از مردم تقاضامندیم در صورت مشاهده حیات وحش در کنار جاده ها یا مزارع روستایی و حوالی مناطق مسکونی حتما آن ها را مورد حمایت خود قرار دهند تا حیات زیست طبیعی منطقه در شرایط ایده ال باقی بماند.
کد خبر: ۸۶۱۶۰۲۰
|
۱۴ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، محمد فرهودی، در گفتگویی اظهار داشت: حیات وحش در زمستان به لحاظ اینکه غذایی در طبیعت وجود ندارد و برف تمامی سطح اراضی طبیعی و ملی را پوشانده رو به سوی مناطق مسکونی و زندگی انسان ها   آورده که متاسفانه با بی رحمی عده ای سودجو و شکارچی متخلف این حیوانات شکار می  شوند.

وی با اشاره به اینکه کمترین حمایت از سوی جامعه موجب حفظ گونه های زیست محیطی می شود افزود: از مردم تقاضامندیم در صورت مشاهده حیات وحش در کنار جاده ها یا مزارع روستایی و حوالی مناطق مسکونی حتما آن ها را مورد حمایت خود قرار دهند تا حیات زیست طبیعی منطقه در شرایط ایده ال باقی بماند.

فرهودی در بخش دیگری از سخنان خود به دستگیری دو شکارچی بدون پروانه شکار در منطقه حفاظت شده آق داغ در شهرستان خلخال خبر داد و افزود: این شکارچیان به قصد شکار کبک در منطقه گشت می زنند و با مشاهده سایر گونه های حیات وحش به شکار آن ها می پردازند که این دو شکارچی امروز در خلخال سه عدد کبک را شکارکرده بودند که به دست محیط بانان اداره محیط زیست خلخال گرفتار قانون شدند.

فرهودی اظهار داشت: در روزهای گذشته نیز تعداد 9 قبضه اسلحه شکاری غیر مجاز از شکارچیان متخلف در سطح شهرستان و بخش های تابعه  کشف شده است.

این مسئول اداره  با اشاره به اینکه شکار با اسلحه شکاری  بدون پروانه شکار ممنوع بوده افزود: با شکارچیان متخلف که دارای مجوز شکار و مجوز اسلحه نمی باشند به صورت قانونی برخورد خواهد شد.

 

ارسال نظرات