به مناسبت هفته بسیج دانش‌آموزی صورت گرفت
رزمایش پدافند غیرعامل دانش‌آموزی در دبیرستان پسرانه امام خمینی شهر آبیک به مناسبت هفته بسیج دانش‌آموزی برگزار شد.
کد خبر: ۸۶۱۶۰۷۶
|
۱۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۰
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی رزمایش به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین،  رزمایش پدافند غیرعامل دانش‌آموزی سه‌شنبه عصر با هدف آمادگی دانش‌آموزان در برابر حوادث و بلایای طبیعی در دبیرستان پسرانه امام خمینی (ره) شهر آبیک برگزار شد.
 
جانشین فرمانده سپاه ناحیه امام صادق (ع) شهرستان آبیک در حاشیه این مراسم گفت: رزمایش پدافند غیرعامل نوعی آمادگی در برابر مقابله با تهاجم دشمنان در زمان حوادث و بلایای طبیعی بدون استفاده از تجهیزات نظامی است.
 
شریف شهبازی افزود: اگر تمامی دستگاه‌های اجرایی و مردم در برابر حوادث و بلایای طبیعی آمادگی لازم را داشته باشند، زمانی که دشمن مراکز حساس و حیاتی را مورد هجمه و حمله قرار می‌دهد کمترین تلفات انسانی و خسارات مالی را مشاهده می‌کنیم.
 
وی با بیان اینکه اگر آمادگی لازم در برابر حوادث و بلایای غیرمترقبه وجود داشته باشد در اراده کشور خللی ایجاد نمی‌شود و مسئولان به راحتی می‌توانند به امورات در زمان بحران بپردازند، خاطرنشان کرد: در پدافند عامل نیروهای نظامی وارد عمل می‌شوند ولی در پدافند غیرعامل مردم، نهادها و ارگان‌ها بدون تجهیزات آمادگی لازم را باید داشته باشند.
 
جانشین فرمانده سپاه ناحیه امام صادق (ع) شهرستان آبیک بیان کرد: اگر مردم و مسئولان با برنامه‌ریزی درست و منسجم در زمان آرامش از آموزش‌های لازم در زمینه حوادث و بلایای طبیعی برخوردار شوند، در زمان بحران با کمترین تلفات و امکانات مواجه خواهند بود.
 
مسئول عملیات سپاه ناحیه مقاومت امام صادق (ع) شهرستان آبیک نیز در حاشیه این مراسم در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس اظهار کرد: پدافند آمادگی همه‌جانبه و دفاع در برابر حوادث و بلایای طبیعی و غیرطبیعی است که پدافند غیرعامل نوعی آمادگی در برابر حوادث و بلایای طبیعی است که می‌طلبد آحاد جامعه در برابر این حوادث آمادگی لازم را داشته باشند.
 
رضا احمدی‌فرد افزود: پدافند غیرعامل سبب می‌شود در زمان بحران و حادثه تلفات انسانی، خسارات تجهیزات و امکانات و بناها به حداقل ممکن برسد.
 
وی ادامه داد: خدای متعال در قرآن کریم مسلمانان را به استفاده از توان امکانات و توانمندی‌ها در برابر دشمنان و ایجاد هراس در آنان و جلوگیری از تجاوز دشمنان به آب و خاک سفارش کرده است و این در حالی است که در ادیان الهی نیز به آمادگی و دفاع در برابر دشمن توصیه شده است.
 
مسئول عملیات ناحیه مقاومت امام صادق (ع) شهرستان آبیک اذعان کرد: ‌رزمایش پدافند غیرعامل با نواخته شدن زنگ آژیر در دبیرستان پسرانه امام خمینی (ره) شهر آبیک آغاز شد که در این رزمایش، دانش‌آموزان به صورت نمادین به دانش‌آموزان آسیب‌دیده در حادثه زلزله کمک و امداد رسانی کرده و نسبت به اطفای آتش‌ اقدام کردند.
 
در این رزمایش مأموران آتش‌نشانی، عوامل جمعیت هلال احمر و جامعه بسیج پزشکی به همراه دیگر دانش‌آموزان به اجرای رزمایش پرداختند و دانش‌آموزان در این رزمایش از آمادگی لازم در برابر حادثه زلزله برخوردار شدند.
ارسال نظرات