رئیس خانه مداحان تاکیدات مقام معظم رهبری و جناح‎بندی نکردن را حد مادحین در انتخابات دانست و از ورود شیعه لندنی به هیئات مذهبی و مداحان هشدار داد.
کد خبر: ۸۶۱۵۸۷۳
|
۱۴ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۵

خیل عاشقان اهل بیت(ع) طی سال‏‎های بسیار طولانی پای منبر مادحین بزرگ و کوچکی از باب استفاده از مدح و معارف اهل بیت(ع)، گرد هم می‌آیند، لذا بهره‎برداری سیاسی از مجلسی که پایه آن مذهبی بوده نسبت ناسوری را برای مستمع فراهم می‎آورد.

خواص در حوزه مورد تخصص خود شناخته می‎شوند و با توجه به مزیت نسبی‎شان، مورد توجه قرار می‎گیرند. قطعا مداحان مشهوری هستند که خواص به حساب می‎آیند، خواصی که در حوزه مدح و معارف اهل بیت(ع) به این جایگاه رسیده‎اند نه با فعالیت‎های سیاسی که نیازمند اظهار نظر یک متخصص است. البته باید گفت اینکه سیاست ما عین دیانت ماست قطعا یک اصل بزرگ و صحیح است و حتی نسبت به اتفاقات سیاسی کشور بی‎تفاوت نبودن، نقطه مثبت یک مداح است.

حال با نزدیک شدن به انتخابات مجلس شورای اسلامی، باید گفت این حساس بودن نسبت به اتفاقات سیاسی اطراف تا چه حد به یک مداح اجازه اظهار نظر صریح، آن هم با تعیین مصادیق در مسائل سیاسی به‎ویژه در حوزه گرایشات حزبی را در محافل و هیئت‎های مذهبی می‎دهد.

لذا برای درک بهتر ماجرا از دید جامعه مداحان کشور به سراغ رئیس خانه مداحان کشور که خود پیرغلام اهل بیت(ع) است، رفتیم تا بدانیم مداحان چقدر برای اهالی سیاست حق مداخله در شیوه‌های مداحی و اداره مجالس اهل بیت(ع) را دارند.

حاج غلامرضا سازگار‌ رئیس خانه مداحان در این رابطه گفت: حد وارد شدن جامعه مادحین در انتخابات این است که جناح‎بندی نکنند و آبروی کسی را هم نبرند و از کسی هم بی‌دلیل تعریف نکنند.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه حد حضور مادحین درعرصه سیاست توجه به فرموده رهبرمعظم انقلاب است، تصریح کرد: مادحین باید به مردم بگویند که به اصلح رأی دهید، به کسی رأی دهید که انقلابی و در خط مقام معظم رهبری باشد و لذا ما به همین اندازه می‌توانیم ورود پیدا کنیم.

استاد سازگار گفت: از مداحان می‌خواهم که در این قضایا جناح‎بندی نکنند، سیاسی باشند اما سیاست‎زده نشوند. وظیه مادحین این است که مردم را به رای دادن توصیه کنند و مشخصه‎های یک فرد اصلح را به آنها بگویند و خود ما به هر فردی که می‌دانیم اصلح است رای بدهیم.

رئیس خانه مداحان با هشدار به جامعه مادحین نسبت خطر ورود شیعه لندنی به هیئات مذهبی گفت: اسلام انگلیسی این نیست که ما در مقابل اسلام بایستیم، لذا به راه‎انداختن شیعه لندنی با هدف اختلاف و تفرقه در بین مسلمانان طراحی شده است. شیعه لندنی این است که در محتوای مطالب اهل بیت(ع) ورود می‌کنند و از آن استفاده کند.

وی ادامه داد: دشمنان اسلام روزی با قلم می‎خواستند بین مسلمین تفرقه ایجاد کنند و مجلس امام حسین(ع) را از بین ببرند که نتوانستند. کاری که رضا شاه با سرنیزه نتوانست انجام دهد الان با حمله به محتوا انجام می‌دهند که از سر نیزه بسیار خطرناکتر است.

استاد سازگار بیان کرد: بعضی از مداحان متأسفانه وسیله دست اینها قرار گرفته‌اند و همان چیزی را انجام می‎دهند که انگلیس می‌خواهد. این مداحان کاری را می‌کنند و یا مطالبی می‌گویند که وحدت بین مسلمین را از بین می‎برند و آن چیزی است که شیعه لندنی می‌خواهد، لذا باید به اینها توجه داشته باشیم.

رئیس خانه مداحان در آخر توصیه‎ای به مادحین کرد و گفت: توصیه من این است که مداحانی که مدعی انقلابی بودن و در خط رهبری بودن دارند، در تمام فعالیت‎های مذهبی‎شان گوش به فرمان رهبرمعظم انقلاب باشند و وارد مسائل حاشیه‎ای نشوند.

ارسال نظرات