وضعیت کمی و کیفیت تولیدات کشاورزی این استان افزایش يافت

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: وضعیت کمی و کیفیت تولیدات کشاورزی این استان افزایش چشمگیری داشته است.
کد خبر: ۸۶۱۵۸۸۶
|
۱۴ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۱

جعفر گوهرگانی در آیین تجلیل از کشاورزان نمونه استان ضمن یاد کردن از 50 شهید گلگون کفن جهادی افزود: کشاورزی در این استان با شروع به کار دولت تدبیر و امید و با درایت و حمایت استاندار به سمت جلو پیش می رود و دارای برنامه شده است.

وی اظهارکرد: از ابتدای مسئولیت برنامه‌ای چهار ساله را در 27 شاخص مهم و با پایه سال 92، تدوین کردیم که یک سال بعد از آن در عمده این شاخص‌ها، حتی فراتر از برنامه گام برداشتیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد تحقق برنامه و رسیدن به مرز تولید یک میلیون تن انواع محصولات کشاورزی در سال را طی یک برنامه دو تا سه سال، موجب خودکفایی کامل و صادرات بخشی از این تولیدات به خارج از استان و خارج از کشور دانست.

گوهرگانی با بیان اینکه در چند شاخص این برنامه چهار ساله نیز کاستی‌هایی داریم، خاطرنشان کرد: امیدواریم در چند سال باقیمانده از برنامه چهار ساله بتوانیم این نقاط ضعف ر ابرطرف کنیم.

وی تصریح کرد: با حمایت‌های استاندار و رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کارهای بسیار خوبی در این استان شروع شده که به عنوان مثال عملکرد این سازمان در شاخص تبدیل اراضی دیم به آبی و اجرای شیوه‌های نوین آبیاری در کشور شاخص است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد بانک کشاورزی را همراه و پشتیبان این بخش دانست و اظهارکرد: با همکاری بانک کشاورزی در این سال‌ها اعتبارات خوبی از صندوق توسعه ملی و خط اعتباری مکانیزاسیون جذب شد.

گوهرگانی از در دست اقدام بودن چندین مجتمع گلخانه‌ای در استان کهگیلویه و بویراحمد خبر داد و خاطرنشان کرد: با توسعه فضای گلخانه‌ای در این استان، به عنوان مثال تولیدات سبزی و صیفی به فراتر از 7000تن و گل‌رز هلندی به بیش از 13 میلیون شاخه در سال رسید که رشد بسیار امیدبخشی داشته‌اند.

وی عنوان کرد: علاوه بر رشد کمی در تولیدات کشاورزی این استان، کیفیت محصولات نیز افزایش چشمگیری داشته به طوری که در تولید گل شاخه بریده نه تنها در کمیت به نسبت مساحت استان مقام اول هستیم بلکه کیفیت بالای این گل‌ها موجب شده تا بازارهای خوبی برای این نوع تولیدات وجود داشته باشد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: در دهه فجر و هفته دولت آینده چندین پروژه مهم در بخش‌های مختلف کشاورزی به بهره‌برداری خواهد رسید.

 در پایان این مراسم ۴۵ کشاورز نمونه استان کهگیلویه و بویراحمد در بخش‌های مختلف کشاورزی از جمله زراعت، دامداری، باغبانی و شیلات تجلیل شدند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار