انقلاب که با رخدادهای آن دوران آشنا شوند.

مسئول گروه فیلم کانون بسیج هنرمندان ناحیه مقاومت تفرش تصریح کرد: کار و فعالیت در حوزه هنر بسیار است و به قول ده‌نمکی جشنواره عمار یک سونامی است، جشنواره "مدرسه عشق" یکی از جشنواره‌هایی است که من شرکت کرده و آثار خود را در 7 بخش ارائه داده‌ام.

منصوری با اشاره به سروده جدید خود گفت: با بچه‌های بسیج گروه سرودی را تشکیل دادیم که دکلمه‌خوانی ان را بر عهده دارم، 4 نفر مختلط از دانش‌آموزان حضور دارند که امیدواریم در جشنواره "مدرسه عشق " نیز بتواند خوش بدرخشد.

وی افزود: دخترم را از 5 سالگی با فعالیت‌های هنری آشنا ساختم و فعالیت خود را در کنارم آغاز کرد،

مسئول بسیج هنرمندان تفرش از نظر معنوی بسایر مرا مورد حمایت خود قرار داد و هزینه‌های مادی را خود بر عهده داشتم هیچ گونه توقعی نیز ندارم چرا که عاشقانه کار برای شهداء را آغاز کرده و ادامه می‌دهم ولی متاسفانه توانمندی هنرمندان شهرستان‌ها نادیده گرفته می‌شود.

منصوری با اشاره به پاداش معنوی که از فعالیت‌های خود کسب کرده گفت: در حال حاضر از دستاوردهای سمتند شهید نظام برای من این بود که با مادر شهید ارتباط مادر و فرزندی پیدا کرده‌ام و او هر لحظه عنوان می‌کند که نسبت به من رضایت دارد و همین دعای خیر مادر شهید برایم کفایت می‌کند.

منصوری در حال حاضر دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد رشته مدیریت اجرایی بوده و از کارمندان پر تلاش بانک ملت است که در کنار فعالیت‌های هنری و شغلی خویش خبرنگار و مسئولیت سایت ستاد نماز جمعه و امام جمعه شهرستان تفرش را بر عهده دارد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات