دکتر مقدمی ریاست بیمارستان فاطمه الزهرا (سلام الله علیهما)کرمان
بیمارستان صحرایی حضرت فاطمه (س)در منطقه دلگان سیستان و بلوچستان سبب نجات جان طوبای 7 ساله که با مرگ دست و پنجه نرم می کرد شد. ...
کد خبر: ۸۶۱۶۰۱۰
|
۱۴ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۸
به گزارش خبرگزاری بسیج در کرمان دکتر علی مقدمی رئیس بیمارستان فاطمهالزهرا کرمان در جمع خبرنگاران گفت: سپاه یکی از نهاد هایی است که از ابتدای انقلاب به فرمان امام تشکیل شد.
وی عنوان کرد: این نهاد با کادری متشکل از مردم به دفاع از ارزش ها و تمامیت ارضی کشور پرداخت و بعد از ۸ سال دفاع مقدس در حوزه های مختلف ورود پیدا کرد، یکی از این حوزه ها بهداشت و درمان می باشد.
رئیس بیمارستان فاطمه  الزهرا افزود: توجه به بهداشت و درمان برای پشتیبانی نیروهای مسلح و البته در کنار آن خدمات دهی به سایر افراد از اهداف سپاه برای فعالیت در این حوزه می باشد.
مقدمی اظهار داشت: تاکنون بیش از ۱۰ بیمارستان در سراسر کشور توسط سپاه احداث شده که ارائه دهنده بهترین امکانات به ملت ایران می باشند .
وی تصریح کرد: یکی از اهداف بهداری نیروی زمینی سپاه حضور در مناطق محروم و خدمت رسانی در حوزه بهداشت و درمان می باشد و ایجاد بیمارستان های صحرایی به منظور تحقق این هدف صورت می گیرد.
رئیس بیمارستان فاطمه  الزهرا تاکید کرد: این بیمارستان تاکنون ۱۵ بیمارستان صحرایی در ۸ سال گذشته در سطح کشور راه اندازی کرده است و آخرین مورد آن مربوط به راه اندازی بیمارستان صحرایی در منطقه دلگان سیستان و بلوچستان می باشد که به مناسبت هفته وحدت راه اندازی شد و امکانات گسترده ای را برای ساکنین منطقه فراهم آورد.
مقدمی بیان کرد: این بیمارستان صحرایی مجهز به ۲۴ تخت ، ۲ باب اتاق عمل، آزمایشگاه ، رادیولوژی ، داروخانه ، ۲یونیت دندان پزشکی و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس با ظرفیت ۶ تخت می باشد.
وی ادامه داد: تا کنون بیمارستان حضرت فاطمه ۶ بیمارستان صحرایی در مناطق محروم استان کرمان، ۳ بیمارستان صحرایی در استان هرمزگان ، ۱ بیمارستان صحرایی در پیرانشهر و ۴ بیمارستان صحرایی در سیستان و بلوچستان راه اندازی کرده است.
رئیس بیمارستان فاطمه  الزهرا توضیح داد: از جمله مواردی که در تشکیل این بیمارستان ها موثر است داشتن سرعت عمل در انتقال،استقرار و خدمات ویژه درمانی می باشد .
مقدمی گفت : نگاه خالصانه ،خدمت مدارانه و به دور از انگیزه های مادی پزشکان سبب شده است تا پزشکان حاضر در این بیمارستان ها برای خدمت رسانی به مردم گوی سبقت را از یک دیگر بربایند.
وی متذکر شد: در مدت استقرار بیمارستان صحرایی خستگی ناپذیری برای کارکنان معنی نداشتن و از ساعت ۷:۳۰ صبح تا پاسی از شب حدود ۱۵۰ نفر را در طول روز ویزیت می کردند.
رئیس بیمارستان فاطمه  الزهرا عنوان کرد: امسال به مناسبت هفته وحدت هم زمان ۱۰ بیمارستان صحرایی در نقاط مختلف کشور به صورت هم زمان افتتاح گرید و از ۳ الی ۸ دی ماه خدمات رایگان به مراجعین ارائه شد.
مقدمی اظهار داشت: در این مدت بیمارانی که نیازمند جراحی های پیشرفته بودند شناسایی شده و با ارائه معرفی نامه جهت انجام این جراحی ها به بیمارستان های کرمان، نبی اکرم زاهدان و بیمارستان های علوم پزشکی جیرفت، کهنوج و زاهدان انتقال پیدا کردند.
وی یادآور شد: اعمال جراحی مانند سایر خدمات ارائه شده در بیمارستان صحرایی رایگان بوده و پذیرش این بیماران از امروز در بیمارستان های نامبرده آغاز شده است.
رئیس بیمارستان فاطمه  الزهرا افزود: اقدام دیگری که در این طرح صورت گرفت تعیین نمره چشم مراجعه کنندگان ، فراهم کردن عینک از طریق یکی از مراکز در کرمان و ارسال به نشانی ارائه شده توسط بیمار است.
مقدمی اذعان کرد: در مدت یک هفته استقرار بیمارستان صحرایی در منطقه دلگان بیش از ۳۵ هزار نفر مراجعه کننده و به طور متوسط روزانه ۶ هزار نفر از امکانات استفاده کردند و مجموع خدمات ارائه شده حدود ۷۰ هزار خدمت بود.
وی خاطر نشان کرد: برای اولین بار اجرای بیمارستان صحرایی و پذیرش افراد از طریق خدمات کامپیوتری صورت گرفت ، این خدمات به دو صورت ارائه گردید ابتدا به صورت مستقیم از طریق بیمارستان این هزینه ها تامین گردید که حدود ۱۲ میلیارد ریال بود و راه دوم تامین حدود یک سوم این مبلغ از سوی بهداری نیروی زمینی سپاه تامین می شود.
رئیس بیمارستان فاطمه  الزهرا توضیح داد: شهرستان دلگان منطقه ای با بیش از ۷۵ هزار نفر جمعیت می باشد که حتی از داشتن داروخانه و دندان پزشکی محروم است لذا ایجاد این بیمارستان حتی در مدت زمان اندک سبب رضایت اهالی و ساکنین منطقه شد.
مقدمی ادامه داد: در این مدت بیش از هزار و ۱۲۰ عمل جراحی صورت گرفت که ۹۳ مورد آن جراحی کوچک و ۱۸۴ جراحی بزرگ صورت گرفت .
وی تاکید کرد: یکی از این اعمال جراحی بزرگ عمل طوبا دختر بچه ۷ ساله ای بود که به علت آپاندیسیت پریتونیت تمام حفره شکمی را عفونت فراگرفته بود که در صورت تعلل جان او به خطر می افتد و با تشخیص پزشک متخصص و انجام عمل اکنون حال طوبا خوب است.
رئیس بیمارستان فاطمه  الزهراعنوان کرد: تعداد افرادی که در این بیمارستان فعالیت می کردند ۹۰ نفر به صورت ثابت بود و در کنار آن افراد داوطلب از بسیج جامعه پزشکان شهرهای کرمان،رفسنجان ، جیرفت و زاهدان به صورت پاره وقت به مردم خدمات رسانی می کردند.
مقدمی گفت: اما آنچه خستگی نیروها را از تن به در می کرد ابراز رضایت و خوشنودی از طرح انجام شده بود و با دعاهای خیرشان کارکنان این بیمارستان صحرایی را بدرقه کردند و نیروی زمینی سپاه را مصمم به ادامه این کار می کند.
وی در خاتمه یاد آور شد: در شرایط کنونی وهابیت به دنبال ترویج این تفکر در منطقه می باشد لذا انجام چنین اقداماتی باعث ایجاد امنیت پایدار و دلگرمی مردم به نظام می شود.
انتهای پیام/

ارسال نظرات