تندیس شهید بالازاده که در میدان ورودی شهر گرمی نصب شده است در شان آن شهید بزرگوار و مردم ولایی گرمی نیست و باید به زودی تعویض شود.
کد خبر: ۸۶۱۵۷۸۹
|
۱۴ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، فرماندار گرمی در جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و ساماندهی مزار شهدای این شهرستان اظهار کرد: فرهنگ ایثار و شهادت در جهت تعادل‌بخشی به جامعه، توسعه فرهنگی و جلوگیری از بروز آسیب‌های اجتماعی می‌تواند نقش بسیار مهم و فعالی ایفا کند.

میرعلی رحیمی‌زاد با بیان اینکه رمز بقای این انقلاب به برکت خون شهداست و باید در جهت نهادینه شدن و گسترش فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه تلاش کنیم، افزود: متاسفانه بسترهایی که در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در بین نهادها و دانشگاه‌های شهرستان گرمی صورت گرفته، راضی‌کننده و قابل قبول نیست.

وی با اشاره به عظمت و شکوه ایثار شهدا و به ویژه شهید نوجوان بسیجی شهید مرحمت بالازاده خواستار تعویض تندیس شهید بالازاده شد و گفت: تندیس شهید بالازاده که در میدان ورودی شهر گرمی نصب شده است در شان آن شهید بزرگوار و مردم ولایی گرمی نیست و باید به زودی تعویض شود.

رئیس شورای فرهنگ ایثار و شهادت شهرستان گرمی در ادامه نامگذاری کوچه‌ها و بلوارهای شهر گرمی به نام شهدای دفاع مقدس را خواستار شد و در خصوص ارائه تحقیقات دانشجویی از سوی دانشگاه‌های این شهرستان با موضوعات فرهنگ ایثار و شهادت تاکید کرد.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گرمی هم در این جلسه از برنامه‌ریزی برای دیدار با خانواده‌های 86 شهید ارتش شهرستان گرمی توسط شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت این شهرستان تا پایان سال‌جاری خبر داد و تسریع در عملیات اجرایی تعویض تندیس شهید مرحمت بالازاده توسط شهرداری را خواستار شد.

یاسر شاهی افزود: شهرستان گرمی مفتخر به داشتن 312 شهید و 763 جانباز دوران دفاع مقدس است که از این تعداد شهدا 25 شهید جاویدالاثر هستند.

دبیر شورای فرهنگ ایثار و شهادت گرمی همچنین از ساماندهی 248 مزار شهید با اعتباری بالغ بر 3 میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد و افزود: مبلغ یک میلیارد ریال اعتبار از محل تملک دارایی شهرستان برای ساماندهی 38 مزار شهید اختصاص یافته است.

شهردار گرمی هم از عقد قرارداد با طراح و پیمانکار تعویض تندیس شهید بالازاده خبر داد و افزود: مقدمات ساخت تندیس جدید این شهید بزرگوار انجام شده و اعتبار 240 میلیون ریالی برای این پروژه از اعتبارات داخلی شهرداری تامین شده است.

رسول حسن‌زاده افزود: قرار است تندیس جدید تا پایان سال‌جاری در ورودی شهر گرمی نصب شود.

وی از تصویب طرح نامگذاری کوچه‌ها و بلوارهای شهر گرمی به نام شهدای دفاع مقدس در شورای نامگذاری این نهاد خبر داد و افزود: طبق هماهنگی‌های به وجود آمده براساس نقشه تفصیلی و جامع شهر گرمی عملیات تزئین کوچه‌ها و بلوارها به نام نامی شهدا به زودی آغاز خواهد شد.

ارسال نظرات