عضو کمیسیون عمران در گفتگو با بسیج:

دولت متن قراردادهای جدید تجاری نفتی را به مجلس ارائه دهد

قادرمرزی خاطر نشان کرد: پنهان کاری دولت و وزارت نفت مبنی بر محرمانه بودن قراردادهای تجاری نفتی جدید، نشان از این دارد که واقعیت هایی بیان نمی شود و" کاسه ای زیر نیم کاسه" است .
کد خبر: ۸۶۱۶۰۹۰
|
۱۴ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۵

حامد قادرمرزی نماینده مردم شریف شهرستانهای قروه و دهگلان در مجلس شورای اسلامی; عضو هیات رییسـه و سخنـگوی کمیسیون عمـران در گفتگوبا خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج ، مبنی بر اینکه متن قرارداد های جدید نفتی لاتین بوده و در اختیار مجلس قرار نگرفته و برای داخلی ها محرمانه قلمداد می شود اظهار داشت: متاسفانه قرار دادهای نفتی در وزارت نفت به عنوان وزارتخانه اقتصادی همیشه بحث های گسترده ای را در پی داشته  است و همین سهل انگاری در مدیران نفتی موجبات فراهمی بیشترین پرونده های فساد نفتی اعم از بابک زنجانی، تعطیلی و فروش دکل های نفتی و کرسنت را به خود اختصاص داده است.

وی با انتقاد از عملکرد غیر شفاف  وزارت نفت افزود: وزارت نفت شفافیت لازم را در عملکرد خود ندارد با وجود اینکه ایران دارنده چهارم منابع نفتی است و از تولید کنندگان عمده نفتی دنیا محسوب می شویم؛ همین سبب شده است تا از داخل و خارج چشم طمع به سرمایه ملی  نفتی داشته باشند.

قادرمرزی گفت:  دلالی در جایگاه مهم و اختصاصی نفت نفوذ خود را یافته و متاسفانه توانسته از طریق دلالی فساد اقتصادی نفتی را زمینه سازی نماید که توقع این است تا دولت و وزارت نفت  سیاست های نفتی خود را با مجلس و مردم در میان گذارند.

سخنگوی کمیسیون عمران با بیان اینکه دولت، مردم را در وعده های انتخاباتی خود در نظر میگیرد تصریح کرد: دولت با پشتوانه مردمی روی کار آمده و در همه مراحل می بایست مردم را مد نظر قرار دهد، وزارت نفت هم متعلق به مردم است  پس شفافیت خاص را  نه تنها  به مجلس  که به مردم نیز باید داشته باشد.

قادرمرزی خاطر نشان کرد : پنهان کاری دولت و وزارت نفت مبنی بر محرمانه بودن قراردادهای تجاری نفتی جدید، نشان از این دارد که واقعیت هایی بیان نمی شود و" کاسه ای زیر نیم کاسه" است .

وی گفت: فرمت و متن قراردادهای تجاری نفتی جدید به  کمیسیون انرژی ارائه گردد تا با دقت  و ظرافت بررسی نماید، همانگونه که می دانید از نظر  قانونی کمیسیون انرژی می بایست بر تمام قراردادها در زمینه های نفت، گاز، انرژی و نیرو  آگاهی داشته تا بتواند نظارت نماید و بر این اساس مطابقت قانونی با  اصل 84 قانون اساسی را در نظر بگیرد.

عضو کمیسیون عمران مجلس  افزود: من  از طریق خبرگزاری بسیج مطالبه خود را از هیات رئیسه مجلس و کمیسیون انرژی اعلام می دارم تا تمام اسناد و مدارک نفتی را از دولت و وزارت نفت گرفته و مورد بررسی قرار دهند، .

 وی گفت: در دولت چیزی را محرمانه نداریم که برای مجلس  نامحرم  قلمداد گردد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار