گزارش مراسم گرامیداشت شهدای رسانه در جوار حرم رضوی

در این همایش که با حضور مسعود بصیری رییس سازمان بسیج رسانه، صولت مرتضوی شهردار مشهد، نصرپور مدیرکل صداوسیمای خراسان رضوی، حجت الاسلام گواهی نماینده ولی فقیه در سپاه تهران بزرگ و جمعی از خانواده های معظم شهدا برگزار شد، سخنرانان مراسم طی اظهاراتی، با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان، به ویژه شهدای عرصه رسانه، بر ادامه راه آنان تاکید کردند
کد خبر: ۸۶۱۵۶۷۵
|
۱۴ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۳
همایش گرامیداشت شهدای بسیج رسانه و شهید شاخص سال 1394 روز جمعه 11 دیماه در مشهد مقدس برگزار شد.
 
به گزارش روابط عمومی سازمان بسیج رسانه، در این همایش  که با حضور مسعود بصیری رییس سازمان بسیج رسانه، صولت مرتضوی شهردار مشهد، نصرپور مدیرکل صداوسیمای خراسان رضوی، حجت الاسلام گواهی نماینده ولی فقیه در سپاه تهران بزرگ و جمعی از خانواده های معظم شهدا برگزار شد، سخنرانان مراسم طی اظهاراتی، با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان، به ویژه شهدای عرصه رسانه، بر ادامه راه آنان تاکید کردند.
 
آنان همچنین با اشاره به نقشه های شوم دشمنان برای انقلاب اسلامی، به کدگشایی از برخی فتنه های احتمالی پیش رو پرداخته و بصیرت و ولایتمداری مردم را در عبور از مشکلات آتی، مهم ارزیابی کردند.
 
حجت الاسلام عبدالعلی گواهی، نماینده ولی فقیه در سپاه تهران بزرگ، که به عنوان یکی از سخنرانان مراسم به این همایش دعوت شده بود، در سخنان خود به موضوعات روز کشور پرداخت و اظهار داشت: در حال حاضر دشمن به شکل دیگری و با نفوذ و ایجاد شک و شبهه وارد میدان جنگ شده است و چه بسا برخی از افرادی که در گذشته جانانه در دفاع مقدس جنگیدند، بر اثر همین نفوذ ریزش کردند.
 
وی با اشاره به اینکه برخی فرماندهان و مدافعان جنگ 8 ساله در فتنه 88 فرمانده جنگ 8 ماهه شدند، گفت: یکی از تبلیغات سران فتنه در زمان انتخابات این بود که نخست وزیر دوران دفاع مقدس بودند اما مشاهده کردید همین افراد که ادعای تن دادن به قانون را داشتند، مردم را به بی قانونی و آشوب دعوت می کردند.
 
گواهی با تاکید بر اینکه حفظ کردن نظام یکی از واجبات است، تاکید کرد: برخی به دنبال آن هستند تا مجلس را بیرون از آن اداره کنند و نباید بگذاریم مجلس بعدی تبدیل به مجلسی سفارشی شود.

یکی از سخنرانان این مراسم، مسعود بصیری، رییس سازمان بسیج رسانه کشور، بود. وی گفت: گرامیداشت یاد و خاطره شهدا یعنی قدم برداشتن در راه غیورمردانی که در راه خدا و برای خدا گام برداشته‌اند.

بصیری ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای 8 سال دفاع مقدس به ویژه شهید روحانی‌فرد اظهار کرد: شهید محمدعلی روحانی فرد برای انقلاب و حفظ ارزش‌های والای این نظام زحمات فراوانی کشیده است چرا که او همیشه در راه خدا و برای خدا قدم بر می‌داشت.

وی افزود: شهید و شهادت فرهنگی بسیار والا است که نمی‌توان به آسانی در مورد آن سخن گفت، شهدا در راه خدا جان خود را قرار دادند و بر همین اساس این افراد عروجشان با افراد عادی در یک جامعه بسیار متفاوت است.

بصیری گفت: هرکس که با فرهنگ ایثار و شهادت مانوس نیست بر این باور است که شهدا دلبستگی و وابستگی به بهترین افراد و عزیزان خود در زندگی نداشته‌اند که اینگونه با رشادت پا به میدان مقاومت و جنگ گذاشته‌اند، ولی این افراد سخت در اشتباه هستند، امروز همین شهدا هستند که می‌توانند بهترین الگو برای هر قشر و هر سطح از جامعه باشند.

رئیس سازمان بسیج رسانه کشور خاطرنشان کرد: باید با گرامیداشت نام و یاد شهدا در راه این غیورمردان قدم برداریم و در مسیر آنها استوار بمانیم، این افراد همیشه جاویدان در راه خدا و برای خدا قدم برداشتند.

وی تاکید کرد: مردم هیچگاه نباید از خانواده‌های شهدا و ایثارگران دور باشند، همین خانواده‌ها تنها یادگاران شهدای عزیز ایران اسلامی هستند، خانواده‌های شهدا نیز باید در کنار جذب مردم به خود، ارزش‌ها و فرهنگ ایثار و شهادت را در هر شرایطی ترویج کنند.

تجلیل از خانواده شهید شاخص سال 94، حجت الاسلام والمسلمین شهید محمدعلی روحانی فرد، از شهرستان کردکوی استان گلستان، از مهمترین برنامه های این همایش بود. شهید روحانی فرد در اول اسفندماه 1364 همراه با شهید محلاتی و 40 تن از مسئولین کشور در سن 39 سالگی و در آسمان اهواز به شهادت رسید.
لازم به ذکر است همایش 3 روزه گرامیداشت شهدای رسانه در تاریخ شنبه، 12 دیماه به کار خود پایان داد. برگزاری چنین همایشی با حضور خانواده های معظم شهدای رسانه برای اولین بار در سازمان بسیج رسانه انجام گرفت.


ارسال نظرات