دوره های آموزشی زنبور داری و پرورش گوسفند داشتی با هدف ارتقاء دانش فنی و معلومات بهره برداران در شهرستان خرمدره برگزاری شد.
کد خبر: ۸۶۱۵۶۴۸
|
۱۴ دی ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۶
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، رئیس جهاد کشاورزی خرمدره گفت: در راستای ارتقا سطح دانش فنی بهره برداران دانش فنی متقاضیان استفاده از تسهیلات اقتصاد مقاومتی در زمینه بخش کشاورزی شهرستان خرمدره دوره های آموزشی بصورت مستمر درشهرستان وروستاهای تابع برگزار می شود .

علیرضا اسداللهی افزود: جهاد کشاورزی خرمدره، به همین منظور دوره ۷ روزه گوسفند داشتی با حضور ۳۰ نفر در شهرستان خرمدره برگزارشد و در این دوره آموزشی مطالبی در زمینه آشنایی با بهداشت دام، آشنایی با راههای کنترل و پیشگیری بیماریهای مشترک انسان و دام و همچنین جیره غذایی و نقش ترکیبات آن از جمله مباحث ارائه شده دراین دوره ها بود.

اسداللهی هدف از برگزاری این دوره را ارتقاء دانش فنی و معلومات بهره برداران عنوان کرد و گفت: در این دوره اطلاعاتی در زمینه اهمیت فرآورده های زنبور عسل در تغذیه انسان و ارتقاء سطح سلامت جامعه و کاربردهای فوق العاده این فرآورده ها از جمله عسل ،موم، زهر زنبور و ژل رویال در داروسازی و بالا بردن توان اقتصادی بهره برداران با زنبور داری با عنایت به شرایط آب و هوایی منطقه ارائه شد.

وی گفت: همچنین در راستای جلوگیری از شیوع بیماریهای زنبور عسل و تلفات ناشی از آن و به منظور آشنایی بیشتر بهره برداران با نحوه نگهداری کندو و پرورش صحیح زنیور عسل در شهرستان خرمدره دوره آموزشی زنبورعسل برگزار شد ،این دوره به مدت ۱۳روز و با حضور ۳۵نفر از علاقه مندان در محل مدیریت این مرکز برگزار شد.

ارسال نظرات