146 هیئت تجاری برای سرمایه‌گذاری خارجی در ایران

در حالی که روزنامه دولت از سفر 146 هیئت تجاری به ایران در 9 ماهه گذشته خبر می‌دهد، عضو مرکزیت کارگزاران گفت امیدی به سرمایه‌گذاری خارجی نیست.
کد خبر: ۸۶۱۵۶۸۳
|
۱۴ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۲






خبرگزاری بسیج مازندران، روزنامه ایران نوشت: از زمانی که توافقات ایران با کشورهای 5+1 به سمت مثبت شدن حرکت کرد، کشورهای مختلف برای حضور پررنگ در ایران اعلام آمادگی کردند و همین امر باعث شد تا هیئت‌های سرمایه‌گذاری از کشورهای دور و نزدیک وارد ایران شوند و با مسئولان اقتصادی، سیاسی و بخش خصوصی کشورمان پای میز مذاکره بنشینند، هر چند که خیلی از تفاهم‌های صورت گرفته به امضا نرسیده است.

ایران می‌افزاید: طی 9 ماهه سال جاری 146 هیئت تجاری به ایران آمده است. هیئت‌هایی که دنبال فعالیت‌های مشترک با شرکای ایرانی و یا سرمایه‌گذاری صددرصدی خود در کشورمان هستند.

همزمان با این خبر تبلیغاتی، سعید لیلاز به خبر آن‌لاین گفت: امیدی که به سرمایه‌گذاری خارجی بسته‌ایم واهی است چرا که با اوضاع فعلی اتفاق نخواهد افتاد.

تبلیغات برای آمد و شد هیئت‌های خارجی در حالی است که آمریکایی‌ها ضمن سخت‌گیری ویزایی برای اتباع 38 کشور که به ایران سفر کنند، محدودیت‌های تحریمی جدیدی را وضع کرده و به تصریح مطبوعات غربی سعی کرده‌اند ریسک سرمایه‌گذاری در ایران در پسابرجام بالا برود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار