در گفتگو با سردار سیف به مناسبت سالگرد حماسه 9 دی سال 88 مطرح شد
معاون عملیات سازمان بسیج مستضعفین : برای جلو گیری از تحریف حوادث مهم تاریخی سال 88 ، باید این حوادث را به درستی شناخت و آن را بازخوانی کرد.
کد خبر: ۸۶۱۶۱۰۱
|
۰۸ دی ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۸
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی رزمایش، سردار نصرت الله سیف معاون محترم عملیات سازمان بسیج مستضعفین در گفتگو با خبرنگار این پایگاه اطلاع رسانی  به مناسبت  فرا رسیدن سالگرد حماسه تاریخی 9 دی و حوادث آن دوران مطالبی را عنوان نمودند که توجه شما را به آن جلب می کنیم.
 
ضمن عرض تبریک ایام حماسه تاریخی9 دی  به نظر حضرتعالی بحث و گفتگو  درباره این رویداد تاریخی  چه  اهمیت و ضرورتی دارد؟
 
من هم به نوبه خود فرا رسیدن این حماسه  بزرگ مردم ولایت مدار  را به همه مخاطبین و بسیجیان جان بر کف تبریک عرض می نمایم. 9 دی ، یوم الله است و مومنین باید این روز خدایی را پاس بدارند. حماسه 9 دی با حضور گسترده و میلیونی مردم ولایت مدار و مومن ایران اسلامی در سراسر کشور در سال 88 براساس احساس تکلیف دینی، بصیرت و دشمن شناسی و در راستای دفاع از انقلاب و نظام جمهوری اسلامی به صورت خودجوش پدید آمد.
این حضور خودجوش مردمی در صحنه ، به جز با عنایات الهی ممکن نبود. شکست فتنه گران و خاموش کردن آتش فتنه و ناکام ساختن اهداف دشمنان داخلی و خارجی، ممکن نبود، مگر با حضور گسترده مردم در صحنه و این حضور در روز 9 دی به وقوع پیوست.
اقتضای درس گرفتن و عبرت آموزی از حوادث مهم گذشته، باز خوانی فتنه 88 و کالبد شکافی آن را ضروری می کند. باید به صورت مستمر بصیرت عمومی جامعه را بالا برد و خصوصاً جوانان را نسبت به مسائل انقلاب ، توطئه ها و فتنه ها علیه انقلاب و نظام جمهوری اسلامی آشنا ساخت.
 
 
برای جلوگیری از تحریف حوادث آن دوران چه کارهایی می توان انجام داد؟
 
برای جلو گیری از تحریف حوادث مهم تاریخی سال 88 ، باید این حوادث را به درستی شناخت و آن را بازخوانی کرد . اکنون جریان فتنه و طرفداران فتنه، به شکل های گوناگون عوامل فتنه را تبرئه کرده و زمینه های بازگشت آنان به صحنه سیاست را فراهم می کنند در نتیجه تبیین صحیح حوادث سال 88 یک ضرورت است که بایستی به طور جامع و کامل به آن پرداخته شود.
 
بر اثر فتنه 88 چه خساراتی به انقلاب، کشور و مردم وارد آمد؟
 
متاسفانه در حوادث سال 88  اعتماد بخشی از مردم به نظام  و همچنین چهره نظام در عرصه بین المللی مخدوش شد و در دل دوستداران انقلاب اسلامی در جهان نگرانی شدیدی ایجاد شد. در اثر حوادث ناگوار  آن سال که با ایجاد اغتشاش و ناآرامی در کشور به مدت 8 ماه به وقوع پیوست ، دشمنان خارجی را به طمع براندازی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران انداخت. به وحدت ملی و انسجام اسلامی آسیب جدی و خسارات مالی فراوانی به اموال عمومی و خصوصی وارد شد. تعدادی از حافظان نظم و امنیت مصدوم و یا به شهادت رسیدند. تعدادی از مردم بی گناه به صورت مشکوک کشته شدند. متاسفانه امیدواری دشمنان در فرو ریختن نظام جمهوری اسلامی در داخل بیشتر شد و آنها با ایجاد زمینه های مختلف تحریم های اقتصادی  شدیدی نسبت به کشور جهت تضعیف نظام وضع کردند. رأی 85 درصدی مردم که در انتخابات سال 88 می توانست پشتوانه خوبی برای پیشبرد اهداف ملی باشد آسیب دید.
 
محورهای اصلی جرائم عوامل اصلی فتنه چه بود؟
 
از محورهای اصلی جرائم عوامل سران فتنه می توان به مقابله با رأی اکثریت مردم با دروغ بزرگ تقلب ، ایستادن در برابر قانون با  انجام کارهای قانون شکنانه ، مقابله با ولایت فقیه و آسیب رساندن به اعتماد عمومی نسبت به نظام ، ایجاد بحران و آشوب در کشور و وارد ساختن خسارات فراوان مادی و معنوی می توان اشاره نمود.
 
از نظر شما دلیل اصلی شکست فتنه چه بود؟
 
مقام معظم رهبری درباره این وقایع تاریخی فرمودند: هرچه انسان در اطراف این قضایا فکر می کند، دست خدای متعال را ، دست قدرت را ، روح ولایت را ، روح حسین بن علی (ع) را می بیند. این کارها ، کارهایی نیست که با اراده امثال ما انجام بگیرد ، این کار خداست ، این دست قدرت الهی است .
 دلایل گوناگونی در شکست فتنه موثر بود که  مهمترین آنها عنایات خاص الهی ، هوشیاری و قاطعیت تدابیر مقام معظم رهبری و پافشاری ایشان بر حرکت در چارچوب های قانونی و بصیرت افزایی ایشان نسبت به ماهیت حوادث .افشای چهره واقعی و اهداف اصلی دست اندرکاران ادعای تقلب و لشکر کشی های خیابانی با شعار های ساختارشکنانه خصوصاَ حرمت شکنی ها در روز عاشورای حسینی سال 88 که سبب آشکار شدن دست دشمنان برای مردم در حوادث آن دوران شد. اعترافات صریح مجرمان در دادگاه ها مبنی بر توطئه بودن حرکت جریان فتنه و در آخر بصیرت ، هوشیاری و حضور به هنگام مردم در روز 9 دی سال 88 و حمایت گسترده از نظام و ایستادن در برابر فتنه و عوامل آن را می توان عنوان کرد.
 
دستاوردهای حماسه 9 دی وپیامدهای این حضور تاریخی چه بود؟
 
ازپیامدها و دستاوردهای این حماسه و حضور تاریخی می توان به فروخواباندن شعله های آتش فتنه و منزوی کردن فتنه گران توسط مردم ، نمایش عظمت و شکوه ملت ایران  با مختصاتی چون عمل بر مبنای تکلیف دینی، داشتن بصیرت سیاسی و هوشمندی در برابر توطئه ها و فتنه های دشمنان، بالا رفتن روحیه استکبارستیزی مردم مومن با حمایت همه جانبه خود از نظام مقدس جمهوری اسلامی در برابر توطئه ها و فتنه ها ،  تجدید بیعت با آرمان های امام راحل حضرت امام خمینی (ره) و انقلاب اسلامی ، نمایش عشق به ولایت ، روحیه ولایت مداری و تجدید عهد و بیعت با مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه ای (مدظله العالی) و پایان بخشی به دوره 8 ماهه آشوب ها و نا آرامی ها در کشور اشاره نمود.
 
در آخر چه حرفی برای مخاطبین و هشداری به دشمنان انقلاب اسلامی دارید؟
 
حرف آخر به مخاطبین محترم و بسیجیان عزیز  این است که بنا به فرموده رهبر کبیر انقلاب اسلامی ، حضرت امام خمینی (ره) « پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به مملکت شما آسیب نرسد» و هشدار من به دشمنان انقلاب اسلامی این است که بسیج گزینه ای روی زمین مانند عصای حضرت موسی(ع) برای انقلاب اسلامی است که هر وقت بکار گرفته شود همه کید دشمنان را باطل و طومار آنها را در هم می پیچد.
والسلام علیکم
ارسال نظرات