حاج مرتضی طاهری:

شهادت آیت‌الله نمر و واکنش تند شیعیان نخستین قدم برای تجزیه عربستان است

بسیج مداحان: حاج مرتضی طاهری با تأکید بر اینکه دشمنی عربستان با ایران دیرینه است گفت: شهادت آیت‌الله نمر و واکنش تند شیعیان نخستین قدم برای تجزیه عربستان است.
کد خبر: ۸۶۱۵۶۵۰
|
۱۴ دی ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۸

حاج مرتضی طاهری در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار بسیج مداحان در ارتباط با اعدام و به شهادت رساندن شیخ نمر باقر النمر، رهبر شیعیان عربستان، ضمن محکوم کردن مسئولان کشور عربستان اظهار داشت: اعتقاد و آیین استعماری منحوس آل سعود بر مبنای تفکر وهابیت و دشمنی با شیعه پایه ریزی شده است.

پیشکسوت مداحی اهل بیت (ع) افزود: دولت عربستان میانه خوبی با شیعیان ندارد و اگر هم گاهی با مصلحت با آن‌ها برخورد می‌کند به فکر مصالح و منافع خود است.

وی در ادامه با بیان اینکه شیعیان عربستان رهبری همانند شیخ نمر نداشتند بیان داشت: قدرت ایشان هم از لحاظ علمی، هم از لحاظ محبوبیت و هم از لحاظ سیاسی در مقایسه با سایر علمای شیعه در عربستان به مراتب بیشتر بود. در واقع مسئولان سعودی از گسترش دایره نفوذ شیخ نمر احساس خطر می‌کردند و به همین دلیل این شیخ مجاهد را اعدام کردند.

حکومت عربستان، حکومتی نوکر است

طاهری اضافه کرد: حکومت عربستان، حکومتی نوکر است چرا که اربابانی دارد و هر کاری را که می‌خواهد انجام ‌بدهد باید با اجازه کشورهای استعمارگر باشد. آن‌ها به تعبیر بنده به حرف آمریکا گوش دادند و اعدام شیخ نمر در حقیقت همانند پوست خربزه‌ای بود که آمریکا زیر پای عربستان قرار داد.

این شاعر آیینی کشورمان تصریح کرد: شهادت آیت‌الله نمر و واکنش تند شیعیان نخستین قدم برای تجزیه عربستان است. مسئولان باید در قبال چنین جنایتی فریاد بزنند و اعتراض کنند، اما نمی‌دانم چرا برخی از مسئولان ما اقدامی نمی‌کنند زیرا با رایزنی‌های سیاسی امکان جلوگیری از اعدام شیخ نمر وجود داشت.

وی در ادامه سخنان خود یادآور شد: ما در بعضی از رایزنی‌ها بسیاری از دستاوردهای خود را از دست می‌دهیم اما بلد نیستیم از اعدام شیخ بزرگ شیعه جلوگیری کنیم. مسئولان باید در هر فرصتی که پیدا می‌کنند به منافع دولت سعودی آسیب برسانند.

طاهری وظیفه مداحان و شاعران در برابر این گونه اقدامات و جنایات را حیاتی خواند و عنوان کرد: اگر شاعر یا مداحی با بصیرت باشد، به طور خودکار در برابر این گونه جنایات موضع گیری می‌کند و آگاهی بخشی و بصیرت افزایی را به بهترین صورت ممکن انجام می‌دهد.

این ذاکر اهل بیت (ع) در پایان خاطرنشان کرد: دشمنی و عداوت آل سعود دیرینه بوده و کنون به کینه تبدیل شده است و ما باید طبق حکم تبری که از فروع اصلی دین ماست، در برابر این اقدامات اعتراض و مردم را به دشمنی با این خاندان تهییج و ترغیب کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار