رئیس اداره امور قرآنی اداره‌ کل تبلیغات اسلامی استان زنجان:
در راستای ترویج فرهنگ قرآنی ثبت نام در یازدهمین دوره طرح ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن از اوایل بهمن‌ماه آغاز می‌شود.
کد خبر: ۸۶۱۵۶۷۳
|
۱۴ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان زنجان با اشاره به فعالیت 114 موسسه و خانه قرآن شهری و روستایی در سطح استان زنجان گفت: بر این اساس 34 موسسه قرآنی، 32 خانه قرآن شهری و 48 خانه قرآن روستایی در استان زنجان فعال است.

علی صحبتلو افزود: توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی در روستاها و نیز تشویق و ترغیب مردم برای حضور در عرصه فعالیت‌‌های قرآنی از جمله اقداماتی است که موسسات قرآنی انجام می‌دهند.

وی با اشاره به برگزاری کلاس‌های حفظ، روخوانی و روانخوانی قرآن کریم در موسسات قرآن اضافه کرد: همچنین به منظور کیفی برگزار شدن دوره‌ها نسبت به نظارت بر فعالیت‌های آنها اقدام می‌شود.

این مسئول در ادامه با اشاره به تعیین زمان ثبت‌نام شرکت در آزمون اخذ مدرک تخصصی حفظ قرآن کریم افزود: طی سنوات گذشته ثبت نام طرح ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن از اواسط اسفندماه آغاز می‌شد و تا پایان فروردین سال بعد از آن ادامه داشت.

وی خاطر نشان کرد: به دلیل تقارن با تعطیلات نوروزی و بازماندن حافظان از ثبت‌نام در طرح و یا موکول کردن آن به روزهای آخر مهلت نام‌نویسی امسال ثبت‌ نام در این طرح زودتر آغاز خواهد شد.

رئیس اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی استان زنجان با اشاره به اینکه طبق برنامه امسال ثبت نام در یازدهمین دوره طرح ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن از اوایل بهمن‌ماه آغاز می‌شود، اضافه کرد: ثبت نام در این طرح تا پایان اسفندماه به پایان می‌رسد.

این مسئول با اشاره به اینکه تغییر در زمان نام‌نویسی در یازدهمین دوره این طرح به معنای تغییر در زمان برگزاری مراحل چهارگانه طرح نیست، گفت: مرحله نخست همچون سال‌های گذشته اردیبشهت‌ ماه برگزار و سایر مراحل نیز طبق روال گذشته برگزار خواهد شد.

رئیس اداره امور قرآنی اداره‌ کل تبلیغات اسلامی استان زنجان با بیان اینکه آزمون مرحله نخست این طرح اردیبهشت‌ماه 95 و آزمون مرحله دوم شهریورماه 95 برگزار خواهد شد، اضافه کرد: آزمون مرحله سوم دی‌ ماه 95 و آزمون مرحله چهارم نیز مردادماه 96 برگزار خواهد شد.

ارسال نظرات