معلم نمونه یزدی، که در اقدامی فراتر از وظایف سازمانی خود از 11 دانش آموز معلول بد سرپرست و بی سرپرست نگهداری می کند.
کد خبر: ۸۶۱۵۶۱۹
|
۱۴ دی ۱۳۹۴ - ۰۷:۲۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد:  بر پایه آموزه های دین معلولان جسمی و ذهنی محترم اند و خدا نیز در برابر آن آسیب ها به آنان پاداش می دهد، چنانکه به نیکی کنندگان به آنان هم پاداش می دهد.

امام صادق (ع) فرمود: «مومنی نیست مگر اینکه در هر چهل روز با بلایی در مالش یا در فرزندش به او تذکر داده می شود، پس بر آن بلا اجر داده می شود.»

ائمه معصوم پاداش‌های فراوانی را در روایات برای کسانی که به معلولان یاری می‌رسانند نوید داده‌اند و بهترین وعده برای نیکوکاران آیه «هَلْ جَزَاء الْإِحْسَانِ إِلَّا الْإِحْسَانُ» می باشد.

دومین جشنواره جلوه‌های معلمی نهم دی‌ماه 94 با حضور وزیر آموزش‌وپرورش در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در حال برگزاری است که در این مراسم 13 معلم به‌عنوان منتخبین دومین جشنواره جلوه‌های معلمی انتخاب‌شده‌اند.

این معلمان فراتر از وظایف سازمانی خود برای دانش‌آموزانشان ایثار و فداکاری قابل‌توجهی را انجام داده‌اند.

«انیس شاه‌رحمانی» با 26 سال سابقه کار فرهنگی، اکنون، معاون آموزشی مدرسه مشکی‌باف یزد است. او با ایجاد موسسه خیریه «مرهم آلام کویر» از 11 دختر بدسرپرست و بی‌سرپرست معلول ذهنی نگهداری می‌کند.

درباره انتخابش به عنوان معلم فداکار کشور باید گفت با توجه به سابقه 7 سال فعالیت اش به عنوان مشاور کودکان استثنایی در سال 90 با همراهی همسرش «داریوش لطیفی» که از مددکاران استان است، درخصوص راه‌اندازی مرکز خیریه برای نگهداری شبانه‌روزی از کودکان استثنایی بی‌سرپرست و بدسرپرست اقدام کرده است.

شاه رحمانی دانشجوی ترم آخر رشته مشاوره در مقطع کارشناسی ارشد هست و در دوران کارشناسی در رشته روانشناسی تحصیل‌کرده است.

انیس شاه رحمانی در خصوص کودکان معلول بد سرپرست و بی‌سرپرستی که تحت حمایت دارد گفت: با مجوز شعبه خانوادگی که از بهزیستی دریافت کرده‌ام، 11 دختر کم‌توان ذهنی را از سال 90 نگه‌داری می‌کنم.

وی هدف از این کار خود را رضای خداوند عنوان کرد و اظهار کرد: سال‌های 81 تا 88 مشاور یکی از مدارس استثنایی بودم و یکی از بچه‌های کم‌توان ذهنی از تفت به یزد می‌آمد و خیلی اذیت می‌شد و مزاحمت‌هایی به دلیل بیماری‌اش برای او در بین راه ایجاد می‌شد، من هر چه تلاش کردم مکانی برای این دانش‌آموز پیدا کنم که شبانه‌روزی باشد و نخواهد مرتب بین یزد و تفت رفت‌وآمد داشته باشد نتوانیستم مکانی را مهیا کنم.

جلوه معلمی کشور ادامه داد: همسرم که یک مددکار است از اوایل ازدواج به من می‌گفت که آرزو دارد یکی موسسه خیریه داشته باشد و من هم با توجه به شناختی که از همسرم داشتم موضوع را با او در میان گذاشتم و گفتم کاش می‌شد مرکز خیریه شبانه‌روزی برای کودکان معلول راه‌اندازی کنیم که مورد استقبال همسرم قرار گرفت و این شد که ما موسسه «مرهم آلام کویر» را تأسیس کردیم.

شاه رحمانی اذعان کرد: با دو تن از همکارانم مرکز را تأسیس کردیم اما آن‌ها فقط به‌صورت اسمی در تأسیس موسسه حضورداشته‌اند و من، همسر و 3 فرزندم به‌صورت خانوادگی کارهای مربوط به موسسه را انجام می‌دهیم.

بانوی فداکار یزدی گفت: من معاون مدرسه مشکی باف یزد هستم و در کنار این کار 3 جای دیگر هم کار می‌کنم، بهزیستی 10 تا 20 درصد هزینه‌های بچه‌ها را پرداخت می‌کند و بقیه هزینه‌ها را در اوایل از هزینه شخصی و خیرین تأمین می‌کردیم که با توجه به بازار کساد خیری در این روزها همه هزینه‌ها را خودم تأمین می‌کنم.

وی گفت: خودم در خانه استیجاری زندگی می‌کنم و بچه‌ها را نیز در یک‌خانه استیجاری نگه‌داری می‌کنم برای خودم هیچ دغدغه ندارم اما خیلی دوست دارم 11 دختر معلولم در خانه خود زندگی کنند و احساس مالکیت و شادی داشته باشند و خرید یک‌خانه برای نگه‌داری بچه دغدغه این روزهای من است.

انیس شاه رحمانی افزود: همسر و فرزندانم خیلی در این راه به من کمک می‌کنند و خیلی از امورات جاری موسسه را فرزندانم انجام می‌دهد و حتی پسر 9 ساله‌ام با بچه‌ها سرود تمرین می‌کند و خود این همراهی عاملی برای به ثمر نشستن آرزوهای من بوده است.

یزدندا/

 

ارسال نظرات