عربستاني‌ها نزده مي‌رقصند و حالا شكست‌هاي سياسي سران آل‌سعود بهانه خوبي براي گربه رقصاني دوباره سعودي‌ها و تلاش آنها براي به انزوا كشاندن ايران از طريق ورزش شده است.
کد خبر: ۸۶۱۵۸۸۴
|
۱۴ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۰
به گزارش خبرگزاري بسیج، تنش در روابط ايران و عربستان، بار ديگر بهانه‌اي دست سران باشگاه‌هاي عربستاني داده تا با سوء‌استفاده از اين شرايط، كارشكني كنند. به طوري كه اعلام كرده‌اند در ليگ قهرمانان آسيا مقابل تيم‌هاي ايراني در داخل ايران، بازي نخواهند كرد: «نه ما به ايران مي‌رويم، نه آنها به عربستان بيايند.»
البته اين نخستين‌بار نيست كه عربستاني‌ها با پيش كشيدن بهانه‌اي، عنوان كرده‌اند كه در ايران بازي نخواهند كرد. در واقع سعودي‌ها همواره سعي دارند با استفاده از ترفند‌هاي اينچنيني، ‌ورزش ايران را به انزوا بكشانند و آن را دستخوش چالش كنند؛ يك بار به بهانه واهي نبود امنيت در ايران، يك بار به بهانه شادي پس از گل بازيكنان ايراني‌، يك بار به بهانه دادن شعار سياسي در ورزشگاه، يك بار به بهانه آب‌هاي مسموم و حالا به بهانه تنش ايجاد شده بين مسئولان دو كشور. تنش‌هايي كه البته سياسي است و دخلي به ورزش ندارد كه عربستاني‌ها بخواهند از آن به عنوان دستاويزي براي رسيدن به اهداف كثيف خود استفاده كنند، اما براي آنها كه هدفي جز به چالش كشيدن و ايجاد حاشيه براي فوتبال و همچنين ورزش ايران ندارند، اين مسئله اهميتي ندارد كه تنش‌هاي ايجاد شده بين مسئولان دو كشور سياسي است و نبايد آن را به ورزش دخالت داد. 

تحريك سياسي عربستاني‌ها
در پي اختلافات و اتفاقات اخير، عربستاني‌ها بار ديگر با رفتار تحريك‌آميز، دست به شيطنت بيرون از زمين مسابقه زده و هنوز ليگ قهرمانان آسيا شروع نشده، عبدالله البترجي، نايب رئيس باشگاه الاهلي كه به احتمال زياد تيمش با تيم نفت تهران همگروه خواهد شد، دست به تحريك باشگاه‌هاي عربستاني زده و ادعاي غيرمعقولي را مطرح كرده است: «باشگاه الاهلي نامه‌اي به كنفدراسيون فوتبال آسيا خواهد نوشت و در آن از سران AFC مي‌خواهيم كه ديدارهاي الاهلي با نمايندگان ايران را در ليگ قهرمانان آسيا در زميني بي‌طرف برگزار كند.»
باشگاه الاهلي البته تنها باشگاهي نيست كه چنين خواسته‌اي دارد. عبدالرحمان بن مساعد، رئيس سابق باشگاه الهلال عربستان هم كه به ايران‌ستيزي مشهور است و همواره اظهارات تندي را عليه تيم‌هاي ايراني بر زبان مي‌آورد، چنين خواسته‌اي دارد: «از باشگاه‌هاي عربستاني مي‌خواهيم كه با نوشتن نامه‌اي به كنفدراسيون فوتبال آسيا خواستار برگزاري ديدارهاي خود با نمايندگان ايران در زميني بي‌طرف باشند. نه ما مي‌خواهيم به ايران برويم و نه مي‌خواهيم آنها به عربستان بيايند. از باشگاه‌هاي عربي مي‌خواهم با ما همدردي كنند و چنين خواسته‌اي را درك كنند. امنيت بازيكنان مهم‌تر از هر چيزي است و نمي‌توان در چنين كشوري كه دشمن ماست، امنيت خود را حفظ كرد. نيازي نيست كه رفتارهايي را كه آنها با ما داشتند، يادآوري كنم.»

شكايت به AFC
البته كارشكني عربستاني‌ها مبني بر اينكه ديگر نمي‌خواهند با تيم‌هاي ايراني بازي كنند، از سوي مسئولان ايراني بي‌جواب نمانده است و ايران شكايت خود را در اين راستا از باشگاه‌هاي عربستاني به AFC ارسال خواهد كرد. مسئله‌اي كه تاج، رئيس سازمان ليگ به آن اذعان دارد: « در ماده 3 و 4 اساسنامه كنفدراسيون آسيا آمده كه نبايد نگاه سياسي بر ورزش به خصوص فوتبال وجود داشته باشد. البته عربستاني‌ها سابقه اين مسائل را دارند كه البته هر بار ما مدارك خودمان را ارائه كرديم و خوشبختانه كنفدراسيون فوتبال آسيا پاسخ آنها را داد. تيم‌هاي عربستاني هر ساله هزينه‌هاي كلاني مي‌كنند و جنگ‌هاي رسانه‌اي را هم به راه مي‌اندازند، اما توصيه ما اين است كه باشگاه‌هاي الهلال، النصر، الاهلي و... خود را بازيچه دست سياسيون نكنند و فوتبال را فوتبالي ببينند. اتفاقي در تهران نيفتاده، اما اگر اين مسائل ادامه پيدا كند و اين جوسازي‌ها انجام شود، مي‌توانيم از آنها شكايت كنيم و به صورت جدي هم مسئله را دنبال خواهيم كرد. قرار است در اين راستا شكايتي به كنفدراسيون آسيا ارسال كنيم؛ چراكه عربستان سابقه چنين مسائلي را داشته است. حركت عربستاني‌ها زشت است، آنها ورزش را هم سياسي كرده‌اند و خود را دستمايه سياسيون عربستان قرار داده‌اند. با اين همه خوشبختانه سازمان ليگ، فدراسيون فوتبال و باشگاه‌ها كار خودشان را مي‌كنند و اميدواريم باشگاه‌ها درون زمين چمن پاسخ محكمي به عربستاني‌ها بدهند و اتفاقي بهتر از اين وجود ندارد. از نظر ما هيچ اتفاقي رخ نداده و ايران كشور امني است. بزرگان فوتبال دنيا مثل فيگو، روبرتو كارلوس و... به ايران آمدند و استقبال خوبي از آنها شد و حتي صحبت‌هاي خوبي در رسانه‌هاي خارجي درباره ايران انجام دادند. فدراسيون فوتبال قطعاً پاسخ عاقلانه‌اي به اين مسائل خواهد داد و ما شكايت جدي خود را تنظيم كرده‌ايم و آن را به AFC تسليم مي‌كنيم؛ چراكه مسئولان عربستاني عنوان كرده‌اند، در ايران بازي نمي‌كنند. بايد با نگاه سياسي و زشت عربستاني‌ها برخورد و آن را محكوم كرد.»
ارسال نظرات