یک کارشناس مذهبی بیان داشت: رضایت، اخلاص و آزادگی از ویژگی های یک خادم واقعی است.
کد خبر: ۸۶۱۵۷۴۲
|
۱۴ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، حجت الاسلام واعظ موسوی در همایش تجلیل ازهیئت امنا و خادمین بقاع متبرکه مشهد با عنوان "رحمه العالمین" در امامزاده سید محمد(ع) (گنبد خشتی) با اشاره به هدف و انگیزه در نامگذاری ها بیان داشت: اسامی خادمین بهشت و جهنم متفاوت است، خادم جهنم نامش مالک است چرا که افراد جهنمی خود را مالک همه چیز می دانند و احساس مالکیت می کنند.

وی ادامه داد: نام خازن، کلید دار و خادم بهشت رضوان است، چون افرادی که وارد بهشت می شوند بندگی خدا می کنند و از این بندگی کردن احساس رضایت دارند.

واعظ موسوی در بیان ویژگی های یک خادم افزود: خادم باید راضی باشد در غیر این صورت به مالک شبیه است تا رضوان.

وی تاکید کرد: اگر خواهان خدمت در بهشت هستید باید راضی باشید.

این کارشناس مذهبی با بیان اهمیت خدمت از دیدگاه قرآن و سیره معصومین(ع) گفت: نذر مادر حضرت مریم(س) برای خادمی وی در قرآن آمده و همچنین در سیره معصومین(ع) در کتاب داستان راستان شهید مطهری به خدمت امام سجاد(ع) در کاروان حج به صورت ناشناس اشاره شده است.
 
وی اخلاص را از مهمترین ویژگی یک خادم برشمرد و اضافه کرد: بسیاری از پیشوایان و علما آرزوی خادمی داشتند که از آن می توان به علمایی در اوج پست و مقام چون امام محمد غزالی اشاره کرد که به صورت ناشناس و در کمال اخلاص در یکی از مدارس حوزه خدمت می کردند.

این استاد حوزه آزادگی را سومین ویژگی ها یک خادم عنوان کرد و گفت: یک خادم وقتی اسیر هوا و هوس باشد خادم نیست بلکه باید از کلیه آنچه باعث اسارت روح اوست آزاد و رها باشد.

حجت السلام واعظ موسوی در پایان با اشاره به زندگی پیامبر اعظم(ع) و شیوه رفتار ایشان در خانه و خانواده به بیان آموزه های اخلاقی با توجه به سیره نبوی(ص) در این خصوص پرداخت.

ارسال نظرات
پر بیننده ها